Въпреки увеличението екобонусът не “топли” германците
Фев 17, 2020
Въпреки увеличението екобонусът не “топли” германците
По-голямата част от германците не искат електрическа кола дори и при наскоро увеличения екологичен бонус за закупуването й. Това е изводът от анализ на YouGov, поръчан от мобилния портал mobile.de. 59 процента от анкетираните не желаят да купуват електромобил, дори с държавна подкрепа. Отношението към закупуването на електромобил също е и въпрос на възраст.
През ноември миналата година федералното правителство реши да увеличи и удължи екологичната премия за електрическите автомобили но внедряването й беше забавено. Едва сега министърът на икономическите въпроси Петер Алтмайер (ХДС) обяви, че “Европейската комисия даде зелена светлина, увеличението до 6000 евро ще бъде изпълнено скоро. Тя трябва да се плаща и ретроспективно за всички превозни средства, които са били регистрирани след 4 ноември 2019 г."
За да се избегнат огромни глоби за пропуснатите нива на общите си емисии на вредности, някои производители сами попълниха предишната премия с до 4000 евро.
Увеличената субсидия обаче е от значение само за всеки пети германец, но докато всеки трети (31%) обмисля закупуване на електрическо превозно средство, то едва 18 процента всъщност правят това решение в зависимост от увеличаването на държавната подкрепа. 59 процента, от друга страна, не са склонни изобщо да купуват електромобил.
Отношението към темата очевидно е и въпрос на възраст: колкото по-възрастни са анкетираните, толкова по-малко желаят да използват превозно средство с батерии. За 68 процента от над 55-годишните купуването на електромобил не работи. При 35-44-годишните 53% са срещу закупуването на елмобил. Желанието за покупка е най-голямо сред 25 до 34 годишните – 44%.
Причините за нежеланието на германците да купуват електрически автомобили са най-различни и в никакъв случай не са нови. 36 процента от онези, които в момента не биха желали да купят електромобил, биха могли да се убедят единствено ако им се предложи електромодел с по-дълъг пробег с едно зареждане на акумулатора.
Една трета от тези, които засега се отказват да използват електрически автомобил (31%), сочат като причина нуждата от подобрена инфраструктура за зареждане, за да вземат решение за покупка. Други 31 процента биха искали значително по-евтини електро модели. Само пет процента биха могли да се убедят от допълнителни, по-високи отстъпки от производителите, когато купуват електромобил. Назад
През ноември миналата година федералното правителство реши да увеличи и удължи екологичната премия за електрическите автомобили но внедряването й беше забавено. Едва сега министърът на икономическите въпроси Петер Алтмайер (ХДС) обяви, че “Европейската комисия даде зелена светлина, увеличението до 6000 евро ще бъде изпълнено скоро. Тя трябва да се плаща и ретроспективно за всички превозни средства, които са били регистрирани след 4 ноември 2019 г."
За да се избегнат огромни глоби за пропуснатите нива на общите си емисии на вредности, някои производители сами попълниха предишната премия с до 4000 евро.
Увеличената субсидия обаче е от значение само за всеки пети германец, но докато всеки трети (31%) обмисля закупуване на електрическо превозно средство, то едва 18 процента всъщност правят това решение в зависимост от увеличаването на държавната подкрепа. 59 процента, от друга страна, не са склонни изобщо да купуват електромобил.
Отношението към темата очевидно е и въпрос на възраст: колкото по-възрастни са анкетираните, толкова по-малко желаят да използват превозно средство с батерии. За 68 процента от над 55-годишните купуването на електромобил не работи. При 35-44-годишните 53% са срещу закупуването на елмобил. Желанието за покупка е най-голямо сред 25 до 34 годишните – 44%.
Причините за нежеланието на германците да купуват електрически автомобили са най-различни и в никакъв случай не са нови. 36 процента от онези, които в момента не биха желали да купят електромобил, биха могли да се убедят единствено ако им се предложи електромодел с по-дълъг пробег с едно зареждане на акумулатора.
Една трета от тези, които засега се отказват да използват електрически автомобил (31%), сочат като причина нуждата от подобрена инфраструктура за зареждане, за да вземат решение за покупка. Други 31 процента биха искали значително по-евтини електро модели. Само пет процента биха могли да се убедят от допълнителни, по-високи отстъпки от производителите, когато купуват електромобил. Назад
Предишна статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Бизнес /Business
Електромобили
В Германия спада интересът към купуване на електрически автомобили
Авто Новини
Техника /Technics
Бизнес /Business
Камиони / Trucks
Електромобили
Mercedes-Benz
Клиенти тестват вече Mercedes-Benz eActros 600
Авто Новини
Техника /Technics
Бизнес /Business
Електромобили