Opel Stock

Корона кризата, тенденциите на пазара и битката на индустрията с Covid-19

Май 31, 2020
Корона кризата, тенденциите  на пазара и битката на индустрията с Covid-19

Корона кризата, тенденциите на пазара и битката на индустрията с Covid-19

Реклама Renault Arkana
Битката на индустрията с COVID-19 ще е в три фази. Първо кратък период на зашеметена неверие и паническо купуване. След това следват седем до осем седмици тревожност и скука, чудейки се кога кошмарът ще свърши. Това ще бъде за останалия свят април и май. След това през юни ще започне приспособяването към новото нормално, когато хората внимателно започнат да се връщат на работа.

Бедствията могат да помогнат на иновациите - автомобилните дилъри вече започват да печелят клиенти с изобретателни методи, задвижвани от нови технологии. Geely предлага напълно безконтактни продажби и услуги. Купувате онлайн автомобил на Geely и той ще бъде дезинфекциран и доставен до вашата врата. Отделно дрон доставя ключовете на колата до вашата веранда или балкон. Рязко скача и броят на виртуалните изложбени зали.

Световният автомобилен бизнес ще се възстанови от тази икономическа буря. Но засилените опасения относно личното здраве и безопасност завинаги ще променят изкуството да се правят, продават и обслужват автомобили.

Френският президент Еманюел Макрон обяви план за инвестирането на 8 млрд евро, за да превърне Франция в производител #1 на чисти автомобили в Европа и да даде стимул на френските компании да произвеждат своите коли на територията на страната. “Да направим Франция топ производител на чисти автомобили на Европа, като увеличим производството до над един милион електрически и хибридни коли годишно през следващите 5 години”.

Франция ще увеличи еко бонусите при покупка на еко автомобил от частни лиза от 6000 на 7000 евро. Сериозна преференция ще има също така и за желаещите да закупят нова кола с традиционно задвижване, като цифрата тук е 3000 евро и от нея ще могат да се възползват 3/4 от домакинствата. "Защото не може да има електрически автомобили без зарядна инфраструктура, ние също така ускоряваме разширяването на зарядните терминали в страната, за да достигнат те през 2021 целта от 100 000, която първоначално беше зададена за 2022 година”

Скандалът с дизелите на VW Group е твърдо под контрол на държавата дори в Корона кризата. Защото вече е ясно, че производителят на автомобили №1 във Федералната република ще трябва да заплати щети за десетки хиляди шофьори на дизелови коли. В първата си присъда за скандала с VW дизелите, Федералният съд (BGH) в Карлсруе вече определи, че оплакващите се купувачи могат да върнат автомобила си и да си поискат парите за него.

VW обяви, че ще предлага на ищците еднократни плащания и че ще се обърне към клиентите си с подходящи предложения. Еднократните плащания са "прагматично и просто решение" според нея. Размерът на офертите зависи от индивидуалния случай. Решението обаче няма ефект върху договореното споразумение като част от модела за декларация, който според VW междувременно е бил приет от около 240 000 собственици на дизели.

В момента германците, например, са склонни да отложат покупката на автомобил, планирана преди вирусната криза. „Повече от всеки четвърти (28 процента) от тази група сега искат да направят покупката в по-късен момент, а само 15 процента са увеличили намеренията си да купят“.

В Германия, Франция, Великобритания, Италия и Испания средно всеки трети респондент (33 процента), който е планирал да закупи превозно средство, има отслабено намерение да закупи, само един на всеки пет (21 процента) е засилил намерението си.

Агенцията LMC Automotive публикува данните за продажбите на нови автомобили в Западна Европа през април и според тях се наблюдава внушителен спад от 80% до ниво от 243 288 единици, при миналогодишен резултат за същия месец от 1 215 722 автомобила.

Последните данни на Асоциацията на автомобилните прозиводители в Европа (ACEA) сочат, че регистрациите на нови търговски автомобили (леко-, средно- и тежкотоварни, и автобуси) в Европа са се свили с 67% през април до 61 369 единици, а резултатът за първите четири месеца на годината- 473 910 единици, е с 34.5% под миналогодишното ниво.

През април, в България са били регистрирани 255 нови лекотоварни коли (до 3.5 тона), което е с 30.1% по-малко в сравнение със същия период на миналата година. Според данните на ACEA, България е страната е с най-малък спад в търсенето на лекотоварни автомобили за първите четири месеца на 2020, като понижението за периода е едва 9.2% (до 1613 единици), при двуцифрени показания за всички останали пазари в Европа.

Обновените данни на ACEA сочат, че в Европа има 142 завода за производство на леки автомобили, 38 за лекотоварни коли, 58 за тежкотоварни, 58 за автобуси и 71 за сглобяване на задвижващи агрегати. Данните на ACEA сочат, че най-много заводи за автомобили има в Германия (25), на второ е Великобритания с 19, на трето е Русия с 16, а във Франция, Италия и Испания има съответно по 13, 11 и 9 съоръжения. Назад


Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Бизнес /Business Авто глобус Geely Lotus Polestar Volvo

Geely Holding с ръст от 27% за първата четвърт на 2024 година

Апр 26, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Електромобили Dacia Renault

Новата Dacia Spring е "ценова декларация"!

Апр 23, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Авто глобус Електромобили Honda Kia NIO Tesla Volkswagen

Най-четеното от изминалата седмица (16/2024)

Апр 21, 2024