Lasurit eshop

XC40 T5 Twin Engine: Компактният плъгин на Volvo

Май 12, 2020
XC40 T5 Twin Engine: Компактният плъгин на Volvo

XC40 T5 Twin Engine: Компактният плъгин на Volvo

Реклама Honda ZR-V
Специално за auto-press.net от Рудолф Хубер, Global Press, Гросгерау, Германия

Компактният Volvo XC40 постига успех от самото си начало с цялостния предлаган пакет от типичен дизайн, висок стандарт на безопасност и фин интериор, добре развит в габарита от 4,34 метра. Наскоро шведите добавиха повече мощност, заради вървящото им средносрочно им отказване от дизелите те се опитват да се справят със строгите изисквания за чистота с помощта на цялостна стратегия за електрификация - например с plug-in хибриди. За да видим как се справят опитахме най-малкия SUV Volvo с “двойно сърце” в ежедневието.

Благодарение на успешния дизайн с дневните светлини повтарящи формата на чука на Тор, налагащата се отпред решетка и добре координирани пропорции, XC40, подобно на колегите си от 60-те и 90-те години, е с гарантиран красив външен вид. Интелигентното използване на пространството също гарантира, че достъпното за пътници и багаж, не се различава толкова драматично от това в XC60. Разбира се, в обема на багажника липсват няколко сантиметра и няколко литра. Но винаги има достатъчно място за четирима възрастни и техния багаж.

1,8-тоннаята машина може да натовари около 500 килограма, като багажното отделение побира 460 литра - това не е пищно, но е достатъчно. Единствената отстъпка за допълнителното пространство, изисквана от хибридната технология е че отделението под пода на багажника е пропуснато. И резервоарът се свива с шест литра до 48.

Много удобни седалки, фини материали навсякъде, девет инчов сензорен екран с много функции, които могат да бъдат извикани на вашия таблет след кратък период на запознаване - XC40 предлага прилична стойност на парите.

Както споменахме, той естествено няма слабости, що се отнася до безопасността – налице са система за аварийно спиране за безопасност с откриване на велосипедисти, пешеходци и диви животни, предупреждение за активно отклонение от лентата, разпознаване на пътни знаци, откриване на ръба на пътя, за да се предпази от неволното му напускане. Този пакет може да бъде разширен с плащане на 1600 евро за IntelliSafe Package Pro, който включва системата за подпомагане на водача Pilot Assist с адаптивна система за крузконтрол, включваща автоматично управление на разстоянието и асистент за задръстване.

Ново на борда са двете системи за безопасност Hazard Light Alert и Slippery Road Alert, които позволяват обмен на информация между превозните средства чрез облачна мрежа и предупреждават водача за възможни опасности и хлъзгави пътни участъци.

Когато става въпрос за инфотейнмънт, за зареждамият хибрид с цена от поне 39 000 евро се предлага още системата Sensus Connect, включваща Bluetooth система за свободни ръце, Apple Carplay и Android Auto. Тестовият автомобил не беше оборудван с пакета Business Package Pro, която предлага превъзходен звук чрез системата Harman Kardon и индуктивно зареждане на смартфона.

Достатъчно за дългата прелюдия - сега е време да се кара. На първо място малко голи данни - XC40 T5 Twin Engine използва трицилиндров, турбо бензинов двигател с работен обем 1,5 литра, който осигурява 180 к.с. мощност и до 265 Нм максимален въртящ момент, плюс електромотор с 82 к.с. и максимален въртящ момент от 160 Нм. Заедно това дава 262 к.с. и 425 Нм и позволява спринта от 0-100 км/ч за 7,3 секунди, максимална скорост 205 км / ч и възможни 125 км/ч само на електрическо задвижване.

Цялата мощност се подава към предните колела чрез добре градуирана седемстепенна трансмисия със сдвоен съединител - това гарантира, че има много контрол в задвижващия механизъм, особено в спортен режим, когато педалът на газта е натиснат силно. По-добре е да пътувате в хибриден или комфортен режим, в противен случай чисто електрическият обхват от малко под 50 километра не може да бъде постигнат. 30 километра могат да се изминат без никакви проблеми, преди двг да се включи.

За зареждане на батерията от 10,7 кВтч, Volvo посочва девет часа в домашен окнтакт, но поне три часа време за зареждане е нужно на стенна зареждаща кутия и станции за зареждане - това също отнема много време и носи риск от залязване на зареждането просто в полза на бързо пътуване.

Предимството на двойното задвижване влиза в играта само ако използвате много каране на електричество. На практика човек може само да мечтае за 1,8 до 1,9 литра стандартна консумация на 100 километра, в зависимост от размера на гумите. В идеалния случай с пълна батерия и сдържан стил на шофиране около четирите литра са реалистични за 100 километра пробег. След това при пътуването с изпразнена батерия, се достигат стойности от около седем литра на 100 км път. Volvo определя консумацията на енергия от 15,6 до 15,9 кВтч на 100 километра.

Ако дневният профил на шофиране пасва на това и има опции за зареждане у дома или на работата, закупуването на Plug-in-XC40 си струва сериозно да се обмисли. Тъй като тогава, освен оживената динамичност, много приятната настройка на окачването, многото комфорт и ниво на безопасност за примерн и не е толкова вреден за околната среда.

Така че си направете добре сметката и конфигурацията на колата. Последното е
използвано доста правилно в случая с тествания XC40 T5 Twin Engine. Тази машина в най-добрите нива на оборудване струва 52 160 евро. И имаше съблазнителни екстри на стойност почти 10 000 евро.


Технически данни Volvo XC40 T5 Twin :
- Дължина / ширина (с външни огледала) / височина: 4.43 / 2.03 / 1.65 м
- Празно тегло / полезен товар: 1812 / 478 кг
- Пространство на багажника: 460 - 1336 литра
- Задвижване: 1,5-литров трицилиндров и електрически мотор, 7-степенна трансмисия с двоен съединител
- Системна мощност: 192 кВт / 262 к.с.
- Макс. системен въртящ момент: 425 Нм
- Макс. скорост: 205 км / ч
- 0 - 100 км/ч: 7,3 сек
- Стандартна консумация (WLTP): 1,8-1,9 л / 100 км
- Емисии на CO2 (WLTP): 41 до 45 г / км
- Емисионен стандарт: Евро 6г
Цена от 52 160 евро Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Тестове Fiat Hyundai Kia Renault Toyota

Най-малкият на Hyundai - новият i10, в тест

Апр 15, 2024
Авто Новини Тестове BG Авто MINI

Countryman: Новото макси MINI (Видео)

Апр 05, 2024