Знаете ли че е имало план за комби на Skoda “ембечка”?
Май 08, 2020
Знаете ли че е имало план за комби на Skoda “ембечка”?
Skoda представи легендарните си 1000 MB за първи път в средата на 60-те години като модел с четири врати със заден двигател и задвижване на задните колела. Какво мнозина не знаят – в гамата като допълнение към добре познатата версия на купето, наречено 1000 MBX De Luxe, са създадени и прототипите на роудстър и комби. Последният е с пет врати, построен през 1963 г., остава уникален и сега е едно от бижутата на музея на Skoda.
Моделът е базиран на прототип номер 34, който след 31 000 тестови километра като седан е преустроен в комби през февруари 1963 година. Но преобразуването се оказало по-сложно от очакваното - за да се реши проблемът с пода на багажника, в задната част е инсталиран редовият четирицилиндър. Главата на цилиндъра сочи наляво, а радиаторът е монтиран отдясно.
Колата се получила с дължина 4,15 метра, ширина 1,62 метра и височина 1,40 метра, а товарното й пространство е било лесно достъпно благодарение на задната врата, която се отваря нагоре. Междуосието остава непроменено на 2,40 метра както е в седана. Обекти с дължина до 1,60 метра лесно са се намествали в колата.
Тъй като моторът е отзад, под капака отпред има допълнително място за съхранение на багаж. Собственото тегло на превозното средство от 811,5 кг, като 61 процента от него са на задния мост. Максималният полезен товар е 380 килограма, достатъчен за возенето на четирима възрастни и около 80 килограма багаж.
Като част от триседмичната програма за изпитване, комбито навърта още 7000 километра през май и юни 1963 г., като постига среден разход от 7,6 литра на 100 километра при средна скорост от 74 км/ч. Четирицилиндровият 988 куб.см има максимална мощност от 31 кВт/45 к.с., което позволява на комбито да достигне максимална скорост от 115 км/ч.
Сложното разполагане на двигателя отзад, направи работата по поддръжката и обслужването много по-трудна. Охлаждането на четирите му цилиндъра също предизвиква проблеми - в крайна сметка критериите които “нокаутираха” идеята за комби-ембечка, с взетото окончателно решение срещу серийното производство на този вариант на модела. Интересен момент е че във VW при подобно техническо решение пуснаха аналогичен модел в производство. Назад
Моделът е базиран на прототип номер 34, който след 31 000 тестови километра като седан е преустроен в комби през февруари 1963 година. Но преобразуването се оказало по-сложно от очакваното - за да се реши проблемът с пода на багажника, в задната част е инсталиран редовият четирицилиндър. Главата на цилиндъра сочи наляво, а радиаторът е монтиран отдясно.
Колата се получила с дължина 4,15 метра, ширина 1,62 метра и височина 1,40 метра, а товарното й пространство е било лесно достъпно благодарение на задната врата, която се отваря нагоре. Междуосието остава непроменено на 2,40 метра както е в седана. Обекти с дължина до 1,60 метра лесно са се намествали в колата.
Тъй като моторът е отзад, под капака отпред има допълнително място за съхранение на багаж. Собственото тегло на превозното средство от 811,5 кг, като 61 процента от него са на задния мост. Максималният полезен товар е 380 килограма, достатъчен за возенето на четирима възрастни и около 80 килограма багаж.
Като част от триседмичната програма за изпитване, комбито навърта още 7000 километра през май и юни 1963 г., като постига среден разход от 7,6 литра на 100 километра при средна скорост от 74 км/ч. Четирицилиндровият 988 куб.см има максимална мощност от 31 кВт/45 к.с., което позволява на комбито да достигне максимална скорост от 115 км/ч.
Сложното разполагане на двигателя отзад, направи работата по поддръжката и обслужването много по-трудна. Охлаждането на четирите му цилиндъра също предизвиква проблеми - в крайна сметка критериите които “нокаутираха” идеята за комби-ембечка, с взетото окончателно решение срещу серийното производство на този вариант на модела. Интересен момент е че във VW при подобно техническо решение пуснаха аналогичен модел в производство. Назад
Галерия
Предишна статия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Automakers press releases
Ретро
Mercedes-Benz