Европейският автомобилен пазар се срива

През август продажбите спаднаха с 8,4%
18 сеп 2019 15:25, Бойчо Попов
23
Европейският автомобилен пазар се срива
снимка: Ройтерс

Продажбите на нови автомобили в Европа паднаха рязко през август, като задълбочиха неволите на индустрията, бореща се със слабото търсене на ключови пазари и предизвикателството за разгръщане на електрически превозни средства на пазарите.

Продажбите спаднаха с 8,4% до 1,04 милиона бройки през август, след като нараснаха с 1,4% през юли, става ясно от статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители от сряда. Спадът през август, най-стръмният за 2019 г., се влоши допълнително от изключително високия ръст през същия месец година по-рано, тъй като производителите пуснаха редица нови модели преди влизането в сила на новите строги правила за емисии.

Производителите на автомобили са изправени пред допълнителни предизвикателства, включително риск от рецесия в Германия и забавяне на китайския пазар на автомобили. Европейските продажби са спаднали с 3,2% от началото на годината до сега. Петте най-големи пазари на континента отчитат свиване през август, като Испания (спад от над 30%) и Франция (от 14%) отбелязват най-големите забавяния.

Само 7 държави в ЕС отчитат ръстове през август, като един от тях е България. В родината ни продажбите растат с 1,5% на годишна база до 2929 нови коли (от 2887 година по-рано). От началото на годината също има повишение – с 2,9% до 24 372 автомобила.

Най-силен ръст в продажбите през осмия месец на годината е отчетен в Гърция, което има повишение от 24,3 на сто и с 9,8 на сто от януари до август.

Затрудненията на бранша заемат централно място по време на дискусиите на автомобилното изложение във Франкфурт, където хиляди протестиращи поискаха политически и индустриални действия в защита на околната среда. Ръководителят на групата на автомобилното лоби в Германия също изненадващо обяви оставката си миналата седмица.

Защо се стигна до тук вижте в продължението на анализа в Investor.bg!
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


23
Още по темата: автомобилен пазар
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
1
 
! Отговори
Славюч преди 4 години
Дачия е бъдещето евтин и масов ел автомобил.
21
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Имаш кола на 4-5 години и нямаш проблеми защо трябва да купуваш нова.Старата омръзва. А и ако и изтече лизинга, трбва да де занимавал, да се цапаш с малка и причи ... абе ужас е. Не е ли нова колица ...Ама за който има възможност де. Сяааа не е казано, че трябва да има всеки !
20
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Срив на евроикономиката - голямата мечта на екоталибаните.По-добре така, отколкотоо с мръсен дъздух!
19
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В Европа всеки втори иска да кара Тесла.
18
0
 
12
 
! Отговори
1234 преди 4 години
Проблема е само и единствено в дивия капитализъм насърчаващ консумация на всяка цена! Ако вместо наблягаха на Евро 12345.... През 3 г, да бяха натискали прозводителите за гаранционния срок на двигателите, до 100 кс кола 15 г над 100 кс 20 г. Неръждавейка до 30г. Така един човек за 30 г няма да хвърли 5 коли а 1! Ето това е екология. Намаляването на консумацията на всичко в единствения изход за екологията. Всичко да стане за многократна употреба както преди 89. Тогава природата беше чиста
17
2
 
2
 
! Отговори
Мармот преди 4 години
Който се страхува от холограмните бели скенери, да не го маркират, може спокойно да си стои в къщи, да се увие в станиол и да си следи сателитите на спокойствие. И да си пие хапчетата редовно!
16
1
 
2
 
! Отговори
Амазония колабира преди 4 години
От сателити се засича тежко увреждане на охраната на АМЗЗОНИЯ.. НАгло престъпна дигитално холограмна техника и изграждани ел мрежи са увредили тежко охраната.
15
2
 
3
 
! Отговори
Европа warnigs преди 4 години
Има ПЪЛНА ЗАБРАНА За производство на нови автомобили и за продажба на автомобили с инсталирани тежко вредни бели скенери вкл лед ксенон халоген и лазер заради тежки увреждания на КЛИМАТА довели до ОТМЕСТВАНЕ НА КЛИМАТИ!НАТА ОХРАНА.Да се купуват само автомобили с доказано безвредни жълти стари фарове..Новите ВИ пrавят опасни престъпници.МАркират Ви като такива до живот.
14
4
 
8
 
! Отговори
яверт преди 4 години
Ще има още по голям срив на автомобили с ДВГ. До 2025 продажбите на електрически ще са равни на тези с ДВГ, където последните все още не са забранени. Тогава автомонтьорите ще са затрупани от работа, защото хората ще доизкарват старите си коли, колкото могат, преди да си купят електрически. След това автомонтьорите ще сменят само ходова част.
13
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Срив на евроикономиката - голямата мечта на екоталибаните.
12
4
 
23
 
! Отговори
Пепи преди 4 години
В Мадрид махнаха правилото за старите автомобили да не могат да влизат след М-30.А и без това в Испания автомобилите не се чупят много,защо няма много влага и следователно ръжда.Хората купуват нов автомобил ако имат нужда от нов.Иначе си карат стария.За какво да си хвърлям старото Фиат Стило бъкано с всички екстри - без подгрев на седалките само,за нова играчка която имала инфотейнтмънт ала бала и кво ли не - аз искам да ходя на работа с колата.А не да цъкам като *** на таблото.
11
8
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
По-скоро причината е в псевдоеколозите, надаващи вой срещу автомобилите. Сега хората не смеят да си сменят колите, не знаейки каква изненада са им подготвили псевдоеколизите и дали утре не трябва пак да си я сменят. Затова предпочитат да си карат старата кола и да изчакат да се проясни ситуацията. Електрическите коли създават повече проблеми, околкото решават, а и са по-вредни от дизеловите и бензиновите коли.
10
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В България имало ръст? Я сметнете! Колко е ръстът?С 42 (четиридесет и две) бройки за тази година, в сравнение с миналата!Това е пълен смях!
9
8
 
9
 
! Отговори
До 4... преди 4 години
Свръхпроизводството е заради "зелените", непрекъснато налагат нови стандарти и нива емисии. Искаш не искаш сменяш през 5 години, да бъдеш в крак с новите ЕВРО норми...
8
2
 
3
 
! Отговори
Четете бе...четете ! преди 4 години
6, дано написаното от теб, бъде разбрано от дебелоглавия бай ***.
7
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всяка приказка има край. Преннастроиха се от военна техника към автомобилостроене. Време е да се върнат към корена си. Там жизнения цикъл на техниката е къде по изгоден.
6
4
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не автомобилния пазар, а целия пазар се срива и Европа вече се намира във много сериозна икономическа криза а и политическа. Последните месеци икономическите показатели на Германия са отчайващи. А все пак това е най голямата и силната икономика в Европа.Но вие продължавайте да си вярвате на Вожда и собственик на ГЕРБ че в България всичко е наред, стабилни сме и при нас няма криза....Сега просто се намираме в затишието преди поредната буря която се очаква да е унищожителна.
5
14
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В България масово се купуват Лексуси. Това се забелязва навсякъде. Българина забогатя и постоянно сменя колите, жените, къщите, държавите. Пълни глупости са това, че били обеднели автокомпаниите.
4
4
 
24
 
! Отговори
анонимен преди 4 години
Намалява % на продажбите защото има свръх производство което е вредно за природата.Имаш кола на 4-5 години и нямаш проблеми защо трябва да купуваш нова.При производството на автомобили и камиони естествено,че има замърсяване.И какво трябва да стане закон може и да ти е вред колата ще я бракуваш и купиш нова та производителите да са на печалба.
3
23
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Доста глупава "статия". През август- край на фискалната година за доста компании, отпускарски сезон- всичко е тихо. Никой нищо не купува. Това не е новина, това е абсолютно очаквано. Аз смених "стария" си автомобил за нов месец май. На жена ми- през юни. У нас е нормално да има ръст- купих последната налична Insignia GSi в София. Масово навлизат нови и нови компании, заплатите растат, хората купуват. Много компании също и плащат автомобилите на служителите си, какъвто е и моят случай.