ADAC - автономните автомобили не са подготвени достатъчно безопасни за бъдещето - видео
Май 22, 2020
ADAC - автономните автомобили не са подготвени достатъчно безопасни за бъдещето - видео
Шофирането в бъдещето предвижда, че водачът може да поема други задачи, докато колата се движи по пътя. Това означава, че трябва да се разработят напълно нови концепции за коланите, въздушните възглавници и седалките, които да позволят бъдещи безопасни позиции за сядане. ADAC сега откри в тест, че в момента автономните автомобили не са подготвени достатъчно по посока на безопасността.
Фактът, че четенето на вестник и лежането в колата докато тя се управлява автономно, или че ще можете да говорите лице в лице с пътниците на задната седалка става реалност в някакъв момент при автономното шофиране не отменя задълженията за пасивна безопасност.
В тази ситуация възникват повече от сериозни и ключови за безопасността въпроси. Защитават ли днешните конвенционални предпазни колани пътниците, които седят обратно на посоката на пътуване? Могат ли въздушните възглавници да осигурят адекватна защита на пътниците, когато облегалката е поставена в легнало положение?
ADAC разгледа отговорите на тези въпроси при 18 краштеста на Euro NCAP с променени места за сядане. Резултатът – при сегашните мерки за безопасност в съвременните автомобили, новите начини и организиране на местата за сядане в колата дори могат да станат още по-опасни в случай на авария.
Защото цялата структура на безопасността в съвременното превозно средство, като колани или въздушни възглавници, е проектирана така, че пътниците да са обърнати напред и изправени. Например, ако искате да полегнете по време на движение, рискът от подхлъзване под колана се увеличава и гръбначният стълб се компресира толкова много, че това може да доведе до трайни увреждания.
Краштестовете във вертикално и легнало положение на пътниците показват, че 3-точков колан, инсталиран днес, не би бил достатъчен за сигурна защита при удар. Манекенът не се задържа в седалката, а се издига над облегалката на седалката като по рампа.
Заключение на експертите на ADAC: “Трябва да се разработят нови концепции за въздушни възглавници, колани и седалки, те трябва да бъдат адаптирани към променените позиции и движения на пътниците в автономно управляваните автомобили. Структурата на превозното средство (колонките A и B на покрива, арматурно табло) също трябва да бъде проектирана така, че да предотвратява силен сблъсък на пътниците в нея. Назад
Фактът, че четенето на вестник и лежането в колата докато тя се управлява автономно, или че ще можете да говорите лице в лице с пътниците на задната седалка става реалност в някакъв момент при автономното шофиране не отменя задълженията за пасивна безопасност.
В тази ситуация възникват повече от сериозни и ключови за безопасността въпроси. Защитават ли днешните конвенционални предпазни колани пътниците, които седят обратно на посоката на пътуване? Могат ли въздушните възглавници да осигурят адекватна защита на пътниците, когато облегалката е поставена в легнало положение?
ADAC разгледа отговорите на тези въпроси при 18 краштеста на Euro NCAP с променени места за сядане. Резултатът – при сегашните мерки за безопасност в съвременните автомобили, новите начини и организиране на местата за сядане в колата дори могат да станат още по-опасни в случай на авария.
Защото цялата структура на безопасността в съвременното превозно средство, като колани или въздушни възглавници, е проектирана така, че пътниците да са обърнати напред и изправени. Например, ако искате да полегнете по време на движение, рискът от подхлъзване под колана се увеличава и гръбначният стълб се компресира толкова много, че това може да доведе до трайни увреждания.
Краштестовете във вертикално и легнало положение на пътниците показват, че 3-точков колан, инсталиран днес, не би бил достатъчен за сигурна защита при удар. Манекенът не се задържа в седалката, а се издига над облегалката на седалката като по рампа.
Заключение на експертите на ADAC: “Трябва да се разработят нови концепции за въздушни възглавници, колани и седалки, те трябва да бъдат адаптирани към променените позиции и движения на пътниците в автономно управляваните автомобили. Структурата на превозното средство (колонките A и B на покрива, арматурно табло) също трябва да бъде проектирана така, че да предотвратява силен сблъсък на пътниците в нея. Назад
Галерия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Техника /Technics
Авто глобус
Безопасност | Safety
Системите за подпомагане - кой ще е отговорен при катастрофа?
Авто Новини
Техника /Technics
Авто глобус
Безопасност | Safety
Камиони / Trucks