Skoda Monte Carlo

До краен предел - Hyundai N Driving Experience

До краен предел - Hyundai N Driving Experience

До краен предел - Hyundai N Driving Experience

Реклама Peugeot 408
Специално за auto-press.net от Солвейг Греве, Global Press, Гросгерау, Германия

Всяка история на успеха има своя възходяща динамика. При корейския производител Hyundai отбеляза най-добрия резултат от продажбите в историята си през 2019 г. По-интересно е че двата “спортиста” в гамата - i30 N и i30 N Fastback имат голям дял в този успех, защото всеки пети i30, продаден в Германия, има буквичката "N" на задната си врата.

Никой друг корейски модел освен i30, който е изпробван и проверен в състезания, не олицетворява по-добре комбинацията от спортен и всекидневенавтомобил - както като хечбека, така и седана. Като част от новата тренировъчна програма, успях да опитам тези модели на пистата Bilster Berg отблизо и попътно да подобря шофьорските си умения.

За BMW това е "M", Волфсбург отбелязва най-спортните си модели с "R", а Mercedes-Benz надписва най-горещите си автомобили с буквите "AMG". Със смислено "N" и подсказващо "подходящ за Нордшлафе", Hyundai прави ясно заявление за прочутата състезателна писта и същоно време напомня за Намянг, корейското родно място на i30.

Външно Hyundai i30 N се различава само малко от цивилния си брат. Той е леко свален и има по-големи въздухозаборници за охлаждане на спирачките. Логото N намига през черната решетка, а зад 19-инчовите джанти проблясват в яркочервено спирачните апарати.

Спортният външен вид се подчертава от двойните задни ауспуси отзад, предлагат се пет цвята, включително поразителното „Performance Blue“, което се базира на рали автомобилите WRC на марката и тези в пистовия шампионат TCR.

Интериорът на i30 N също е по-спортен от "нормалния" i30. Добре проектираните спортни седалки пасват добре, "N" също краси скоростния лост. Малък кариран флаг до дебелия волан, дава представа къде 275-литровият турбо двигател под капака може най-добре да “танцува”. Но ако смятате, че след първия тест на седалката, Drivinig Experience ще започне незабавно, не е точно така - трябва да бъдете инструктирани бързо от член на екипа.

„Опитът на шофьора на Hyundai не се състои само в това да преживеете представянето на N-спортистите от първа ръка“ - казва Юрген Келер, управляващ директор на Hyundai Motors Германия, преди да насочи участниците в урока на състезателните писти в класната стая - "Hyundai също иска да внесе повече безопасност и забавление в ежедневния живот на улицата и затова разработи специални модули за обучение с професионални инструктори."

В класната стая например научавате всичко за правилната стойка на седене зад волана, посвещавате се в тайните на пре и недозавиването и разбира се ви се предава рецептата за перфектна идеална линия. Първите практически упражнения не са само за забавление, както във временния слалом, но и за безопасност.

Пълно спиране, избягване на препятствие, овладяване на автомобила при прекалено бързо завиване - научавате много за възможностите на спортния i30, а също и за собствените си граници като шофьор. Отнема доста време, за да се овладее колата от завъртане по мокра повърхност с контра на волана. Чувствате се малко като Джеймс Бонд на 180-градусовия „агентски завой“ - при условие че завъртите волана достатъчно добре.

И накрая, 19 завоя ви очакват на 4-километровата писта, някои от тях с имена като капан за мишка и крива на смелост. Във въвеждащия кръг инструкторът Клаус запозна малката група от седем "N"-ентусиасти с топографията на Bilster Berg. Червените метки на пистата трябва да ви помогнат в търсенето на идеалната линия.

"Влезте в завоя сега, стъпете на газта, бъдете внимателни, тук може да се стегне кривата. Това звучи на бордовия компютър, докато зрелищният “капан за мишка” с 26-процентов наклон и 30 метра пад първоначално ви отнема дъх. Но Клаус успокоява - " Групата остава заедно " всеки кара темпото, което може, тук никой не трябва да доказва нищо.

След третия кръг след инструктора нивото на адрен(N)алин в кръвта бавно се стабилизира отново. Колкото по-познат става маршрутът, толкова спада пулсът. Задвижването на предните колела се придържа към асфалта, диференциалът разпределя мощността наляво или надясно и помага да се избегне недозавиване. Изгорелите газове избръмчват отново и отново със симпатично звучащи малки прекъсвания, които подчертават движението, особено при превключването на предавките спрямо скороста на шестстепенната предавателна кутия.

Можете да карате на автоматичен режим i30 N, но желанието за него дори не се появява по този маршрут. Когато в кривата наистина стане твърде стегнато, спирачките захващат якоо. В края на деня вие не само се учудвате на възможностите на които силните “атлети” на Hyundai са способни, но в същото време предлагат и много безопасност за всекидневния пътен трафик въз основа на опита в граничната зона на шофиране на пистата.

Първият отворен курс за шофиране на Hyundai N ще се проведе утре на 20 юли 2020 г. в Bilster Berg близо до Бад Драйбург и ще се провежда там редовно, както и на пистата Нюрбургринг Гран При.

Технически данни Hyundai i30 N:
- Дължина / ширина / височина: 4,33 / 1,79 / 1,45 метра
- Двигател: четирицилиндров бензинов двигател
- Ходов обем: 1,998 куб
- Мощност: 184 кВт / 275 к.с. при 6000/мин
- Макс. въртящ момент: 353 Нм при 1450 - 4400/мин
- ръчна шестстепенна скоростна кутия
- Ускорение: 0 до 100 км / ч за 6,4 сек
- Максимална скорост: 250 км/ч
- Стандартна консумация: 7,7 л / 100 км
- CO2 емисии: 176 g / km
- Цена: от 33 455,29 евро Назад

Галерия



Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Audi

Първа среща с прототипа Audi e-tron GT

Апр 19, 2024
Авто Новини Тестове Техника /Technics Безопасност | Safety

Проучване - ниско е доверието в автономното шофиране!

Апр 19, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове BG Авто Honda

Honda ZR-V : Когато разумът надделее (Видео)

Апр 17, 2024