Ето как DTM отстоява бъдещето си
Окт 10, 2019
Ето как DTM отстоява бъдещето си
Специално за auto-press.net от Андреас Райнерс, Global Press, Гросгерау, Германия
Герхард Бергер знае как да отговори на въпроса за оцеляването. Австриецът е на върха на немското първенство за туристически автомобили (DTM) вече три години. В това време имаше лека криза и спад след излизането на Мерцедес, но пък и влизе британската луксозна марка Aston Martin. Berger знае, че DTM, освен с чисто спортаната си част е важен и с уастващите в шампионата производители на автомобили. През този сезон 2019-а в него участваха марките Audi, BMW и Aston Martin.
"Видяхме много добър сезон според мен, а аудиторията и телевизионното покритие също много се подобриха. Въведохме новите, ефективни четирицилиндрови двигатели с турбокомпресор, които по принцип работеха много добре", каза Бергер. Автомобилите вече имат мощност от по 610 к.с., което прави възможно постигането на максимални скорости от порядъка на 300 км / ч.
Най-добрият автомобил в серията в момента е на Audi, индивидуалната титла отиде при техния пилот Рене Раст, а отборната при производителя.
„Да, имахме много доминиращо Audi през втората половина на сезона, така че се надяваме BMW да успее да ги настигне през следващия сезон и да събере повече сила и победи“ - каза Бергер.
Все по-близо по-близо един до друг са DTM с японската серия Super GT. В Хокенхайм имаше три гостуващи стартиращи пилоти от Honda, Nissan и Lexus. От 22 до 24 ноември 2019 г. във Фуджи ще се проведе първото съвместно събитие от двете състезателни серии. Първо ще е малко от рода на шоу-спектакъл, но може би и намек за общото бъдеще и на двете? В крайна сметка японците ще карат от 2020-а г. натам при същите правилници и разпоредби.
Засега, обаче, няма яснота по въпроса. Какво ли липсва? "Волята на японците" - казва Бергер - "Японците винаги са много бавни при взимането на решения, те никога не правят две стъпки наведнъж, само една след друга, така че най-реалистичната година за съвместни серии е 2022 г. Но да се планира това така или иначе е много трудно."
Бергеротлично разбира, че цялата автомобилна индустрия преживява бурно и трудно време. „Наистина е трудно да вкараме нов производител в DTM днес“, казва Бергер, който иска да укрепи DTM в основата му в Германия и да го разшири в Европа.
Шампионатът отваря нови кръгове през 2020 г. Само четири събития ще се проведат в Германия - Хокенхайм, Норизринг, Лаузицринг и Нюрбургринг. Останалите кръгове ще са извън Германия - в Санкт Петербург (Русия), Андерсторп (Швеция), Монца (Италия), Брандс Хеч (Англия), Золдер (Белгия) и Асен (Холандия). За да се насърчи международното развитие на шампионата се обмисля дори и промяна на името, което е много чувствителна тема, защото има немски фенове, които обичат името DTM. Назад
Герхард Бергер знае как да отговори на въпроса за оцеляването. Австриецът е на върха на немското първенство за туристически автомобили (DTM) вече три години. В това време имаше лека криза и спад след излизането на Мерцедес, но пък и влизе британската луксозна марка Aston Martin. Berger знае, че DTM, освен с чисто спортаната си част е важен и с уастващите в шампионата производители на автомобили. През този сезон 2019-а в него участваха марките Audi, BMW и Aston Martin.
"Видяхме много добър сезон според мен, а аудиторията и телевизионното покритие също много се подобриха. Въведохме новите, ефективни четирицилиндрови двигатели с турбокомпресор, които по принцип работеха много добре", каза Бергер. Автомобилите вече имат мощност от по 610 к.с., което прави възможно постигането на максимални скорости от порядъка на 300 км / ч.
Най-добрият автомобил в серията в момента е на Audi, индивидуалната титла отиде при техния пилот Рене Раст, а отборната при производителя.
„Да, имахме много доминиращо Audi през втората половина на сезона, така че се надяваме BMW да успее да ги настигне през следващия сезон и да събере повече сила и победи“ - каза Бергер.
Все по-близо по-близо един до друг са DTM с японската серия Super GT. В Хокенхайм имаше три гостуващи стартиращи пилоти от Honda, Nissan и Lexus. От 22 до 24 ноември 2019 г. във Фуджи ще се проведе първото съвместно събитие от двете състезателни серии. Първо ще е малко от рода на шоу-спектакъл, но може би и намек за общото бъдеще и на двете? В крайна сметка японците ще карат от 2020-а г. натам при същите правилници и разпоредби.
Засега, обаче, няма яснота по въпроса. Какво ли липсва? "Волята на японците" - казва Бергер - "Японците винаги са много бавни при взимането на решения, те никога не правят две стъпки наведнъж, само една след друга, така че най-реалистичната година за съвместни серии е 2022 г. Но да се планира това така или иначе е много трудно."
Бергеротлично разбира, че цялата автомобилна индустрия преживява бурно и трудно време. „Наистина е трудно да вкараме нов производител в DTM днес“, казва Бергер, който иска да укрепи DTM в основата му в Германия и да го разшири в Европа.
Шампионатът отваря нови кръгове през 2020 г. Само четири събития ще се проведат в Германия - Хокенхайм, Норизринг, Лаузицринг и Нюрбургринг. Останалите кръгове ще са извън Германия - в Санкт Петербург (Русия), Андерсторп (Швеция), Монца (Италия), Брандс Хеч (Англия), Золдер (Белгия) и Асен (Холандия). За да се насърчи международното развитие на шампионата се обмисля дори и промяна на името, което е много чувствителна тема, защото има немски фенове, които обичат името DTM. Назад
Галерия
Предишна статия
Формула 1: Класиране при пилотите след Гран при на Япония 2019
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Спорт
Електромобили
DS
Jaguar
Porsche
Hankook на път за премиерата на Formula E в Япония
Авто Новини
Спорт
Авто глобус
Електромобили
Nissan