DTM пред края си? Щук бие алармата!
Дек 09, 2019
DTM пред края си? Щук бие алармата!
Специално за auto-press.net от Ралф Ловег, Global press, Гросгерау, Германия
От 1984 г. насам се провежда германският шампионат за туристически автомобили DTM. Но от славата на миналото не е останало много. След излизането на Mercedes в шампионата са само два германски първокласни производителя - Audi и BMW. Истинско бедствие. Много от феновете на прочутата пистова серия се страхуват светлините й на пистата да изгаснат скоро и може би за винаги.
Само няколко дни преди Коледа дори състезателната легенда Ханс-Йоахим Щук би тревога и озвучи проблема с ясни думи. Разтревоген за бъдещето на DTM в интервю звездата сподели: "В дългосрочен план подобно първенство с три или дори по-малко марки няма да работи". В идеалния случай от пет до седем производители трябва да са в DTM” - споделя Щук, който е председател на Германската федерация по моторни спортове (DMSB) от 2012 г. насам.
В списъка на проблемите са най-напред са високите финансови разходи. В добрите години сезонният бюджет на серията за туристически автомобили надхвърляше 30 милиона евро. Въпреки че DTM намали разходите си междувременно, необходимите суми все още са трудни за намиране. Ако серията наистина иска да оцелее, има само едно решение за Щук - „Трябва да е по-евтина“.
В момента в програмата са предвидени десет старта през сезон 2020. “Твърде са много” - казва Щук - "Можете да ги намалите до седем събития, но след това да ги направите наистина готини уикенди на моторни спортове." Доста горчиво изказване, защото това означава в подразбиране,, че дори германският шеф на автомобилния спорт вече не смята DTM за „готин“.
Щук предполага като допълващо участие това на различни състезателни серии, като GT Masters или Rallye Cross. - „Ако искате да запазите DTM, трябва да сте отворени за нова идея. Дори в автомобилния спорт трябва да промените нещата. Средствата за масова информация са вече отегчени и обръщат гръб на DTM. ARD отдавна отпадна като телевизионен партньор. Там те вече не искат да жертват ценно ефирно време за скучни състезания с автомобили пред празни трибуни”.
Може би мениджърите на DTM трябва да помислят за казаното от Щук. Това навярно означава - Направете почивка и след това започнете с напълно нова концепция. Защото не може да стане по-лошо... Назад
От 1984 г. насам се провежда германският шампионат за туристически автомобили DTM. Но от славата на миналото не е останало много. След излизането на Mercedes в шампионата са само два германски първокласни производителя - Audi и BMW. Истинско бедствие. Много от феновете на прочутата пистова серия се страхуват светлините й на пистата да изгаснат скоро и може би за винаги.
Само няколко дни преди Коледа дори състезателната легенда Ханс-Йоахим Щук би тревога и озвучи проблема с ясни думи. Разтревоген за бъдещето на DTM в интервю звездата сподели: "В дългосрочен план подобно първенство с три или дори по-малко марки няма да работи". В идеалния случай от пет до седем производители трябва да са в DTM” - споделя Щук, който е председател на Германската федерация по моторни спортове (DMSB) от 2012 г. насам.
В списъка на проблемите са най-напред са високите финансови разходи. В добрите години сезонният бюджет на серията за туристически автомобили надхвърляше 30 милиона евро. Въпреки че DTM намали разходите си междувременно, необходимите суми все още са трудни за намиране. Ако серията наистина иска да оцелее, има само едно решение за Щук - „Трябва да е по-евтина“.
В момента в програмата са предвидени десет старта през сезон 2020. “Твърде са много” - казва Щук - "Можете да ги намалите до седем събития, но след това да ги направите наистина готини уикенди на моторни спортове." Доста горчиво изказване, защото това означава в подразбиране,, че дори германският шеф на автомобилния спорт вече не смята DTM за „готин“.
Щук предполага като допълващо участие това на различни състезателни серии, като GT Masters или Rallye Cross. - „Ако искате да запазите DTM, трябва да сте отворени за нова идея. Дори в автомобилния спорт трябва да промените нещата. Средствата за масова информация са вече отегчени и обръщат гръб на DTM. ARD отдавна отпадна като телевизионен партньор. Там те вече не искат да жертват ценно ефирно време за скучни състезания с автомобили пред празни трибуни”.
Може би мениджърите на DTM трябва да помислят за казаното от Щук. Това навярно означава - Направете почивка и след това започнете с напълно нова концепция. Защото не може да стане по-лошо... Назад
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Официални вносители- новини
Спорт
Aston Martin
Ford
Honda
Формула 1: Honda ще преследва титлата с Aston Martin през 2026 г.
Авто Новини
Официални вносители- новини
Спорт
Peugeot