Със Suzulight започва автомобилната история на компанията Suzuki
Май 11, 2020
Със Suzulight започва автомобилната история на компанията Suzuki
Suzuki отбелязва тази година красива годишнина от основаването си – точно 100 години. Производството на автомобили е по-късен етап от историята на компанията, която стартира с направата на тъкачни станове, тъкани и мотоциклети, след като през 1920 г. Мичио Сузуки основава. Suzuki Loom Manufacturing Co.
Разработката на първата кола на Suzuki започва още през 1937 г., но е отложена до по-добри времена с избухването на Втората световна война. Изследванията, разработката и производството на първия патентован модел се възобновяват през 1954 г. По същото време е основана Suzuki Motor Co Limited.
Използвайки духа „Yaramaika“ за Suzuki (в превод от японски „Нека да го направим“), който е вкоренен дълбоко в региона Еншу, родината на Сузуки, заедно с решимостта си да продължи напред, Мичио започва първо с производство на чуждестранни автомобили, но и е решен да създаде и първия си собствен автомобил. Нарича го Suzulight.
Тук е интересно да се отбележи, че новостта е разработена не просто като малка кола, а за да задоволи изискванията на Закона за Keijidosha или по-известен като kei car (този термин не идва от ключов автомобил, както погрешно смятат някои).
На японски това означава „лек автомобил“, а по отношение на законодателството - спазване на определени стандарти, като размер, размер на двигателя и тегло. Собственикът на такъв малък автомобил получава определени данъчни и застрахователни облекчения, а намирането на място за паркиране на такава кола, което става все по-важно с годините, е много по-лесно.
В резултат на разработката Suzuki Suzulight получава двуцилиндров, двутактов силов агрегат с обем 360 куб. см и мощност 15 к.с., разположен отпред. Колата е била с малко тегло, независимо пружинно окачване и възможност за избор от няколко вида каросерии. А освен това има и варианти със задвижване на всичките колела.
Предвид високия просвет, очевидно Suzuki Suzulight не бивало да се страхува от лоши пътища, затова го изпращат в планински район с неразвита пътна инфраструктура за 300-километров тестови маршрут. Производството започва през октомври 1955 г. с първоначално с 3-4 автомобила на месец, но до началото на 1956 г. месечният обем е нараства до 30 бройки.
През 1959 г. се появява Suzulight TL и популярността на автомобилите Suzuki нараства бързо. TL запази концепцията за оформление и е хвален за своето превъзходно вътрешно пространство при компактните му размери. Двигателят остава двутактов, с въздушно охлаждане, с обем 360 куб. см., но е с повишена мощност - до 21 к.с. при 5500/ мин
Suzuki отбелязва бърз растеж в производството на мини-автомобили благодарение на TL. През декември 1959 г., само три месеца след старта си, той вече е достигнал месечната производствена цел от 200 бройки, която се е увеличава още повече през 1960 г. до 5824 бройки.
65 години след излизането на първия си автомобил, Suzuki остава верен на своята философия за създаване на компактни и функционални автомобили, която продължи с моделите Suzuki Swift, Ignis и Jimny. Назад
Разработката на първата кола на Suzuki започва още през 1937 г., но е отложена до по-добри времена с избухването на Втората световна война. Изследванията, разработката и производството на първия патентован модел се възобновяват през 1954 г. По същото време е основана Suzuki Motor Co Limited.
Използвайки духа „Yaramaika“ за Suzuki (в превод от японски „Нека да го направим“), който е вкоренен дълбоко в региона Еншу, родината на Сузуки, заедно с решимостта си да продължи напред, Мичио започва първо с производство на чуждестранни автомобили, но и е решен да създаде и първия си собствен автомобил. Нарича го Suzulight.
Тук е интересно да се отбележи, че новостта е разработена не просто като малка кола, а за да задоволи изискванията на Закона за Keijidosha или по-известен като kei car (този термин не идва от ключов автомобил, както погрешно смятат някои).
На японски това означава „лек автомобил“, а по отношение на законодателството - спазване на определени стандарти, като размер, размер на двигателя и тегло. Собственикът на такъв малък автомобил получава определени данъчни и застрахователни облекчения, а намирането на място за паркиране на такава кола, което става все по-важно с годините, е много по-лесно.
В резултат на разработката Suzuki Suzulight получава двуцилиндров, двутактов силов агрегат с обем 360 куб. см и мощност 15 к.с., разположен отпред. Колата е била с малко тегло, независимо пружинно окачване и възможност за избор от няколко вида каросерии. А освен това има и варианти със задвижване на всичките колела.
Предвид високия просвет, очевидно Suzuki Suzulight не бивало да се страхува от лоши пътища, затова го изпращат в планински район с неразвита пътна инфраструктура за 300-километров тестови маршрут. Производството започва през октомври 1955 г. с първоначално с 3-4 автомобила на месец, но до началото на 1956 г. месечният обем е нараства до 30 бройки.
През 1959 г. се появява Suzulight TL и популярността на автомобилите Suzuki нараства бързо. TL запази концепцията за оформление и е хвален за своето превъзходно вътрешно пространство при компактните му размери. Двигателят остава двутактов, с въздушно охлаждане, с обем 360 куб. см., но е с повишена мощност - до 21 к.с. при 5500/ мин
Suzuki отбелязва бърз растеж в производството на мини-автомобили благодарение на TL. През декември 1959 г., само три месеца след старта си, той вече е достигнал месечната производствена цел от 200 бройки, която се е увеличава още повече през 1960 г. до 5824 бройки.
65 години след излизането на първия си автомобил, Suzuki остава верен на своята философия за създаване на компактни и функционални автомобили, която продължи с моделите Suzuki Swift, Ignis и Jimny. Назад
Галерия
Предишна статия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Automakers press releases
Ретро
Mercedes-Benz