Един ден с автопилота на Tesla – колко е надежден?

Американец измина 1931 км с електрическия автомобил
2 фев 2020 17:15, Нели Христова
22
Един ден с автопилота на Tesla – колко е надежден?
Снимка: БГНЕС

Американецът Райън Трейхън измина разстоянието от Тексас до Илинойс с Tesla Model X от Тексас в Илинойс. Целта на 21-годишния влогър бе да тества работата на автопилота, който доведе до много фатални катастрофи в САЩ през последните няколко години. Разстоянието между старта на пътешествието в град Остин до крайната спирка в Чикаго е 1200 мили (1931 км). Почти през целия път електромобилът се движил на автопилот.

С обикновен автомобил, задвижван от бензин, пътуването от Остин до Чикаго би струвало около 220 долара и отнело към 17 часа. Райън не похарчил нито цент за "гориво" по време на пътуването, тъй като електрическите автомобили на Tesla се зареждат безплатно в мрежата на Supercharger. Заради честите спирания обаче, пътешествието на влогъра отнело около 36 часа, като в 24 от тях Model X  се движел на автопилот.

Райън отбелязва, че всички зарядни станции били далеч от маршрута му, на около 8-16 км, което удължило пътуването с 19 часа и няколко десетки километра. Разликата между приблизителното и действителното време на пътуване се оказало толкова голяма, че влогърът решил вече да не прави такива дълги пътешествия с електрически автомобили. Поне докато мрежата за зареждане не се разшири.

Още четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
2
 
! Отговори
м дааа преди 4 години
този не можа ли да събори задните седалки и си легне като човек , като си проточи краката през отворения багажник.
21
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Има още една стъпка, Кото ще се изпълни в следващите 15години. Засега обаче аме с 21-22 стотинки за един kWh. Което при един модел 3, заедно със загубата при зареждане си е около 17,73 стотинки ( (75 kWh батерия + 10% загуба)* средни 21.5 стотинки) и реално минава около 460-470 км. ако си караш с около 120 под 10 градуса навън.Ако зареждаш основно вкъщи е добре. Ако нямаш тази възможност - не чак толкова :(
20
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 19Те това никог ням да го разберат. Само им виж къщите и дрехите - всичко то става ясно.
19
3
 
6
 
! Отговори
до кво речи преди 4 години
Карай си дизела! Не е точно идеята да икономисаш 10-15 000.То и електричката струва над 100 000лв а аналогичен дизел е 50-70 000.Не всичко в тоз живот е пари.Кефа и удоволствието също е важно.Един живот се живее.Не искам непрекъснато да си правя сметка кое е по евтино.Искам като се кача и настъпя колата да и се накефя.Да имам самочуствието че карам кола на бъдещето а не на миналото.Ей това чуство искам
18
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На тоа аутопелот му неам вяра.У тубата има мноо примери.
17
3
 
6
 
! Отговори
Кво речи!? преди 4 години
Една бърза справка - една електричка има разход 12-15Квтч /100км, при цена от 0,20-0,50? по зарядните според деня и часа на зареждане , и сравнено с разхода от 4,8л/100км (на магистрала пада до 4,4 реални) на дизел Е6 с тегло 1500кг дето карам... Някак трудно ще избия 10-15хил. горница , които ти струва ел.варианта. Не случайно всички сметки , ти ги правят с цената на домашната, нощна тарифа на тока.
16
3
 
2
 
! Отговори
Сп???нс преди 4 години
много зле , спестил 220 кинта от гориво, но на заглавния кадър от видеото (което не гледах) спи в колата, че и аз дето нямам Тесла и мога да си позволя пътен мотел за 30?. А пък това кърти "което удължило пътуването с 19 часа и няколко десетки километра" , значи няколко десетки км се изминават за 19ч - м да , добре.
15
5
 
5
 
! Отговори
до 12 преди 4 години
Абе не е безплатно.Но е почти...в сравнение с бензина.Има голяма разлика дали ще си купиш Тесла или някаква друга електрическа кола.При всички други плащаш само колата.Докато при Теслата плащаш колата ама и концепцията - за станции за зареждане и други.Сиреч при Теслата си купуваш кола с горивото.И да не е напълно така - самата идея убива конкуренцията.Ако погледнеш мрежата на Тесла ще се изумиш.За две години колко станции има.След още 2...ами.. и аз ще му дам пари на Мъск
14
4
 
3
 
! Отговори
Учуден преди 4 години
Това ме събори от стола с : Look, I'm a scientist and this is a science. Ха-хахаСугурно е наборче на Нелчето, която уважава учените също като Грета.
13
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Авто-пилотното шофиране няма как да стане безопасно докато всички пътища не се преконструират и построят за тази цел. До тогава ще е само високо-опасна шарлатания.
12
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Зареждал безплатно??? Безплатно електричество няма! Нито са безплани колонките за зареждане, нито подръжката им. Парите се плащат от данъкоплатците по разни "Зелени проекти". За сега! С цел промотиране на този тип автомобили. Освен това им осигуряват и безплатни паркинги, и движение в бус ленти и данъчни отстъпки....докато напълнят гушки едни хора. Без тези привилегии тези коли няма как да са конкурентни на ДВГ колите. Но ако повечето минат на ел-автомобили ще спре "безплатното". Със сигурност
11
1
 
8
 
! Отговори
до пепи 2 преди 4 години
Оставяш автопилотите да се разберат, през това време си пиеш биричката!
10
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"Американецът Райън Трейхън измина разстоянието от Тексас до Илинойс с Tesla Model X от Тексас в Илинойс."===Още първото изречение ме отказа да чета нататък. Отново Нелито. Защо всичката ти е такава?
9
5
 
8
 
! Отговори
един българин преди 4 години
Живея в дълбоката провинция.Веднъж видях Тесла Х на мой клиент с който се засякохме пред Спиди.Загледах се...качих се в колата и останах очарован.Това ще е моята следваща кола.Уморих се от пушеци ремъци масла и други.Верно че е скъпа ама..ама само тази кола ме въодушеви.Видях модел 3.Ами не ме кефи отвътре и това е.Плюсове: липса на масла обслужване и зареждане почти без пари,цената не пада бързо и постоянни ъпгейти-минуси: много висока цена известни неудобства за пътуване над 600 км и други.
8
3
 
7
 
! Отговори
пепи преди 4 години
И за 25 минути колко ще заредиш от батерия 100 киловата.Ако ползваш шуко с мощност 2 киловата на часа,ще я заредиш с ....1 процент.А тия бързо зарядните станции някой трябва да ги построи и да инвестира една камара пари.
7
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако тръгна от Хамбург за Варна с електричка и за 2 седмици няма да стигна. В половината страни от пътя няма зарядни станции. От контакта може да се зарежда ама за над 30 часа.
6
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До на Тесла ДръжкатаСтават и за дълго. София Пловдив - почивчица 25 минути на чарджърсни Бъргас. То така или иначе е добре да спреш за малко...А и е новата газария! Аз лично мисля, че е до Порше 911 праща по-добро съобщение, па е и по-евтино, че си вървежен поч, ама кот такова.
5
7
 
11
 
! Отговори
На Теслата дръжката преди 4 години
Детска му работа . Заради някакви си 200 долара 36 часа да кисна в колата .Ама нали трябва да сме интересни в Тубата и Фейса дето вече всеки *** и кифла си имат собствени странички и "инфлуенсват" .ОЩЕ ПОНЕ НЯКОЛКО ГОДИНИ електрическите коли ще стават само за градско каране където разстоянията са малки и чарджърите са в изобилие . Иначе такива ентусиасти да се запасяват с храна поне за 3 дена за да чакат 50мин.за зареждане тук... 45мин там.... на всеки 3-4 часа каране.
4
8
 
6
 
! Отговори
пепи преди 4 години
Защо мислиш че има само ямболски ***.Този автопилот как работи в задръстване да речем в град като Мадрид.Как решава коя кола да мине първа и коя не.Тия автопилоти са само за малки градове с малък трафик.
3
18
 
11
 
! Отговори
хахахахаха преди 4 години
При положение, че знам "качеството" на работа на 9 от 10 програмистчета НИКОГА няма да си поверя живота ми и този на други непознати в ръцете на тези некадърници. Няма ли ръчка и бензин не ме търси...