COVID-19 блокира вноса на коли на старо у нас

От Италия бяха 80% от доставките
14 мар 2020 09:26, Елка Василева
55
COVID-19 блокира вноса на коли на старо у нас
Снимка: архив, БГНЕС

Вносът на автомобили на старо у нас е блокиран заради коронавируса. 80% от доставките на коли втора ръка досега беше от Италия.

Много автомобили в италиански автокъщи вече са платени от български търговци, но вносът им в страната е възпрепятстван. Това води до загуби и опасност от фалити при по-малките автокъщи, коментира Цветелина Цанева, изпълнителен директор на Асоциацията на вносителите на автомобили, цитирана от „Труд“.

Още по темата

Продажбите на автомобили са свързани и с редица други проблеми от година насам заедно с рестрикциите за дизелите”, коментира тя и информира, че е невъзможно да се стимулират онлайн продажбите в сектора и да се избегне личният контакт при покупка на кола.

„Автомобилът не може да се купи онлайн и физическият контакт не може да бъде избегнат”, посочи изпълнителният директор на Асоциацията на вносителите на автомобили. Цанева отбеляза, че доставките на автомобили от Германия, Австрия и Швейцария също са потърпевши от разпространението на коронавируса.

„Броят на автокъщите у нас не намалява и това дори донякъде е проблем”, заяви още Цветелина Цанева.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


55
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
0
 
6
 
! Отговори
До кога преди 4 години
Внасят стара кола и си мислят че ще стане по нова! Трябва да има печат и подпис от сервиз в България, и ако има проблеми в горивната система, отнема се лиценза на сервиза и автокъщата. Драконовски мерки трябва особено сега с короната. Напоследък се внасят само катастрофирали и бракувани автомобили. В Стара Загора бъдете внимателни с покупката на автомобил втора употреба.
47
3
 
8
 
! Отговори
Иво преди 4 години
До кога правителството ще разрешава внасяне на много стари коли????.Предлагам да се въведе строг контрол при вноса на коли и да се ограничи до 10год производство не по стари.Защо позволявате този произвол със стари коши??
46
1
 
0
 
! Отговори
Гошо преди 4 години
До Анонимен 41Хе хе Абсолютно си прав
45
3
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Крайно време е да паднат поне с 50% козметираните трошки
44
0
 
3
 
! Отговори
Обективен преди 4 години
Според последните публични данни на НСИ, 46,5% от домакинствата в България притежават автомобил. Моля квалификациите да са към НСИ, а не към мен. Живял съм на 5 различни места в София и този процент ми се вижда завишен, но все пак София не е цяла България.
43
1
 
10
 
! Отговори
БомбардировачътДобри преди 4 години
Нищо им няма на автотърговците, без туй я продадат две коли на месец, я не. Поздрав към сливенските автоджамбази! Правиш му предложение за сваляне на цената с 500 лв - той НЕ! След месец я пуска същата кола на предложената от мен цена-пак никой не купува. Той вдига цената с 1000 лв, ядосан е демек. Колата стои повече от година. Това го умножете по 100. Сливенският джамбаз нема да умре. Сливенските момичета в Белгия работят, приходите тук идват в автоскрап по сливенските автокъщи.
42
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Наблюдава се небивал интерес към книгите. Предпочитат се трипластовите, с по 24 и 32 рула.
41
4
 
11
 
! Отговори
Цензура в Днес преди 4 години
До ОбективенБългарина ако няма кола се счита за половин човек, дали ще е трошка или нова, няма значение.Виждал съм хора които не могат да си кажат името, обаче бричката бричи, естествено гърми всички да ги чуят и от всичкото нагоре се имат за някакви, дето са хванали господ за жезъла.Айде Днес, пак трийте коментари....щото не ви знам номерата.
40
1
 
27
 
! Отговори
123 преди 4 години
Хора, нима парите са по-важни от живота? За един месец нищо няма да му стане на по-голяма част от бизнеса. Да си пусне служителите един месец платен отпуск, лятото ще се работи и готово. Тъй като има форсмажор, договорите не трябва да пострадат. Един месец за Бога, да се стегнем, за да не го влачим три месеца! ИЗОЛАЦИЯ. Няма друг начин!
39
0
 
17
 
! Отговори
Bad Company преди 4 години
Понеже товаа ми е работата да ви го кажа кратичката: Внос от Италия на автомобили втора ръка в близките три месеца едва ли ще има.
38
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ОбективенМного обичаш "обективно" да дрънкаш глупости.
37
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Няма нова или стара кола, има подържана и не подържана кола. Това е истината, но понеже старите коли се купуват от хора с по малки финансови възможности и не се подържат добре се счита, че са вредни.
36
10
 
4
 
! Отговори
Обективен преди 4 години
В България по-малко от половината домакинства притежават автомобил. Сега като спрат вноса ще изостанем още повече от Западна Европа, където 80% от домакинствата имат автомобил. При това сегашните автомобили ще остареят още повече и няма да се сменят с по-нови.
35
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Баровеца-СФНаври си SUV в задния гараж !
34
3
 
16
 
! Отговори
Марвин преди 4 години
Голяма работа, и без това повечето семейства имат по три брички!
33
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
СкраП с П, ид*оти!!!
32
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Защо някои смятат, че въздухът ще се изчисти, ако Иван продължи да си кара 20-30 годишната кола, вместо да я смени с 5-15 годишна внос от Италия. Ей богу, това не го разбирам. Забраната на внос на стари коли навсякъде по света доведе до още по-голямо остаряване на автомобилите, а в България те са доста стари - в провинцията средната възраст на колите е 22 години, а в София 11 години.
31
2
 
14
 
! Отговори
Агент Гибс преди 4 години
Не трябва да се допускат в никакъв случай автовозите с таратайките защото са потенциален вносител на заразата ! Дано институциите направят необходимото , а за фалити е глупаво да се говори , защото цените са толкова надути , че без продажби и подаръци да правят , пак ще са на печалба ! Но истината е , че трябва да се затворят границите !
30
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако искаш хубава кола но не от най новите вземи си от преди 2010, понеже след това ги правят така, че да им има нещо след някоя друга година.Естествено ако си средната класа, която изчезна в България последните години.Също така гледай да има катализатор, верно ще ти струва някой лев отгоре, обаче предполагам че не си някакъв неосъзнат "тийн" и държиш да не гърмиш по пътищата.
29
8
 
4
 
! Отговори
йййй преди 4 години
Най-после тия *** произведени между 2000 и 2015 та година ще имат проблеми да влизат. Ще останат само читави коли - преди 2000-ната и след 2015-та, като за последните още не е ясно колко са читави , но поне са все още нови.Спестяват ми голяма чуденка кой модел да избера между 2000 и 2015-та понеже всички са от разпадаща се пластмаса с мнайсе компютъра вътре.