Бедствие за автопроизводителите, кои компании ще плащат глоби през 2021 г.?

Volkswagen е първенец с 4.504 млрд. евро
Обновена: 31 яну 2020 19:15 | 31 яну 2020 18:12, Нели Христова
21
Бедствие за автопроизводителите, кои компании ще плащат глоби през 2021 г.?
Снимка: БГНЕС

През настоящата година влизат в сила новите норми за вредни емисии (СО2), отделяни от новите автомобили, които се продават на европейския пазар. Международната агенция PA Consulting пресметна какви глоби ще трябва да плащат производителите, които надхвърлят тези показатели.

Мащабът на бедствието, което очаква автомобилната индустрия, е очевиден. От 1 януари средните нива на СО2 за нови автомобили е 95 г/км средно за цялата гама. За сравнение, през 2108 г. този показател за Европа е бил 120,4 г/км. За всяко превишение глобата е 95 евро на грам отгоре за всяка продадена кола. Новият стандарт е задължителен за 100% от гамата, но само за големите автомобилни концерни, които продават по над 300 000 автомобила на година.

Производителите, продаващи между 100 000 и 300 000 машини, трябва да намалят с 47% емисиите на СО2 спрямо 2007 г., а тези, които продават от 1000 до 10 000 бройки ще се договарят с Европейската комисия индивидуално. За компаниите с под 1000 продажби ограниченията на СО2 не важат.

Това означава, че ударът е насочен към големите компании, като именно те са включени в анализа на PA Consulting, в който е изчислено какви глоби ще платят през 2021 г. (тогава ще станат ясни резултатите от продажбите за 2020 г.). Общата сума е 14,655 млрд. евро, като най-сериозно е положението при Volkswagen - 4,504 млрд. евро, докато на другия край е Toyota - 18 млн. евро. При японския производител превишението е само 0,2 г/км, което може да бъде отчетено и като статистическа грешка.

Прогнози за глобите за превишени нива на СО2 през 2021 г. (след името на производителя са посочение превишението, сумата и съотношението спрямо печалбата от 2018 г.).

Mazda - 28,7 г/км - 877 млн. евро - 115%

Fiat Chrysler Automobiles - 27 г/км - 2.461 млрд. евро - 49,5%

Honda - 25,2 г/км - 322 млн. евро - 5,5%

Ford - 16,2 г/км - 1.456 млрд евро - 39,0%

Volkswagen - 12,7 г/км - 4.504 млрд. евро - 32,4%

Volvo - 12,5 г/км - 382 млн. евро - 27,6%

Daimler - 11 г/км - 997 млн. евро - 9,0%

Hyundai-Kia - 7,7 г/км -797 млн. евро - 28,9%

BMW - 7,6 г/км - 754 млн. евро - 8,3%

Renault-Nissan-Mitsubishi - 4,9 г/км - 1.057 млрд. евро - 12,4%

Jaguar Land Rover - 4,4 г/км - 93 млн. евро - 404,3%

Groupe PSA - 4 г/км - 938 млн. евро - 21,3%

Toyota - 0,2 г/км - 18 млн. евро - 0,1%

В разчетите на PA Consulting се отчита и така наречените "супер-скредити", които се дават за плъг-ин хибриди, тоест модели, чиито вредни емисии са под 50 г/км. Именно те позволяват на производителите да продава автомобили, отделящи над 95 г/км. През 2023 г супер-кредитите отпадат, но от хибридите ще продължи да има смисъл, като доказателство за това е Toyota, която продава най-много такива автомобили и съответно е застрашена с най-малка глоба.

Още по темата четете на сайта на Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


21
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А газирани напитки ще се произвеждат ли?
13
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"За всяко превишение глобата е 95 евро на грам отгоре за всяка продадена кола."Елементарно. Просто цената на колата се повишава с колкото е глобата.Вие какво си мислите - че производителите ще ви работят на загуба ли? Ми не. Всички се ориентират към не-еко пазарите, където няма налудничави ограничения (САЩ, Мексико, Азия, Африка). А вие тука - на триколки с ***, да ви е убао!
12
2
 
15
 
! Отговори
333 преди 4 години
Човечеството прогресивно оглупява. Тази простотия с въглеродния двуокис е като религиозен фанатизъм, без мисъл, бе обяснение. Като лов на вещици и аутодафе. Сбогом Хомо сапиенс.
11
1
 
11
 
! Отговори
74 преди 4 години
От кога CO2 се определя като вредна емисия бре,вреден и токсичен е СО или вълероден оксид,азотен диоксид и серен доксид и разбира се още мн.други
10
1
 
12
 
! Отговори
House M.D. преди 4 години
Тойода сан да почерпи, че покрива нормативи от 2120 г.
9
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Пълен смях - как точно БМВ излизат по-чисти от Фолксваген?Защото са пълни с някакви псевдохибриди които изкарват по 30 км на ток, обаче това е достатъчно за да минат метър на тестовете, а като ги избичат на магистралата в Германия с по 250км/ч бълват со2 като дракон.
8
3
 
17
 
! Отговори
До 7 преди 4 години
И кога ВАЗ са крали технологии? Нещо не си в час. Съвсем законно си купиха технологията, ама дай да плюем. Колко плащат за подобни безмислици?
7
13
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ВАЗ класира ли се в топ 1000?!?! Навремето крадяха технологии сега и това не могат.
6
0
 
7
 
! Отговори
Пътник от бъдещето преди 4 години
2108-***?!?!?!?!?!? Браво!
5
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ето до какво доведе истерията срещу дизеловите коли, които отделят значително по-малко въглероден двуокис от бензиновите коли.
4
7
 
15
 
! Отговори
Toyota преди 4 години
Тойота са пичове ;)
3
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Винанги съм обичал колите, обичам да шофирам. Напоследък обаче, почна да ми "минава".
2
8
 
30
 
! Отговори
pipo преди 4 години
Гледайте как ЕС ще убие ритуално автомобилната си индустрия. Тръмп правилно отказа да наложи еконорми на автомобилостроенето в САЩ. Човекът е най-големия замърсител на Земята! Да вземем да избием всички хора тогава!? ЕС ще "заколи" златната си кокошка в името на много неясна кауза. Ел. коли са по опасни и от 10 годишен дозел!
1
3
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Грета президент и да минаваме на каруци.