Lasurit

Kamiq - един SUV на Skoda за градската "джунгла" - видео

Сеп 15, 2019
Kamiq - един SUV на Skoda за градската "джунгла" - видео

Kamiq - един SUV на Skoda за градската "джунгла" - видео

Реклама Renault Arkana
Популярността на автомобилния род SUV продължава да се увеличава непрекъснато. По-специално, по-малките му представители, чиято естествена среда изглежда е градската джунгла, излизат с едни гърди напред в класациите на купувачите. Skoda доказва също това, като допълни семейството си SUV вече с третия модел след Kodiaq и Karoq - Kamiq. При именуването чехите остават последователни: имената на SUV моделите им започват с „K“ и завършват с „Q“. А градският “белег” на новата кола, която затваря навярно кръга на SUV-семейството на Летящата стрела е липсата на пълно задвижване.

Имената на моделите от SUV-фамилията не са измислени от компютър, а са напълно реални – Kodiaq е остров в Аляска, Karoq в превод от езика на едно от ескимоските племена е автомобил, а roq е още и стрела /елемент от логото на чехите/. Kamiq на инуитски означава нещо, “което идеално ви подхожда”.

Визуално Kamiq с дължината си от 4,24 метра напомня на Scala, но изглежда по-здрав и як със своите шест сантиметра повече височина и щедър просвет от около 19 мм. Дъното е абсолютно плоско - пластмасова защита има не само под двигателя, но продължава и по-нататък към средата на купето. Не са предвидени, поне засега, режими за движение тип оф-роуд или поне асистенти за каране в пътни участъци с трудно сцепление. Така че, Kamiq е наистина градско чедо или виладжийско, но с добър пътен достъп.

Предната част на новият KAMIQ се характеризира с широка радиаторна решетка с двойни въздуховоди и отличителни линии върху предния капак. Предният спойлер подсказва за офроуд характера на автомобила. Страничният изглед е компактен, с големи колелета с размер от 16 до 18 инча и повдигнато купе, излъчаващо издръжливост и динамика. Линията на покрива и големият просвет подчертават това впечатление още повече. Страничният изглед предлага балансирани пропорции и класически дизайн, съчетани със спортен характер. Задната част включва нова интерпретация на типичните за ŠKODA задни светлини в С-форма. Дифузьорът акцентира върху по-големия просвет и мощното излъчване на автомобила.

KAMIQ е първият модел на ŠKODA с нова конфигурация на предните светлини, при която дневните светлини са отделени, като във full-LED версията, те изглеждат като 4 диаманта над основните светлини. Триизмерните и кристални ефекти, както и LED светлините, наподобяващи блестящи бижута, добавят още изисканост към изгледа на модела. Във full LED версията са включени и светлини за мъгла със статични светлини в завой и - за първи път при ŠKODA - динамични завиващи предни и задни светлини.



Skoda Kamig е развит върху скъсената платформа на групата VW - MQB-A0. Тя е използвана при последното поколение на Volkswagen Polo и хечбека Skoda Scala. От последната новият кросовър на места по купето не се различава, еднакви са интериорът и двигателите им. ŠKODA KAMIQ е дълъг 4,241 мм и широк 1,793 мм, а височината му е 1,531 мм.

Вътре Kamiq разполага с опционален 10,25-инчово виртуално приборно табло и свободностоящ 9,2-инчов екран. Приборното табло и панелите на входната врата ползват от модерен материал за тапицерията и са приятни на допир. Естествено, чехите не са се разминали с твърдата пластмаса на места, но интериорът си остава с високо качество. Седалките в горната комплектация са комбинация на кожа и алкантара.

Едно от основните предимства на Skoda винаги е било предлагането на повече кола от конкуренцията. Това продължава и при Kamiq, който надхвърля типичните мерки на пазарната В-класа. Стандартни са системата за предупреждение за сблъсък отпред в града с разпознаване на пешеходци, за поддържане на лентата за движение и асистентът за дълги светлини, но базовото изпълнение е без климатик. Пространството отпред и отзад е добро благодарение на междуосието от 2,65 метра, като дори за по-големите пътници остава достатъчно въздух над главата. Даже във варианта с панорамен покрив остава достатъчно разстояние до тавана.

Багажникът също впечатлява – според чехите неговите 400 л са най-много в класа. По дължина и ширина това не личи, но дълбочината е яка – дъното е разположено доста под прага, там е разположена и резервната гума. Обемът на багажното отделение е почти 1400 литра, когато задните седалки са сгънати.

Комплектацията не прави впечатление на бюджетна - климатикът е двузонален, което не се среща често при автомобил В-клас. Фаровете са напълно светодиодни, покривът е панорамен, но без люк, налице е електрореглаж на шофьорската седалка, гласово управление на мултимедията, адаптивен круз-контрол, електропривод на багажната врата, навярно за пръв път в сегмента.

От системата “просто умно” прави впечатление опционалната защита в ръба на вратата, която автоматично излиза при отварянето на вратата и се прибира при затварянето й. Така се избягват неприятните надрасквания на ръба на вратата или на съседните близко паркирали автомобили. Налице са и вече познатите стъргало за лед зад капачката на резервоара, подвижният фенер на страничния панел на багажника, малките кошчета за боклук за водача и предния пътник във вратите и бутона в багажното отделение, който задейства електрически опционалната въртяща се прикачена кука за теглене на ремарке.

Всеки един от петте предлагани двигателя е с директно впръскване и турбо компресор. Те идват с функция за рекуперация на спирачната енергия или Stop-Start технология, и отговарят на най-стриктната в момента норма за вредни емисии - Euro 6d-TEMP.  Най-икономичнитят 1.0 TSI двигател е с мощност 70kW (95 к.с.). Този трицилиндров двигател предлага максимален вътрящ момент от 175 Nm и 5-степенна механична трансмисия.

Двигателят 1.0 TSI с мощност 85 kW (115 к.с.) идва с 6-степенна трансмисия като стандарт, но може да бъде оборудван и със 7-степенна DSG като опция. Двигателят генерира въртящ момент от 200 Nm. Топ изпълнението е четири-цилиндров 1.5 TSI двигател с мощност 110 kW (150 к.с.) и максимален въртящ момент от 250 Nm. ACT технологията му (Active Cylinder Technology)автоматично изключва два от цилиндрите при по-голямо натоварване, за да пести гориво. Този двигател също може опционално да се оборудва със 7- степенна автоматична трансмисия, като алтернатива на механичната 6-степенна трансмисия. И трите бензинови двигателя са оборудвани с филтри за твърди частици.

Четирицилиндровият 1.6 TDI дизелов двигател предоставя мощност от 85 kW (115 к.с.) и въртящ момент от 250 Nm; оборудван е с SCR-катализатор с впръскване на AdBlue и филтър за твърди частици, като стандарт. Този икономичен дизелов двигател е оборудван стандартно с 6-степенна механична трансмисия, а 7-степенната DSG е опционално оборудване.

Най-новата версия на метановия 1.0 G-TEC двигател е изключително икономичен и екологичен начин да се насладите на ŠKODA KAMIQ. Трицилндровият двигател е с мощност 66 kW (90 к.с.), максимален въртящ момент от 160 Nm и е проектиран да се задвижва на природен газ (CNG). Това гарантира ниски нива на отделяне на CO2 и NOx емисии, в сравнение с конвенционалните горива. Двигателят е оборудван с 6-степенна механична скоростна кутия.

ŠKODA KAMIQ предлага три инфоразвлекателни системи. Най-високият клас инфоразвлекателна система Amundsen е с 9.2 инчов свободностоящ тъч-скрийн дисплей, който е позициониран високо, удобно за водача. Този екран е един от най-големите в сегмента, също както и 10.25 инчовият виртуален кокпит, предлагащ избор от 5 различни изгледа - Класически, Базов, Модерен, Спортен и Разширен.

Инфоразвлекателната система Bolero идва с 8.0 инчов дисплей, а базовата система Swing - с 6.5 инчов дисплей и 4 тонколони отпред. Bolero и Amundsen са оборудвани с осем тонколони, а опционалната 405 ватова система ŠKODA Sound System предлага десет колони.

Постоянната интернет връзка осигурява KAMIQ с eCall - функция, чрез която се предава информация за местоположението и състоянието на автомобили в случай на инцидент, и Проактивни Услуги, чрез които се поддържа връзка с избрания сервизен партньор и се координират часовете за сервизно обслужване. Свързаността на автомобила позволява отдалечен достъп до него, чрез ŠKODA Connect приложението или уеб портала. Тази функционалност позволява на водача от разстояние да заключва или отключва автомобила, или да проверява дали всички прозорци за затворени.
В допълнение, собственикът на KAMIQ може спокойно да получи информация на път към автомобила си, или докато е все още вкъщи, и да разбере, например, колко гориво има в резервоара. Информация като данни за пътувания и пропътувани километри също е достъпна.

По криволичещите но много добри пътища в Елзас, добре изолираният трицилиндров със 115 к.с. и ръчна шестстепенна ръчна скоростна кутия заедно с приятното директно управление гарантира стабилно задвижване с малко работа при управлението. Малко по-добре се представя на пътя еднакво мощният дизелов двигател. В комбинация със седемстепенния DSG той изглежда по-добрият избор.

Към окачването няма забележки, наклоните в завой са минимални, колата бързо и точно отвръща на завъртането на волана. По отношение на просвета нещата са отлични – 190-е милиметра ще са повече от достатъчни в градското каране, дори и при разбутаните софийски улици. Назад

Галерия



Реклама Ford Summer Sale
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Audi

Първа среща с прототипа Audi e-tron GT

Апр 19, 2024
Авто Новини Тестове Техника /Technics Безопасност | Safety

Проучване - ниско е доверието в автономното шофиране!

Апр 19, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове BG Авто Honda

Honda ZR-V : Когато разумът надделее (Видео)

Апр 17, 2024