Skoda Monte Carlo

Проектът „SNEACARS“ на Renault и le coq sportif : от дизайн на автомобили до дизайн на кецове

Проектът „SNEACARS“ на Renault и le coq sportif : от дизайн на автомобили до дизайн на кецове

Проектът „SNEACARS“ на Renault и le coq sportif : от дизайн на автомобили до дизайн на кецове

Реклама Honda ZR-V
• Разберете тайната на кецовете на Лоранс Ван ден Акер, главен дизайнер на Groupe Renault
• Над 20 чифта кецове, над 20 концептуални и серийни автомобили
• Връзка между автомобилния и модния свят
• Творческо партньорство с Le Coq Sportif

Автомобилен салон Париж 2010. Renault представя DeZir, забележителен електрически спортен модел, първият концептуален автомобил от новия главен дизайнер на Groupe Renault, Лоранс Ван ден Акер. DeZir вдъхновява дизайна на Clio IV. Топлият и чувствен дизайн на тази нова визуална идентичност скоро ще бъде приложен в цялата гама на Renault.

АВТОМОБИЛ – ЧИФТ КЕЦОВЕ
Застанал до концептуалния си модел, Лоранс е здраво стъпил на земята в кецовете си Adidas в черно, червено и бяло, персонализиран модел, вдъхновен от цветовете на автомобила. Кореспонденцията установява връзка между човека и неговото произведение. От този момент нататък всеки концептуален и сериен автомобил е придружен от чифт кецове. Очаквана от феновете препратка и допълнителна нотка креативност, която се превръща в традиция на главния дизайнер на Groupe Renault.

От първия си чифт кецове Adidas до последния на Le Coq Sportif, създаден специално за представянето на новото Renault CAPTUR, около 20 модела са обиколили света и са преминали по пътеките на автомобилни салони, придружаващи R-Space, Frendzy, Twin’run, Initiale Paris, TreZor и EZ-ULTIMO, както и Twingo, Clio, Megane, Scenic, Kadjar, Talisman и Espace. И всеки от тях има собствена история.

НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ…
Научете повече за тези истории чрез селекция от кецовете на Лоранс като част от пътешествие из световете на модата и автомобилите. По отношение на символиката, креативността, персонализирането и материалите, създаването на чифт кецове изисква методология, подобна на тази, използвана при създаването на автомобил.
Защо Лоранс избира този конкретен модел кецове? Защо персонализацията е толкова важна? С 90 екстериорни, 18 интериорни комбинации и 8 цвята интериорно осветление, новото Renault CAPTUR е еталон по отношение на персонализацията. Как се създава толкова персонализируем модел? Renault и Le Coq Sportif създават лимитирана серия Twingo. Как двете марки установяват сътрудничество?

Открийте отговорите на тези въпроси и много други въпроси от интервюто с Лоранс ван ден Акер.

ЛОРАНС ВАН ДЕН АКЕР: «ПЕРСОНАЛИЗАЦИЯТА КАТО ФОРМА НА ИЗРАЗЯВАНЕ»

Лоранс ван ден Акер, главен дизайнер на Groupe Renault, е известен с концептуалните си автомобили, илюстриращи силна дизайнерска стратегия. Известен е с това, че е вдъхнал вятър на съблазън в гамата на Renault. Популярен е в социалните мрежи със своите кецове. И с добра причина, всеки нов концептуален или сериен автомобил се представя със ... съответстващият му чифт кецове. Толкова успешно, че кецовете са се превърнали в негова запазена марка, израз на неговата идентичност.
Защо решава да носи кецове? Защо персонализацията е толкова важна? Каква е връзката между автомобила и чифт кецове? Как се създава автомобил, персонализируем колкото Captur? Как Le Coq Sportif и Renault решават да създадат съвместен проект? Ето неговите отговори:

ПЕРСОНАЛИЗАЦИЯТА Е КЛЮЧОВЕН тренд ДНЕС. ЗАЩО СТАНА толкова ВАЖНа?
Винаги е имало определен натиск за приспособяване, смесен с желанието да утвърдим личността си. Перфектен пример за това е пънк стилът. Британските ученици трябваше да носят униформи. Единствената част от униформата, на която можеха да влияят, бяха чорапите, обувките и косата. И пънкарите са продукт на тази ситуация. Те имаха граница и развиха огромна изразителност в малкото обхват, който им остава. В свят, предпочитащ еднаквостта, персонализирането дава възможност на хората да изразят себе си и да покажат част от това, което е скрито от тази униформа. Мисля, че това е дълбока нужда. Хората приемат конформизма, при условие че могат да добавят свой елемент и това е сърцето на персонализацията.
Феноменът е още по-силен при дизайнерите, тъй като хората очакват те да имат свой личен почерк. Ако дизайнерите искат да оставят своя отпечатък, те трябва да развият своята индивидуалност. Те са оценени за начина, по който виждат света. Дизайнерите интуитивно въплъщават това желание. При кецовете комфортът е ключов. На един автомобилен салон, където трябва да изминете километри, искате най-удобните обувки. Но истинската причина датира от първите ми професионални стъпки. Когато започнах да работя и носех първите си костюми, имах чувството, че стъпвам в кожата на баща си. Кецовете бяха начин за мен да изразя донякъде спортна личност. Също са и изключително видим аспект, с който мога да играя.

БЛАГОДАРЯ НА двуцветното си купе, Captur предлага 90 екстериорни КОМБИНАЦИИ. КАКВО СА ЦВЕТОВЕТЕ ЗА АВТОМОБИЛА?
Призванието на дизайнера е да направи живота по-красив. И това започва с цветовете. Те трябва да излъчват. В Renault играем с цвета като силен аспект на идентичността на нашата марка, като целта ни е да направим улиците по-цветни. Търсим топли и живи цветове. Цветът оранжев „Атакама“ на новото Renault CAPTUR е добър пример. Предимството на персонализирания автомобил е, че може да поеме широка палитра от цветове. Формата на купето е проектирана така, че светлината да може да играе важна роля. Ние сме повлияни от тенденциите и най-вече от това, което виждаме в модния свят.
Има много повече връзки между обувките и автомобилите, отколкото може би бихте предположили. Ходилото носи препратка към сегмента на колата (градски, офроуд и т.н.), горната част на обувките наподобява на купето, а връзките са подписа на обувката, както е предната решетка на един автомобил. Между тях има естествена връзка. Хората често говорят за влиянието на архитектурата върху автомобилите, но връзката е още по-близка с обувките. Например марките са поставени върху обувки, както и при автомобилите. Обувките са привидно прости предмети, но комуникират много различни неща. Често се казва, че трябва да погледнете часовника и обувките на човек, за да разберете повече за неговата личност.

КОЕ Е ПО-ЛЕСНО ЗА ПЕРСОНАЛИЗАЦИЯ – ЧИФТ КЕЦОВЕ ИЛИ АВТОМОБИЛ?
Когато проектирате автомобил, който да може да бъде персонализиран, започвате да конфигурирате вашия собствен. Същото важи и за обувките. Също така, не всички модели са адаптивни; имате нужда от обувка с доста основен дизайн, за да работи - иначе става твърде сложно, един слой твърде много. Трябва да се обърне специално внимание на пропорциите и графиките.

НЕ Е ТРУДНО ДА ИМАТЕ ВЪЗМОЖНОСТТА ДА ПРОМЕНЯТЕ САМО ЦВЕТОВЕ И МАТЕРИАЛИ?
Творчеството се нуждае от ограничения. Ако не, вие ставате художник. За мен е лично предизвикателство да използвам един и същ тип обувки и всеки път да измислям нова персонализация.
персонализацията на вътрешността на обувката близка ли е до персонализацията на интериора на автомобил?
Концептуално са близки, да, но не съм сигурен, че прозрачна обувка би изглеждала особено атрактивно. Въпреки това, интериорът на обувката не трябва да бъде подценяван, дори и да не е видим за всички. Очевидно го виждате вие, когато обувате обувката си. Това ми напомня за идеята при чантите на Коко Шанел. Вътрешността е изключително красива, превъзходно завършена, почти изненада всеки път, когато отваряте чантата. Това е намерение да се създаде съучастие между човека и неговата чанта, нещо, което никой друг не знае. Интересно е.

ЗАЩО Le Coq Sportif?
Партньорството дойде естествено. Вече ги бях срещал на състезание на Формула 1 - бяха партньори на отбора на Renault F1 от вече две години. Намерих марката за много привлекателна. И бяха готови да направят каквото трябва по отношение на персонализацията. Това направи решението лесно. Създават невероятни прототипи по поръчка. С Le Coq Sportif преминахме от конфекция към висша мода. Моите модели сега са уникални.

КАК ПРОЕКТИРАТЕ ЧИФТ ПЕРСОНАЛИЗИРАНИ КЕЦОВЕ?
Това е отборен процес. Посетихме дизайнерския център на Le Coq Sportif в Париж, за да се запознаем с техните техники, както и да разберем какво е възможно и какво - не. Работя много тясно с Франсоа Бланшард, дизайнер на Renault, и творческият процес е практически същият като при автомобил. Правим брифинг, за да решим какво искаме да постигнем. След това правим няколко скици и избираме посока. Тогава изпълняваме. Това е малък проект, успореден на развитието на автомобила.

КОЙ БЕШЕ ПЪРВИЯТ ВИ ЧИФТ КЕЦОВЕ ЗА RENAULT?
Първите ми кецове бяха чифт Adidas, които съответстваха на концептуалния автомобил DeZir. Това беше първият автомобил, за който взех участие в Renault. Продължи да вдъхновява цяла гама от серийни автомобили, които вече можете да видите по пътя. Тези обувки са специални за мен, въпреки че сега са износени.

КОЛКО ЧИФТА ИМАТЕ?
Трудно е да се каже – колекцията се променя постоянно! В L’Atelier Renault ви представяме снимки на 12 чифта, но имам поне 20. Нося ги всеки ден. Както автомобилът трябва да бъде шофиран, обувките трябва да бъдат носени.

АКО МОЖЕХТЕ ДА ПРОЕКТИРАТЕ ЧИФТ КЕЦОВЕ без ограничения, КАК ЩЯХА ДА ИЗГЛЕЖДАТ?
Бих искал да направя много по-усъвършенстван модел. Изчистен и удобен, но иновативен по отношение на материалите. Може би гъвкав метал и 3D печат. А защо не и „smart кецове“? Хората говорят много за това колко живи са автомобилите на Renault и за живота, който въплъщават. За да направите обувката по-жива, можете да играете със светлина, технологии и движение, за да превърнете ходенето в още по-сетивно изживяване. Бих искал също така да е 100% рециклируем. И защо не обувка, която да не се изтърка и износи, или такава, която да загрява или охлажда краката ви в зависимост от сезона?

СЪЗДАДОХТЕ TWINGO LE COQ SPORTIF. КАК ПРЕСЪЗДАВАТЕ МАРКА ОБУВКИ В АВТОМОБИЛ?
Трябва да започнете с намирането на модела на обувката, който отива на автомобила. Ако е спортна обувка, избирате автомобила, фокусиран върху производителността. Ако това е градска обувка, избирате градски автомобил. Така че всичко започва с характера. След това играете с цветовете. Например, Le Coq Sportif има емблематичен, лесно разпознаваем дизайн и широка популярност. Можете да използвате този дизайнерски щрих. Мисля, че Twingo Le Coq Sportif е наистина успешен, тъй като усещате Le Coq Sportif още преди да видите логото. Има и други неотдавнашни примери за лимитирани серии на Renault, свързани с модата: Twingo La Parisienne и Captur Helly Hansen. Последният беше голям успех по отношение на позиционирането на марката. Това е приключенски автомобил, а Helly Hansen е марка за туристически дрехи. Червените и черните тонове са типични за Helly Hansen. И тъканите с 3D ефект придават усещане за здравина. Трябва да изберете правилната марка, с която да обедините усилията си, ако искате положителен ефект върху имиджа си.

КАКВА Е РАЗЛИКАТА МЕЖДУ ДИЗАЙНЕР НА АВТОМОБИЛИ И ДИЗАЙНЕР НА ОБУВКИ?
Вземайки примера на архитектите, много често виждате техния личен почерк в сградите, които създават. Вземете за пример Франк Гери - разпознавате неговите творения. Същото е и в модата. Можете да разпознаете Жан-Пол Готие сред останалите дизайнери. Важно е като дизайнер да имате собствен подпис. Но в автомобилната индустрия е различно, защото работите за марка. Работата ви е успешна, ако хората разпознаят марката, а не вашия стил. Но това не означава, че не можете да влагате личността си в автомобилите, които проектирате. Носенето на забележителни обувки или аксесоари ви дава допълнителна лична изява. Станах дизайнер, защото имах плакат на Ferrari в стаята си, когато бях дете, и си казах, че искам да проектирам и карам такива автомобили. Това беше мечта. Мечтаете да станете състезател или дизайнер на автомобили и това предизвиква желанието. Когато създавате автомобили, откривате, че се докосвате до множество дизайнерски дисциплини. С автомобилите създавате 500 продукта едновременно. Всички дизайнерски форми са включени: дизайн на продукта, архитектурен дизайн, скулптура, работа с цветове и материали, светлина, мебели, технологии и т.н. Автомобилният дизайн е перфектният свят, защото капсулирате всички възможни форми на дизайн. Именно това го прави привлекателен. Сложно е, но завладяващо И това е причината разликата между автомобили и кецове да не е толкова голяма. Вече интегрираме този сегмент в нашите дизайни.

Кои кецове носите най-често?
Тези, които ми напомнят как започна моето приключение с Renault: кецовете Adidas за DeZir. Концептуалният автомобил DeZir и Clio IV винаги ще бъдат специални за мен, защото те бяха първите ми преживявания в Renault. Те бяха пълни със сърце и душа и предвещаваха всичко, което се случи след това. Това е малко като първата ви любов: никога не я забравяте.

МАЛКО ИНФОРМАЦИЯ ЗА СЛЕДВАЩИТЕ ВИ КЕЦОВЕ?
Работим с Le Coq Sportif по следващия чифт. Пригответе се да бъдете изненадани през следващите няколко месеца. Единствената подсказка, която мога да ви дам, е, че ще бъдат жълти...

*Източник: www.renault.bg Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Авто глобус Nissan

Nissan X-Trail N-Trek е за офроуд приключенците

Май 01, 2024
Авто Новини Авто глобус BRABUS BYD Dacia Hyundai

Най-четеното за април 2024 година

Май 01, 2024
Авто Новини Ретро Авто глобус Volkswagen

Майски „бръмбар“ къмпинг с емблематичните VW бускемпери

Май 01, 2024