New Dacia Duster

Най-добрият Golf до момента (Видео)

Volkswagen Golf 8

Volkswagen Golf 8

Реклама Honda ZR-V
Онези от нас, които следят новостите от света на мобилните технологии и в частност тези от елитния свят на Apple, знаят, че почти всички премиери на нови мобилни телефони, компютри или друга преносима техника на компанията започват с нещо като "Създадохме най-добрия iPhone/iPad/Mac/Watch до момента". Колкото и изтъркано и дори леко глуповато да звучи подобно изказване, как от друга страна да определиш по възможно най-лесния за възприемане начин един наистина по-добър от предишния си върхов продукт...

Та подобна е и ситуацията с изцяло новото, осмо поред, поколение на емблемата за автомобилния гигант Volkswagen модел Golf, който доминира европейския пазар години наред.

Новата генерация на Volkswagen Golf продължава по утъпкания от своите предшественици път, като предлага познатото купе излъчване, което трудно може да бъде сбъркано с друг представител в сегмента, продължавайки традицията с леко издълженият си преден капак, сводестата средна и скосената задна част.

Докато дизайнът на екстериора на новия Golf бива асоцииран мигновено с емблематичния модел на Volkswagen, истинският акцент при автомобила е неговия интериор. Във вътрешността на колата откриваме една истинска революция по отношение на ергономията, технологиите и цялостната дигитализация, която пренася автомобила на изцяло ново ниво.



Трансформацията на цялостната концепция и иновативното конфигуриране на предното табло са истинската новост при осмото поколение на Golf, като те се явяват адекватно отражение и реално продължение на нашето ежедневие- такова, в което смартфоните ни са винаги с нас, на една ръка разстояние и с едно или две докосвания до желаната функционалност. Реално погледнато, във вътрешността на автомобила са останали буквално единици класически бутони и превключватели, в това число такива за стартиране/гасене на двигателя, паркинг спирачка, бутони по панелите на вратите и още няколко други. Всичко останало е заменено с чувствителни на допир повърхности и многофункционален интегриран в средната част на таблото дисплей.

След повече от 35 милиона реализирани представителя, новата генерация на Golf може и да изглежда позната на външен вид, но отвътре и във вътрешността на конструкцията си е изцяло нова. Типично доказателство за това е фактът, че кабелните системи на автомобила наброяват 962 броя, а общата дължина на използваните проводници е 1340 метра. В сравнение с предходната генерация на модела, показателите са със съответно 31 системи и 100 метра кабел повече.

На фона на общата дигитализация на интериора и на Golf 8 като цяло, основната контролна точка между човека и машината- воланът, е запазена в класическо изпълнение. Със скосена долна част и ергономичен захват в крайните си точки, многофункционалното кормило на автомобила е изпълнено със стандартна конфигурация на бутоните под палците и дава възможност за контрол на няколко подсистеми без да е необходимо водачът да отклонява погледа си от пътя дори за миг.

Голяма част от основните подсистеми и функционалности на новия Golf са изнесени в отделни компактни панели, даващи директен достъп до климатичната инсталация, режимите на работа на колата, асистиращите и паркинг програми- под основния екран, и до основните функции на екстериорната осветителната система- вляво на волана.

Бордовата дигитална система на новия Golf е със структуриран и лесен за разбиране и свикване интерфейс, който позволява множество допълнителни настройки, в това число и визуалното конфигуриране на контролното табло. Тук съществуват няколко предварително създадени визии, но водачът може сам на избира стилистиката и вида на подаваната на екрана информация.

Дигитализацията при новия Volkswagen Golf е пренеса на още по-високо ниво, благодарение на бордовата система с гласов асистент, както и възможност за интегриране на виртуалният асистент Alexa на Amazon, с помощта на който водачът и неговите спътници могат да получават разнородна информация, да пускат избрана музика и дори да контролират домашната си умна инсталация (осветление, климатична система, електроуреди и други).

Друг сериозен акцент при новия Golf е това, че той е първата кола на марката, която разполага с комуникационната система Car2X, работата на която се изравява в активна комуникация- обмен на данни в реално време, между отделни превозни средства, което от своя старна е огромна стъпка към повишаването на активната безопасност по пътищата като цяло.

Основен фактор за функционирането на голяма част от системите на борда на новия Golf е неговата пълна свързаност с околния свят посредством интернет връзка с интегрирана електронна SIM карта. Освен сериозен фактор за подобряването на локалната безопасност, това гарантира възможно най-бързите обновления на бордовата система, както и добавяне на нови функционалности към нея в процеса на пазарното присъствие на колата, а по всяка вероятност и след това.

В богатото стандартно и допълнително портфолио на оборудването на новото поколение на Golf присъствие отбелязват две системи, които обещават подобрение на активната безопасност (системи, работещи за избягването или намаляването на възможност от поява на пътен инцидент). Първата от тях е IQ.DRIVE, работата на която се изразява в асистирано интелигентно управление, ускоряване или намаляване дори при скорост на движение от до 210 км/ч. Втората технология са матричните диодни IQ.LIGHT предни светлини, а основното им предимство е активното и оптимално автоматично осветяване на пътя без заслепяване на водачите в насрещното движение.

Технологичен акцент при новия Volkswagen Golf е и гамата му задвижващи агрегати, в която са включени както класически бензинови и дизелови предложения, така и пет различни хибридизирани модификации (eTSI и зареждаеми plug-in хибриди). Крайният резултат от работата на екипа на марката е едно портфолио, което е с до 17% по-икономично и съответно по-отговорно към природата.

Три от хибридизираните версии на новия Golf са изпълнение в mild hybrid (48V) технология, която предлага подобрение на ефективността чрез обезпечаването на основните подсистеми с вторична електрическа енергия. Наличните три мощностни версии- 110, 130 и 150 конски сили, се възползват и от технологията за деактивиране на цилиндри, която позволява движение в суперикономичен режим с работещи само два такива.

Още по-ефективна работа обещават зареждаемите (plug-in) хибридни версии на Golf, налични във версии 204 и 245 конски сили, като и двете са оборудвани с литиево-йонен батериен блок с капацитет от 13 kWh, обещаващ движение в чист електрически режим от до 60 километра. Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Тестове Авто глобус Електромобили Hyundai

Hyundai IONIQ 5 N е без аналог (Видео)

Апр 24, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове BYD Mazda

BYD Experience Day с Yangwang U8 - видео

Апр 24, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Китай Тестове Авто глобус BMW BYD Citroen Geely Mercedes-Benz MG Smart Tesla

Тестовете на ADAC сочат: китайските автомобили не са това което бяха!

Апр 23, 2024