Нов камион с горивна клетка
Апр 02, 2020
Нов камион с горивна клетка
Този камион не бръмчи защото е с електрическо задвижване. Дело е на пионера в развитието на т.н. водородни/горивни клетки Toyota, като това е сериозен тежкотоварен камион за превоз на дълги разстояния, разработен съвместно със специалиста по търговските превозни средства Hino Motors. Той изминава пробег от 600 километра с едно зареждане на резервоара си с “гориво”.
Задвижващата система от Toyota Mirai осигурява техническата база на новата машина. Шасито е специално пригодено за използване като превозно средство с горивни клетки, а широката икономия на тегло позволява висока товароносимост. Пробегът е толкова голям благодарение на двата “стека” с горивни клетки, които вече са разработени за следващото поколение на Toyota Mirai.
При работата на силовия агрегат водородът се превръща в електрическа енергия, която задвижва електродвигателя в движение. Единствената емисия от процеса на работа е водна пара. Ако резервоарът се изпразни презареждането му става в рамките на няколко минути, а “камионът ни с горивни клетки отговаря на изискванията за опазване на околната среда и използваемостта" – заявяват от Toyota.
Toyota и Hino изследват технологията на горивните клетки вече повече от 15 години и виждат водорода като важен енергиен източник на бъдещето. Двете компании вече съвместно разработиха и тестваха автобус за горивни клетки още през 2003 г. В бъдеще партньорството на двете компании ще се задълбочи и усилията за увеличаване ролята на водородното задвижване в общество ще се ускорят. Назад
Задвижващата система от Toyota Mirai осигурява техническата база на новата машина. Шасито е специално пригодено за използване като превозно средство с горивни клетки, а широката икономия на тегло позволява висока товароносимост. Пробегът е толкова голям благодарение на двата “стека” с горивни клетки, които вече са разработени за следващото поколение на Toyota Mirai.
При работата на силовия агрегат водородът се превръща в електрическа енергия, която задвижва електродвигателя в движение. Единствената емисия от процеса на работа е водна пара. Ако резервоарът се изпразни презареждането му става в рамките на няколко минути, а “камионът ни с горивни клетки отговаря на изискванията за опазване на околната среда и използваемостта" – заявяват от Toyota.
Toyota и Hino изследват технологията на горивните клетки вече повече от 15 години и виждат водорода като важен енергиен източник на бъдещето. Двете компании вече съвместно разработиха и тестваха автобус за горивни клетки още през 2003 г. В бъдеще партньорството на двете компании ще се задълбочи и усилията за увеличаване ролята на водородното задвижване в общество ще се ускорят. Назад
Предишна статия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Техника /Technics
Камиони / Trucks
Електромобили
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Trucks: Зареждане с 1000 киловата!
Авто Новини
Техника /Technics
Бизнес /Business
Камиони / Trucks
Електромобили
Mercedes-Benz
Клиенти тестват вече Mercedes-Benz eActros 600
Авто Новини
Камиони / Trucks
Електромобили
Renault