New Dacia Duster

Musso с номинация за "Мултифункционален автомобил" на 2020-а година

Musso с номинация за "Мултифункционален автомобил" на 2020-а година

Musso с номинация за "Мултифункционален автомобил" на 2020-а година

Реклама Peugeot 408
▪ С представянето на новия Musso Grand на 01.02.2020 г. всички версии на многофункционалния D-segment SUT SY Musso вече са налични в България и отворени за поръчки
Изцяло новият SUT (Sports Utility Truck) Ssang Yong Musso беше номиниран в категория "Мултифункционален автомобил" в ежегодния конкурс "Автомобил на годината на България" и предоставен за тест на журито в двете си основни версии - лайфстайл варианта Musso Sports и удължената версия Musso Grand.

Изграден върху платформата на флагмана на SY - внушителния всъдеход Rexton G4, D-сегмент пикапът Musso НЕ Е наследник на предишния пикап на "двата дракона" - Korando Sports, а чисто нова разработка с просторна двойна кабина, стъпила върху ултраяката носеща рама с революционната високотехнологична гига-стомана на POSCO (издържаща налягане от 1.5 ГигаПаскала). Musso се задвижва се от 2.2-литров турбодизелов двигател с максимална мощност 181 к.с. и максимален въртящ момент 400 Нм, куплиран с 6-степенна ръчна или автоматична трансмисия Aisin Seiki (Япония). Луксозният интериор на Musso, отново взаимстван от Rexton G4, се отличава с високо качество на материалите и изпълнението, а изобилието от системи за контрол и сигурност (ABS-EBD, ESP, BAS, TCS, HBA, HDC, HSA, ARP, SSPS, ESS, AEBS, FCWS, LDWS, BDS, LCA, RCTA, TSR, TPMS и др.) осигурява комфортно и безгрижно пътуване. Пасивната сигурност включва 6 въздушни възглавници и най-надеждната механична защита от деформации. Инфотейнмънт системата, поддържаща Apple CarPlay и Google Android Auto, e с голям 8 или 9.2-инчов сензорен дисплей с висока резолюция и множество функции, между които навигация и паркинг-асистент с 360° видео обзор.

За разлика от другите пикапи на пазара, Musso не е замислен само като "работен кон", а по-скоро като спортен пикап с разширено приложение. Специално внимание е отделено на комфорта на пътниците, които се радват на пълноразмерна двойна кабина, идентична с тази на луксозен SUV. Разликата между двете версии на Musso е в товарната платформа и товароносимостта. Докато новият Musso Grand предлага 1,262 литра товарно пространство и товаромосимост от 1085 кг, обезпечена със съответното подсилено окачване, по-късият Musso Sports предлага 1011 литра товарно пространство и товароносимост от 850 кг в съчетание с комфортно пружинно окачване и безкрайни възможности за персонализация. Така всеки може да конфигурира Мusso според нуждите си. А оборудван с 6-степенна автоматична скоростна кутия, Musso може да тегли цели 3.5 тона!

Q&A Защо Musso? Разбор по критерии:
 Дизайн:
Да, съгласни сме, че това е изключително субективен критерий за оценка на всеки продукт. От друга страна, за разлика от някои по-стари модели на SsangYong, влезли в производство преди пълната подмяна на дизайнерския екип и въвеждането на новата визуална концепция 'Nature-born 3Motion' (динамична триизмерност, хармония, родена от природата) за цялата гама на южнокорейския SUV-специалист SY, досега не сме чули нито един негативен коментар за дизайна на Musso. Нещо повече - пред каквато и аудитория да сме го представяли до момента, реакцията неизменно е била "WOW!", възкликнато с искрено възхищение. И това не е всичко, защото, в зависимост от предназначението си, многофункционалният по дефиниция Musso може да бъде допълнително персонализиран с 4 фабрични и много повече тунингови надстройки на товарния отсек, както и с инсталиране на функционални и дизайнерски аксесоари в различни стилистики - от urban chic до heavy offroad.

 Задвижване
Истинските офроудъри са с Part-time 4WD и Musso не прави изключение от правилото. По този показател просто нямаме конкуренция, защото Ssang Yong Motor Company от 1954-a година специализира точно в създаване на най-добрите високопроходими автомобили, които, даже в серийното си изпълнение, отговарят на military grade. И ако, при така модерните компактни кросовъри, за задвижване се приема разумният градски компромис на AWD с прехвърляне на въртящ момент при поискване, то при истински коравия офроудър Musso, класическото решение Part-time 4WD е неоспоримият верен избор на задвижване - много икономично и маневрено в основен режим задно предаване, безкомпромисно проходимо в двата 4х4 режима, когато условията го налагат.
За нуждите на корпоративните клиенти, които ще изполват пикапа изключително в нормални пътни условия и никога няма да се нуждаят от повишена проходимост, се предлага и бюджетна версия само с 2WD задвижване, която, освен ниска първоначална инвестция, осигурява и среден разход на гориво под 8 л/100 км.

 Функционалност
Musso може да носи (над един тон), а може и да тегли (до 3.5 тона). Може да транспортира комфортно до 5 пътника и техния багаж в отворена или затворена товарна платформа. Може да доставя хора и товари както в града, така и там, където няма асфалтиран път. Изборът от надстройки, затварящи товарния отсек, включва хард-топ, халф-топ, купе-топ, едж-топ и софт-топ, а списъкът с аксесоари за спортно, ловно или занаятчийско оборудване е, практически, неограничен.
С част от гореизброените надстройки Musso изглежда толкова елегантно, че спокойно може да мине за представителен SUV. В градска среда се придвижва елегантно дори по тесните улички заради невероятната маневреност на задното задвижване (режим 2WD, използван на равен и сух път). Ако, обаче, решите да излезете извън утъпканите пътища, няма нужда да сменяте автмобила - просто превключете на 4WD и се отдайте на забавлението. Да не забравяме също уникалния теглителен капацитет от 3.5 тона... А за най-екстремните типове има дори режим 4WDL. Стил, гъвкавост, удобство и проходимост - какво повече бихте могли да желаете от един многофункционален автомобил?

 Пътно поведение и комфорт
При специализираните изпълнения с офроуд гуми и окачване на Musso Sport, разбира се, не може да се очаква върхов комфорт. В това специално оборудване пикапът с късата база има най-адекватно поведение в калта извън пътя. Но, в действителност, четирислойната ултра яка Quad-frame конструкция и заключването на диференциала са основните компоненти за отлична проходимост и стабилност дори по най-тежките терени. А това е валидно за всяко едно Musso 4x4.

В серийното си изпълнение и стандартни гуми, обаче, Musso рязко се откроява от своите конкуренти с комфортна шосейна возия, отлична обазшуменост, комплексна система за активна сигурност и изобилие от екстри, нехарактерни за средния клас многофункционални автомобили. За разлика от други марки, които произвеждат евтини SUV, базирани върху пикапи, при SsangYong посоката е обратната - един премиум всъдеход (флагманът Rexton G4) e превърнат в пикап чрез минимална доработка на каросерията. И това си личи от цялостното "усещане за SUV" в интериора и возията на Musso. При по-луксозните варианти на Musso къса база е запазено дори комфортното окачване с винтови пружини, докато "работният камион" Musso Grand логично залага на усилени листови ресори.

Двузоналният, изцяло автоматичен климатик за оптимален температурен комфорт, карбоновите говорители за качествен звук, инфотейнмънт системата, проектираща огледално Вашите Apple или Android устройства, вградената 9.2-инчова навигация с 360-градусов bird view паркинг асистент, "умният: ключ (Smart Key), осигуряващ безконтактен контрол върху вратите и прозорците... И още, и още - списъкът с удобства, които Musso предоставя, е наистина дълъг.

И тук е мястото да отбележим, че удобствата в Musso не са резервирани само за водача и неговия спътник отдясно. Колкото и да харесвате позицията задволана, каним Ви да се повозите и на задната седалка, която е рядко широка, удобна и климатизирана - качество, с което малко модели на пазара могат да се похвалят.

 Безопасност и системи за сигурност:
Ако трябва да разшифроваме тези съкращения - ABS-EBD, ESP, BAS, TCS, HBA, HDC, HSA, ARP, SSPS, ESS, AEBS, FCWS, LDWS, BDS, LCA, RCTA, TSR, TPMS... - ще се получи доста дълъг текст. Накратко - това е списъкът със системи за активна сигурност, които се предлагат за Musso. Много са, наистина, отново поради споделянето на компонентната база с флагмана Rexton G4. Пасивната сигурност, започвайки от конструктивно обособените зони с допълнително подсилване или с програмирана деформация и стигайки до утраяката рама, също е на най-високо ниво. Струва си да отбележим също, че Musso се произвежда само и единствено в Южна Корея при стриктна многостепенна система за качествен контрол.

 Цена / предлагане
Отново параметър, по който марката SSangYong e неоспорим шампион. Дори скептичните и критично настроени британски журналисти от What Van отличиха Мusso в тазгодишните си награди, а колегите им от 4х4 Magazine го избраха, за втора поредна година, за "Пикап с най-висока стойност", като наградата беше присъдена последователно на Musso и на Musso Grand.

*Източник: ratola.com Назад

Галерия



Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии