Lasurit eshop

Mitsubishi ASX – достоен конкурент на Tiguan, Arona и Mazda CX-3

Май 25, 2020
Mitsubishi ASX – достоен конкурент на Tiguan, Arona и Mazda CX-3

Mitsubishi ASX – достоен конкурент на Tiguan, Arona и Mazda CX-3

Реклама Opel Stock
Специално за auto-press.net от Солвейг Греве, Global Press, Гросгерау, Германия

ASX, компактното SUV-конче в стабилната SUV гама на Mitsubishi, се преобразява на всеки три години от дебюта си през 2010 г. Последният фейслифт беше през 2019 г. При дебютирането си преди десет години, ASX безспорно принадлежеше към пазарната група на компактните SUV, но днес той е достоен конкурент на Tiguan, Arona и Mazda CX-3.

Със своя плътен външен вид и здрава долна защита, почти 4,37 метра дългият ASX отговаря на очакванията за актуалния SUV дизайн. Обновената предна част в с високо разположения капак и извивката му гарантира впечатляващ външен вид. Вътрешността е функционална и чиста, но най-вече висококачествена. Шикът има вид на пиано лак и мека, разпенена пластмаса, които се редуват с твърда пластмаса с просто качество, което може би не е редно да очаквате във върховия вариант на оборудване Top. От друга страна, приятно ухаещите и удобни кожени седалки с добра странична опора са приятни. От високото сядане, която е толкова популярно в тази категория превозни средства, имате добър преглед на това, което се случва отпред, а за да не се дразните от леко ограничения изглед отзад, камерата за заден ход се оказва изключително полезна.

Има място за 406 литра багаж, дори когато колата е напълно заета от петима души. Ако ви трябва повече, можете да свалите облегалките на задната седалка в почти равно ниво и да разполагате с място за багаж до 1206 литра. Японците обаче не предлагат практичното електрическо отваряне на багажника дори срещу допълнително заплащане.

Единственият двигател, предлаган за ASX е 2-литровият бензинов с мощност от 150 к.с. и 195 Нм максимален въртящ момент. Mitsubishi вече си спести много икономичния дизел за ASX през 2018 година заради проблемите с дизелгейт.

Изпробваното задвижване на всички колела с три режима на шофиране също е на налице. Те се избират чрез осветен въртящ се превключвател между предните седалки. Нормалното положение е чистото задвижване само на предните колела.

В автоматичен режим ASX сам регулира разпределението на мощността: по време на нормално шофиране по сухи пътища 98 процента отиват отпред и само два процента към задната ос. Ако се изисква повече сцепление, разпределението се променя до съотношение 50:50. Ако преминете в режим на заключване, към задната ос се прилага 1,5 пъти повече мощност, отколкото в автоматичен режим.

Това не превръща ASX в класическо превозно средство с висока проходимост, все още има някои проблеми при кални черени пътища или високи бордюри. 4х4 задвижването е свързано с работата на CVT трансмисията, която се обажда леко досадно при пълно натоварване.

Ако това ви дразни, може да използвате версията с предно задвижване, която предлага избор между CVT трансмисия и механична кутия, но само с пет предавки. Не само тук, ASX изглежда малко изостанал по-назад от времената. Няма да намерите модерен, изцяло дигитален клъстер за инструменти, модерен дисплей или индуктивна люлка за зареждане на вашия смартфон.

Аналоговият панел за инструменти зад волана е класически, цифровата връзка е чрез два USB порта. Ако поставите мемористик можете да гледате запазени видеоклипове, но само когато стоите неподвижно. Но дори и с опционалния осем-инчов сензорен екран, това не е удоволствието, което преживява ренесанс по времето на корона вируса.

В зависимост от оборудването, има система за предупреждение за сблъсък с авариен спирачен асистент, за дългите светлини, паркинг асистент, за поддържане на лентата а асистентът на слепи места следи внимателно пътната обстановка. В оборудването с най-високо ниво, асистентът за паркиране предупреждава за приближаване на напречен трафик при движение назад. Това си е една наистина полезна подкрепа за шофьора.

В теста четирицилиндровият двигател с атмосферно пълнене се оказа лесен за развъртане, но в комбинация със специализираната шестстепенна вариоматик кутия CVT той не осигурява на 1400 килограмовия ASX достатъчна енергичност. Въпреки височината си, обаче, всъдеходът показва слаба тенденция към люлеене. Шасито все още е сравнително меко, кормилното управление е гладко.

По време на теста нивото на консумация е около осем литра, но винаги е над стойността от седем литра, показана в информационния лист, дори при внимателно шофиране. Във варианта със задвижване само на предните колела и механичната петстепенна кутия ASX струва от 21 290 евро, а за топ оборудване искат поне 29 490 евро.

Технически данни Mitsubishi ASX Top 2.0 MIVEC

- Дължина / ширина / височина: 4,365 / 1,81 / 1,64 метра
- Двигател: четирицилиндров
- Ходов обем: 1,998 куб
- Мощност: 110 кВт / 150 к.с. при 6000/ мин
- Макс. въртящ момент: 195 Нм при 4200/ мин
- Шестстепенен вариоматик
- 0-100 км / ч: 10,2 с
- Максимална скорост: 190 км / ч
- Стандартна консумация (WLTP): 7,0 л / 100 км
- Емисии на CO2: 161 г/км Назад

Галерия



Реклама Ford Summer Sale
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Тестове Авто глобус Електромобили Hyundai

Hyundai IONIQ 5 N е без аналог (Видео)

Апр 24, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове BYD Mazda

BYD Experience Day с Yangwang U8 - видео

Апр 24, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Китай Тестове Авто глобус BMW BYD Citroen Geely Mercedes-Benz MG Smart Tesla

Тестовете на ADAC сочат: китайските автомобили не са това което бяха!

Апр 23, 2024