Opel Stock

Немският автопазар 2019-а – възход, победители и губещи

Немският автопазар 2019-а – възход, победители и губещи

Немският автопазар 2019-а – възход, победители и губещи

Реклама Honda ZR-V
2019 г. беше успешна година за германския автомобилен пазар. Общо около 3,6 милиона превозни средства бяха новорегистрирани, което съответства на увеличение с 5,0 процента. Това е най-доброто постижение от десет години насам.

През декември 2019 г. новите регистрации от 283 300 автомобила бяха с 20 процента над нивото от предходната година. Поръчките, регистрирани в Германия през декември, бяха с почти 8.0% по-високи от предходната година, а 6.0% повече поръчки бяха получени и през януари.

Производството и износът намаляха поради по-слабото международно търсене - немските производители на автомобили направиха 276 400 автомобила през декември (-7,0%). Почти 4,7 милиона автомобила са произведени през 2019 г. (-9,0 процента). През декември производителите са изнесли 213 400 автомобила от Германия (-14%). През 2019 г. 3,5 милиона немски автомобила (-13 процента) бяха доставени на клиенти от цял свят.

2019 г. беше добра автомобилна година в Германия - това показват актуалните данни на Федералния орган за автомобилен транспорт (KBA). Изводът е, че са регистрирани 3,6 милиона нови коли - пет процента повече в сравнение с предходната година. По-интересно е да погледнем детайлите - на победителите и губещите и на автомобилните пазарни тенденции.

Според KBA почти всички немски производители са успели да постигнат положителен резултат през 2019 г. - Smart (+19,6 процента) и Ford (+10,9 процента) дори постигнаха двуцифрен ръст. Porsche затвори годината с ръст от 9.5 процента, Mercedes с 6.3, BMW с 5.4, Audi с 4.7 и VW с 3.7 процента. Mini, от друга страна, загуби 0,9 процента, а Opel 5,3 процента. „С дял от 18,5 процента VW все още е най-силната марка“, заявиха от регулатора.

Динамично е и развитието на вносителите. Tesla постигна трицифрен ръст от +462,3 процента чрез въвеждането на Model 3. Lexus, Ssangyong, Volvo, Seat, Hyundai и Dacia постигнаха ръст между 11,6 и 29,7 процента. Но Alfa Romeo и DS загубиха 23,7%, Nissan 21,6, Subaru 19,5 и Honda 16,2%. Skoda все още е шампионът за внос на бройка в Германия с ръст от 5,8 процента, следван от Seat (3,8 процента) и Renault и Hyundai с по 3,6 процента всеки.

Сегментите с ръст - SUV (21,1%), компактният клас (20,5%) и малките автомобили (13,5%) доминираха в процеса на регистрация. Делът на бензиновите двигатели намалява през 2019 г. - 59,2 процента - под нивото за 2018 г. от 62,4 процента; делът на дизела падна с 0,3 до 32 процента. Хибридните превозни средства са нараснали с 83,7 процента до 239 250 единици, делът им е 6,6 процента. Сред тях зареждаемите хибриди имат ръст от +44,2 процента или 45 388 единици и пазарен дял от 1,3 процента.

Електрическите автомобили са с 63 281 регистрации / +75,5 процента) имат вече пазарен дял от 1,8 процента. Автомобилите на природен газ са 7 623 единици /29,4 процента/, превозните средства с втечнен газ (7 256 единици / +55,6 процента) са с 0,3 процента. Общите мисии на CO2 за страната от автомобилите през 2019 г. са средно 157 г / км. Назад

Галерия



Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Електромобили Dacia Renault

Новата Dacia Spring е "ценова декларация"!

Апр 23, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Авто глобус Електромобили Honda Kia NIO Tesla Volkswagen

Най-четеното от изминалата седмица (16/2024)

Апр 21, 2024
Авто Новини Бизнес /Business Електромобили

В Германия спада интересът към купуване на електрически автомобили

Апр 19, 2024