Lasurit eshop

Opel Corsa F – немският близнак - видео

Opel Corsa F – немският близнак - видео

Opel Corsa F – немският близнак - видео

Реклама Opel Stock
Буквата F до името на най-продавания и популярен модел на немската мълния /blitz/ означава, че моделът е в шестото си поколение. И то е много по-различно от всичките преди него. Защото е първият развит по време на новия собственик на старата немска марка – групата PSA. Напълно нов автомобил, който има много общо с френския си близнак и съплатформеник Peugeot 208.

Също за пръв път в историята си моделът има и напълно електрически вариант. Друга сериозна промяна е изоставянето на тривратия вариант в гамата. Този тип купета сериозно губят популярност през последните години, може би заради по-трудното влизане и излизане, както и затрудненото поставяне на детска седалка. Пък и модерните дизайнерски трикове позволяват изгледа на петвратото купе да изглежда също толкова спортно, както и на тривратото.

Новата Corsa определено ще си остане както и досега фаворит на малките семейства, младите шофьори и на тези, които търсят достъпен автомобил с додстатъчна привлекателност и добра динамика. И основен конкурент на не по-малко популярните на пазара Ford Fiesta и Volkswagen Polo, както и на многобройните предложения в компактния клас от всички водещи автопроизводители.

Имах възможност да тествам автомобила сред първите журналисти – с журито AutoBest в пан-европейския тест-драйв на колата в Хърватска, както и за много кратко електрическия й вариант Corsa-e, който все още се доизкусурява от инжинерите на марката. В карането тя е почти напълно идентична с френския си близнак Peugeot e-208 по отношение на динамичноста и пробега с едно зареждане на акумулатора. Интересен момент е че компактният и мощен елмотор я прави и най-пъргавата в гамата на модела – ускоряването от място до 100 км/ч става за 8.1 секунди.





Може би главната цифра в паспорта на новата кола е 908 килограма незаредена, което я прави и най-леката в пазарния В-клас. Дори невероятният бум в продажбите на автомобилите тип кросовър едва ли ще попречи на компактния семеен немски автомобил да си остане най-продаваният в гамата на марката.

Corsa изглежда сега изключително модерно и пълна с много екстри и екипировка, като никога досега. Външноста на колата се различава съществено от тази на френския й близнак, благодарение усилията на дизайн-шефа на марката Марк Адамс и неговия екип.





Дизайнерите на Opel са успели да придадат на автомобила зрял и спортен вид за разлика от по-яркия и изтънчен външен вид на Peugeot 208, дело на топ-дизайнера на френските лъвчета Жил Видал, използвал същата платформа CMP. При това Corsa не изпада настрани от моделната гама на Opel и се опира на фирмените й черти, като светодиодните дневни светлини във формата на бумеранг и дублирането им отстрани и на задната колонка на покрива.

Реално погледнато дизайнът на Opel Corsa 2020-а моделна година предлага най-драматичната промяна в стила на модела за цялата му история. Това се вижда най-силно в топ-варианта GS Line. Разликата във вида и пропорциите на колата впечатляват, особено когато тя е редом с предшественика си Corsa E. Намалената височина на покрива засилва възприятието за възмъжаването на Corsa F, а със 17-цоловите си колела, колата е направо пътен боец.

Мерките за намаляването на теглото на колата, повишената й аеродинамичност, благодарение на новости като активни заслонки в радиаторната решетка, затварящи се при по-високи скорости, изравненото дъно и задният спойлер, я правят далеч по-икономична и динамична.





Платформата CMP на PSA е така проектирана, че да се използват различни видове силови задвижвания без радикални промени в структурата на купето. Това позволява на Corsa F да ползва за задвижването си и бензинов, и дизелов двигател или пък чисто електрическо задвижване. Това позволява на една производствена линия в завода на групата в испанския град Сарагоса колата да се прави гъвкаво според търсенето различните й варианти.

Двигателната гама включва 1,2-литров, 3-цилиндров атмосферен бензинов агрегат с мощност 75 к.с. и турбовариантите му с мощности 100 или 130 к.с., 1,5-литров дизел 102 к.с., както и елварианта с мощност 136 к.с. При всичките багажникът е с полезен обем от 309 литра, а ако е нужно повечко място, задните седалки се разделят в съотношение 60/40 и сгъват за да се увеличи вместимоста до 1081 л.

Интериорните дизайнери също са свършили добра работа, налице е тапицерия с меки на допир материали, прави добро впечатление удобният многофункционален кожен волан с лек спортен уклон заради равната си долна част. Качеството на интериора е също силна страна на шестото поколение, а нивото на видима премиалност вдигат органите за управление, унифицирани с тези при по-горните модели на групата – например използваният при моделите Citroen C5 Aircross и Peugeot 3008 на PSA Group селектор на автоматика.

По желание на клиента новата Corsa може да се оборудва с наистина разкошните опции като функциите за подгряване и масаж за предните седалки, а тази за подгряването на волана е незаменимо предимство в ледените зимни дни. Налице са типични за по-горен клас автомобили екстри, като безжично зареждане на смартфон, сензорен 10-инчов дисплей с последните протоколи за свързване на телефон и цифрово приборно табло.

Мястото на водача е така организирано, че имате чуството за сядане в кокпит, а не че просто седите отгоре на седалката. Да се намери оптималната позиция зад волана е лесно заради широкия диапазон регулировки на седалката и волана. Засега за модела не се предлагат седалките със сертификация AGR, но това не намалява удобството на управление.

В движение прави впечатление доста оригиналният звук на трицилиндровите мотори. От Ореl сериозно са се погрижили за намаляването на предавания от тях шум към купето. А за версията GS Line инжинерите са постъпили обратно – отишли са към усилване на звука с добавянето на синтезиран “глас” на ауспусите за да засилят спортното чуство при управлението на колата.





Двата бензинови турбодвигателя в тестовите машини бяха куплирани с автоматик. Дори при нормален режим на каране новата Corsa предлага доста приличен динамичен темп, а трансмисията си върши работата грамотно, осигурявайки плавно и почти незабележимо превключване на предавките.

Благодарение на заимстването на технологията при двигателите от Peugeot, емисиите на въглероден двуокис са само 93 г/км. Tова прави колата доста привлекателна и за бизнес клиентите, заради ниския й разход на гориво от 5,5 л на 100 км път, което е по-добър резултат от този на 1.0-литровата Ford Fiesta EcoBoost – 5,6 л.

1.5-литровият дизел показва разход от 4 л на 100 км и емитира 85 г/км СО2, но пък цената му естествено е по-висока. Той ще е най-подходящ за хора които пътуват на по-дълги дистанции и по автомагистрали, но в светлината на новата антидизел вълна едва ли това ще е най-търсеният вариант.

Преминаването към режим Sport намалява участието на сервото във волана и задейства по-динамичен алгоритъм за превключване на автоматика, налице е и възможност за лично определяне на режима на ръка с лостчетата под волана, ако се търси по-бързо сваляне и качване на предавките от водача.

Моделът GS Line, където е използван само моторът 130 к.с., е със 17-цолови лети джанти, а окачването е с подобрения като допълнителни усилватели на стойките му отпред. В този вариант машината е достатъчно пъргава с резултата си от 8,9 секунди при ускоряването от място до 100 км/ч. GS Line отлично се справя със засуканите с последователни завои тесни пътища и може би ще е добра основа за още по-спортен вариант, който в предишните поколения носеше обозначението GSi. За съжаление не се предвижда моделът да получи вариант ОРС.

Европейските продажби на шестата Corsa вече тръгнаха при базова цена от 13 990 евро. Най-скъп ще е електрическият вариант, но цената му ще зависи от различните пазари. В Германия, например, заради държавните екодотации, цената на Corsa-e ще тръгва от 24 000 евро. От Opel предполагат, че всяка четвърта Corsa ще се продава в най-простата комплектация, за да остане достъпна и за бившите клиенти на Opel Adam и Meriva, както и на премахната вече тривратка.

Но тъй като има купувачи готови да платят повече за интересни и полезни опции, Opel се надява на по-висок паричен поток от тях. Като за доплащане за системата за държане средата на лентата за движение, предупреждение за удар отпред с автоматично екстренно спиране, разпознаване на пътните знаци, за автоматичното паркиране, умните светодиодни матрични фарове IntelliLux. Последните са и първият пример за “миграция” на технологии от по-горен в по-долен пазарен клас и осигуряват по-висока сигурност в тъмното заради четирите независимо управляеми светлинни сегмента във всеки фар.

В крайна сметка Corsa F залага на техническо преимущество и степен на окончателни настройки повече отколкото на стайлинга. Тоест, на традиционните ценности на марката, която и в групата PSA си остава типично по немски център на инжинерната мисъл. Новата Corsa F се е получила много симпатична и привлекателна, не само заради външния си дизайн, но и заради усъвършенстваното си техническо ниво и рафинираните по немски ездови качества. Колата е идеална за каране в града, ефективна като никога досега и предлага пълен комплект оборудване и екстри типични за по-високия пазарен клас автомобили, независимо от компактния си габарит.

Техническа характеристика – двигатели – трицилиндрови бензинови 1,2л атмосферен и два турбо с мощности съответно 75, 100 и 130 к.с. /118, 205 и 230 Нм/, дизелов 1,5 л турбо 102 к.с. 250 Нм. Предавателни кутии – 5-степенна механична за атмосферния мотор, 6-степенни механични за останалите, по избор автоматик за двата турбоварианта бензин. Максимални скорости по реда на изреждането – 174, 194/192 автоматик/, 208 и 188 км/ч. Ускоряване от 0 до 100 км/ч съответно за вариантите – 13,2 сек, 9,9 /10,8/, 8,7 и 10,2 сек. Габарити – 4060/1765/1435 мм, междуосие 2538 мм. Маса заредени – 1055, 1165, 1233 и 1165 кг. Назад

Галерия



Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Тестове Авто глобус Електромобили Hyundai

Hyundai IONIQ 5 N е без аналог (Видео)

Апр 24, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове BYD Mazda

BYD Experience Day с Yangwang U8 - видео

Апр 24, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Китай Тестове Авто глобус BMW BYD Citroen Geely Mercedes-Benz MG Smart Tesla

Тестовете на ADAC сочат: китайските автомобили не са това което бяха!

Апр 23, 2024