Skoda Kodiaq

De-La-Chapelle тип 55 - прераждането на легенда

Май 18, 2020
De-La-Chapelle тип 55 - прераждането на легенда

De-La-Chapelle тип 55 - прераждането на легенда

Реклама Skoda Kodiaq
Предполага се, че на бирена подложка, Жан, синът на гениалния автомобилен дизайнер Етторе Бугати, е нарисувал очертанията на една от най-красивите спортни коли на всички времена с няколко умели удара с молив през 1932 г . Това е тип 55, двуместен роудстър с очевидно безкраен капак, елегантни, удължени калници и типичният за бугати радиатор във формата на подкова.

Ксавие де ла Шапел, потомък на френско семейство индустриалци, които се занимават с автомобилното строителство от около 1900 г., възкресява през 1978 г. легендата с репликата De-La-Chapelle Type 55. Дизайн линиите са идентични на прототипа, но по отношение на технологията съдържанието е съвременно. De la Chapelle е френски независим автомобилен производител. Основана в началото на 70-те години от Xavier de la Chapelle, бивш директор на Вентури, марката стартира като производител на реплики на Bugatti. Семейство De la Chapelle има историческо автомобилно наследство с марката Stimula.

De la Chapelle има особено голям късмет, когато се стига до избора на задвижването - двигателят, трансмисията, карданът и диференциалът са взети от BMW 325i. Копринено-мекият шестцилиндров мотор впечатлява с лесното си динамично развъртане, еластичността и максималната скорост от 197 км / ч, което е почти максимума за кабриолет.

Не е известно дали регулираният каталитичен конвертор, който се предлага при поискване, значително е увеличил приемането на тази луксозна играчка сред големите индустриалци със зелен уклон, но със сигурност е помогнал за получаването на одобрение за ползване от Федералната служба за автомобилни превозни средства във Фленсбург.

Шасито също е най-доброто – изцяло независимо окачване, двойни носачи за предни колела, отпред с подпори McPherson, отзад с пружини. Заедно с идеалното разпределение на теглото от 45 процента отпред и 55 процента отзад, тази конструкция на шасито, разработена в състезания, дава възможност за издържане на странични стойности на ускорението, които иначе се срещат само в чистопородните съвременни спортни автомобили.

Въпреки това, специалната атракция е изключително елегантното обзавеждане с най-добрата кожа и полирано табло от орех, ръчно пришитият покрив задвижван с натискане на бутон осигурява чист въздух по криволичещите селски пътища на Обербергишер, например, или в небрежен темп по мюнхенската Леополдщтрасе.

Истинските любители на класическите автомобили може да сбърчат носа си и да мрънкат нещо като „евтини пластмасови играчки“, но това е несправедливо за De-La-Chapelle. За около 1200 часа ръчна работа при направата на всеки Type 55 се създава малко произведение на изкуството, в което традициите на занаятите, които любителят на класическите автомобили толкова болезнено пропуска в съвременното мащабно автомобилно строителство, са все още живи.

Това напомняне за „добрите стари времена“ е струвало почти 120 000 DM, независимо от някои недостатъци като хлъзгави седалки, директен волан и врати, от които не се регулират външните огледала. Едно е сигурно- забавно е да имаш такъв кабриолет... Назад

Галерия



Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Ретро Lamborghini

Колата мечта Lamborghini 350 GT - видео

Мар 25, 2024
Авто Новини Automakers press releases Ретро Mercedes-Benz

Скулптура в ярко червено: Mercedes-Benz 500 K Special Roadster

Мар 13, 2024
Авто Новини Ретро Авто глобус Ferrari

Немски автомобилен музей представя колекция Ferrari

Мар 07, 2024