Дизайнът на Hyundai - между яснотата и емоцията
Май 28, 2020
Дизайнът на Hyundai - между яснотата и емоцията
Малките и средни модели i10, i20 и i30 от Hyundai имат нещо общо в дизайна си - много ясно „лице“. Преди всичко ги обединява предната част с така наречената "каскадна решетка", която символизира потока от разтопена стомана с характерната си форма. Но пуристичният дизайн е придружен от емоционални акценти.
На първо място, визуалното позоваване на течната стомана има специфичен за групата произход: „Hyundai е единственият производител, който има собствени стоманолеярни изделия и може да оптимизира качеството на стоманата специално за приложението й в автомобилите“ - обяснява Томас Бюркъл, главен дизайнер на Hyundai Motor Europe. Елегантните вълнообразни гранични линии са предназначени да припомнят класическите форми на корейската керамика.
„Новият дизайнерски език на Hyundai -„ Sensous Sportiness “- вдъхновен от златното съотношение в природата - се определя от динамичните пропорции, архитектурно чистата структура на каросерията, отличителното дизайнерско акцентиране и модерните технологии“ - продължава главният дизайнер - “Архитектурата на превозните ни средства трябва да внушава лекота и заедно с големите колела, късите надвеси и широка следа трябва да осигуряват удоволствие от шофирането и засилени емоции.”
Междувременно, въпреки приликата на семейството, дизайнът на членовете му има и различни идентификационни характеристики. Най-малката кола - i10, поставя няколко акцента - „С новия i10, подобно на предшественика му, сме интегрирали„ дневната светлина “под формата на кръгли LED лампи в решетката, която е проектирана със структура на пчелна пита. Тези дизайнерски характеристики трябва да придадат на i10 особено младежки щрих.”
Докато черната, диамантена решетка на i20, която рамкира фаровете, подчертава динамичната линия, просторната, метализирана структура на възрастния и изискан характер на i30. Томас Бюркъл отново - „И трите модела имат силует с динамични пропорции и къси надвеси, като двуцветните колела в„ диамантена кройка “изглеждат придадени на дизайна с благородно докосване и с особено подчертани арки на колелата.“
Освен че марката е разпознаваема, Hyundai поставя голям акцент върху независимостта на отделните модели. Всеки има свой отличителен характер. Динамичните пропорции играят важна роля тук. Когато разглеждаме силуетите на трите превозни средства, разликите в архитектурата са поразителни.
В i30 основата на A-колонката е преместена назад с доста хоризонтална архитектура, за да се разшири предния капак. Тази архитектура също се възползва от комбито със своя удължен, наподобяващ купе вид. Силуетът на i20 се характеризира с динамични, клиновидни линии (дизайнерите говорят за "клинован стил"), който допълнително се подсилва от наклонения покрив.
Голямо значение имат и оптимизираните пропорции за i10. В сравнение с предшественика не само е удължено междуосието, но заедно с малко по-ниския покрив, по-широката следа и новите 16-цолови джанти, е създадена много “пъргава” за А-сегмента форма, без да се нарушава практическата страна на "космическото чудо" i10.
Hyundai има специалист в дизайнерския екип отговарящ за избора на цветове и материали – Тайо Особу. Освен всичко друго, той е отговорен за това превозните средства да предизвикват емоции отвътре и отвън - „С Aqua Turquoise Metallic ние разработихме най-летния цвят на нашата цветова палитра за екстериора - самата гледка на първите образци на боята веднага ни напомни за моменти, наводнени от светлина, край морето“ - казва дизайнерът - “Външната боя е приятно освежаваща и стимулираща, защото Aqua Turquoise е не само хладен нюанс на синьото, но и стимулира с мъничко пръскане на цвят от цитрусови плодове.”
Но цветът може да бъде и горещ - "Dragon Red Pearl и Sunset Red са екстравертните цветове от нашата гама - светещо червено, което благодарение на перления ефект се колебае между червено и оранжево. Този импулс на червен цвят ни активира, независимо дали е покриващ напълно външната страна или е малък акцент в интериора на моделите N-Line “ - казва с ентусиазъм Особу.
Изборът на цвят играе основна роля в зависимост от формата на модела, подчертава дизайнерът - „Мускулестите арки на колелото на i10, които подчертават мощния силует и му придават уверен характер чрез игра на светлина и сенки, се поддържат например с нашата Aqua Turquoise. Още по-емоционален и пъргав е автомобилът с новото червено“.
Фактът, че най-малкият от моделите на Hyundai, i10, има изумително щедър интериор, има общо с изкуството на подбор на материали. Тайо Особу - „С i10 ние имаме уверен, градски и пъргав начин на живот, за да живеем “събудени”. Голямата, индивидуално проектирана 3D текстура върху декоративните повърхности на таблото и във вратите, които напомнят за вълни, нахлуващи една в друга, е абсолютно привличаща очите. В комбинация с яркия, светло наводнен интериор създадохме оптимистична атмосфера с просторно усещане “.
Всеки модел има своя особеност - ако интериорът на i20 изглежда спортен, по-големият i30 създава доста по-елегантна атмосфера. С трите малки и компактни модела Hyundai показва, че азиатските марки са не само изобретателни по отношение на новите видове задвижвания, но и имат креативни умове в своя екип по отношение на дизайна. Назад
На първо място, визуалното позоваване на течната стомана има специфичен за групата произход: „Hyundai е единственият производител, който има собствени стоманолеярни изделия и може да оптимизира качеството на стоманата специално за приложението й в автомобилите“ - обяснява Томас Бюркъл, главен дизайнер на Hyundai Motor Europe. Елегантните вълнообразни гранични линии са предназначени да припомнят класическите форми на корейската керамика.
„Новият дизайнерски език на Hyundai -„ Sensous Sportiness “- вдъхновен от златното съотношение в природата - се определя от динамичните пропорции, архитектурно чистата структура на каросерията, отличителното дизайнерско акцентиране и модерните технологии“ - продължава главният дизайнер - “Архитектурата на превозните ни средства трябва да внушава лекота и заедно с големите колела, късите надвеси и широка следа трябва да осигуряват удоволствие от шофирането и засилени емоции.”
Междувременно, въпреки приликата на семейството, дизайнът на членовете му има и различни идентификационни характеристики. Най-малката кола - i10, поставя няколко акцента - „С новия i10, подобно на предшественика му, сме интегрирали„ дневната светлина “под формата на кръгли LED лампи в решетката, която е проектирана със структура на пчелна пита. Тези дизайнерски характеристики трябва да придадат на i10 особено младежки щрих.”
Докато черната, диамантена решетка на i20, която рамкира фаровете, подчертава динамичната линия, просторната, метализирана структура на възрастния и изискан характер на i30. Томас Бюркъл отново - „И трите модела имат силует с динамични пропорции и къси надвеси, като двуцветните колела в„ диамантена кройка “изглеждат придадени на дизайна с благородно докосване и с особено подчертани арки на колелата.“
Освен че марката е разпознаваема, Hyundai поставя голям акцент върху независимостта на отделните модели. Всеки има свой отличителен характер. Динамичните пропорции играят важна роля тук. Когато разглеждаме силуетите на трите превозни средства, разликите в архитектурата са поразителни.
В i30 основата на A-колонката е преместена назад с доста хоризонтална архитектура, за да се разшири предния капак. Тази архитектура също се възползва от комбито със своя удължен, наподобяващ купе вид. Силуетът на i20 се характеризира с динамични, клиновидни линии (дизайнерите говорят за "клинован стил"), който допълнително се подсилва от наклонения покрив.
Голямо значение имат и оптимизираните пропорции за i10. В сравнение с предшественика не само е удължено междуосието, но заедно с малко по-ниския покрив, по-широката следа и новите 16-цолови джанти, е създадена много “пъргава” за А-сегмента форма, без да се нарушава практическата страна на "космическото чудо" i10.
Hyundai има специалист в дизайнерския екип отговарящ за избора на цветове и материали – Тайо Особу. Освен всичко друго, той е отговорен за това превозните средства да предизвикват емоции отвътре и отвън - „С Aqua Turquoise Metallic ние разработихме най-летния цвят на нашата цветова палитра за екстериора - самата гледка на първите образци на боята веднага ни напомни за моменти, наводнени от светлина, край морето“ - казва дизайнерът - “Външната боя е приятно освежаваща и стимулираща, защото Aqua Turquoise е не само хладен нюанс на синьото, но и стимулира с мъничко пръскане на цвят от цитрусови плодове.”
Но цветът може да бъде и горещ - "Dragon Red Pearl и Sunset Red са екстравертните цветове от нашата гама - светещо червено, което благодарение на перления ефект се колебае между червено и оранжево. Този импулс на червен цвят ни активира, независимо дали е покриващ напълно външната страна или е малък акцент в интериора на моделите N-Line “ - казва с ентусиазъм Особу.
Изборът на цвят играе основна роля в зависимост от формата на модела, подчертава дизайнерът - „Мускулестите арки на колелото на i10, които подчертават мощния силует и му придават уверен характер чрез игра на светлина и сенки, се поддържат например с нашата Aqua Turquoise. Още по-емоционален и пъргав е автомобилът с новото червено“.
Фактът, че най-малкият от моделите на Hyundai, i10, има изумително щедър интериор, има общо с изкуството на подбор на материали. Тайо Особу - „С i10 ние имаме уверен, градски и пъргав начин на живот, за да живеем “събудени”. Голямата, индивидуално проектирана 3D текстура върху декоративните повърхности на таблото и във вратите, които напомнят за вълни, нахлуващи една в друга, е абсолютно привличаща очите. В комбинация с яркия, светло наводнен интериор създадохме оптимистична атмосфера с просторно усещане “.
Всеки модел има своя особеност - ако интериорът на i20 изглежда спортен, по-големият i30 създава доста по-елегантна атмосфера. С трите малки и компактни модела Hyundai показва, че азиатските марки са не само изобретателни по отношение на новите видове задвижвания, но и имат креативни умове в своя екип по отношение на дизайна. Назад
Галерия
Предишна статия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Нови Модели Коли
Китай
Техника /Technics
Бизнес /Business
Дизайн / Design
Електромобили
Honda
Nissan
Toyota
$45K EV използва твърдотелна батерия за пробег от 1000 км - видео
Авто Новини
Нови Модели Коли
Техника /Technics
Дизайн / Design
Екология /Ecology
BMW
BMW Vision New Class X - видео
Авто Новини
Мотоциклети
Техника /Technics
Бизнес /Business
Дизайн / Design
Екология /Ecology
Електромобили