Електромобилите наистина ли са толкова екологични?
Яну 27, 2020
Електромобилите наистина ли са толкова екологични?
Електрическите автомобили често получават призднанието на “зеления” печат. В сравнение с двигателя с вътрешно горене те се смятат за по-екологична форма на транспорт. Но може ли наистина да спасят климата на планетата?
Не, казват експертите от автомобилния доставчик Schaeffler. Тъй като само с по-широкото разпространение на електрическите автомобили климатичните цели не могат да бъдат постигнати. Причината - в момента законодателните разпоредби отчитат електрическите автомобили като коли без емисии, с което се прикрива фактът, че дори масовото разпространение на електрическите автомобили може да намали емисиите на CO2 с максимум 50 процента например в германския микс за електричество през 2030 г., според Йохен Шрьодер, ръководител на отдела за електронна мобилност в Schaeffler.
За да се изясни напълно въпроса трябва да се абстрахираме от т. н. “Анализ на емисиите на CO2 от колело до колело”, който взема предвид само преобразуването на енергията в превозното средство, но не и самото нейно производство.
"Ако се гледа само пренасяната и използвана на колела енергия, скачаме твърде ниско. В действителност общото отделяне на емисии не зависи от типа задвижване, а от цялостната енергийна верига в транспортния процес", казва Шрьодер. - "Можете да генерирате електричество от изгарянето на въглища и следователно реално не карате електрическа кола без CO2. Можете да управлявате кола с бензинов или дизелов двигател със синтетично гориво, което се получава от слънчева енергия, и да шофирате без CO2."
Шрьодер призовава политиците да се отдалечат от сегашното тяхно късогледо оценяване на задвижващата технология, защото това няма да постигне целта от намаляване на световната температура с 2 градуса.
И дава примера на Китай, където този начин на мислене вече е в процес на преоценка. Там енергийният микс вече е включен и в оценката, така че електрическият автомобил вече не се оценява толкова положително. От Schaeffler очакват, че само голямо увеличаване на часта от парка с хибридни превозни средства и по-ефективните двигатели с изгаряне ще позволят широкото намаляване на CO2 в трафика. Назад
Не, казват експертите от автомобилния доставчик Schaeffler. Тъй като само с по-широкото разпространение на електрическите автомобили климатичните цели не могат да бъдат постигнати. Причината - в момента законодателните разпоредби отчитат електрическите автомобили като коли без емисии, с което се прикрива фактът, че дори масовото разпространение на електрическите автомобили може да намали емисиите на CO2 с максимум 50 процента например в германския микс за електричество през 2030 г., според Йохен Шрьодер, ръководител на отдела за електронна мобилност в Schaeffler.
За да се изясни напълно въпроса трябва да се абстрахираме от т. н. “Анализ на емисиите на CO2 от колело до колело”, който взема предвид само преобразуването на енергията в превозното средство, но не и самото нейно производство.
"Ако се гледа само пренасяната и използвана на колела енергия, скачаме твърде ниско. В действителност общото отделяне на емисии не зависи от типа задвижване, а от цялостната енергийна верига в транспортния процес", казва Шрьодер. - "Можете да генерирате електричество от изгарянето на въглища и следователно реално не карате електрическа кола без CO2. Можете да управлявате кола с бензинов или дизелов двигател със синтетично гориво, което се получава от слънчева енергия, и да шофирате без CO2."
Шрьодер призовава политиците да се отдалечат от сегашното тяхно късогледо оценяване на задвижващата технология, защото това няма да постигне целта от намаляване на световната температура с 2 градуса.
И дава примера на Китай, където този начин на мислене вече е в процес на преоценка. Там енергийният микс вече е включен и в оценката, така че електрическият автомобил вече не се оценява толкова положително. От Schaeffler очакват, че само голямо увеличаване на часта от парка с хибридни превозни средства и по-ефективните двигатели с изгаряне ще позволят широкото намаляване на CO2 в трафика. Назад
Предишна статия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Нови Модели Коли
Авто глобус
Електромобили
Audi