Opel Stock
10-те най-големи автомобилни производители в света през 2018-а

10-те най-големи автомобилни производители в света през 2018-а

Реклама Opel Stock
Мислите, че познавате големите автомобилни компании? Погледът към 10-те най-големи световни производители днес разкрива непознати конгломерати, които са се образували от свързани заедно автомобилни производители, споделящи технологии и разходи в сектор с твърде много фабрики, правещи твърде много превозни средства.

Автомобилната индустрия днес изисква големи икономии в мащабното си производство, за да си позволи научните изследвания и разработки, необходими за внедряването на нови модели и да остане конкурентоспособна. След рекордни продажби през последните години, производителите вече се надпреварват да понесат намаляващи продажби и управляват прехода си към електрически и автоматизирани превозни средства.

Ето поглед към 10-те основни играча въз основа на обема на продажбите им в световен мащаб през 2018 г., както и как те се справят в сегашния икономически климат през 2019 г. Данните за продажбите са трудни за фиксиране - различните производители отчитат числа по различен начин - така че показаните суми може да включва автомобили и лекотоварни автомобили, но не тежки търговски превозни средства.

1. Volkswagen Group - 10,8 милиона
С 10 марки под покрива си - Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda, SEAT, Bentley, Bugatti и Lamborghini, както и тежкотоварни автомобили MAN и Scania групата се противопоставя на дългогодишния дизелов скандал, като върна известен блясък на своите марки, инвестирайки в нови електрически модели. Все пак в наши дни групата е изправена и пред предизвикателства в най-важния пазар в Китай, където се очаква продажбите на пътнически превозни средства да спаднат с 4 милиона бройки през 2019 г., както и перспективи за спад в Испания и Британия. От друга страна, доставките на автомобили от VW Group са се подобрили в Бразилия и Русия, а нейните преработени услуги ва Северна Америка набират сила.

2. Toyota - 10,5 милиона
Най-големият автомобилен производител в Япония предлага на пазара своите автомобилни марки Toyota, Lexus и Daihatsu по целия свят, в допълнение към нарастващата си линия за камиони Hino. Тя често предизвиква VW Group за най-голямата корона на автомобилния производител и понякога успява, особено когато търговските превозни средства са извадени от уравнението. Toyota сама по себе си е най-продаваната автомобилна марка в света. Toyota е единственият производител в този списък, който запазва продажбите си в световен мащаб и през 2019 г. Той има резултати от Китай и Тайланд, докато в Индонезия и Австралия е изправена пред спад. В последния доклад, предоставен от DesRosiers Automotive Consultants, продажбите в Канада на Toyota нараснаха с 5,3% през 2019 г. - единственият основен производител, освен Hyundai, отбелязал ръст в тази, както се оказва предизвикателна година.

3. Renault – Nissan – Mitsubishi Alliance - 10.3 милиона
Френското Renault и японският Nissan стават стратегически партньори през 1999 г., като през 2016 г. добавят Mitsubishi за създаване на трипосочен съюз, който контролира 10 различни автомобилни марки: Renault, Nissan, Mitsubishi, Infiniti, Samsung Motors, Dacia, Datsun, Alpine, Venucia и Lada. Mitsubishi се радва на нарастващите продажби, което допринася за успеха на съюза. Заедно групата автомобили продаде повече от 10 милиона автомобила през 2018 г., което я прави един от големите три производители на планетата. Въпреки това, алиансът може да намали богатството си през тази година, заради спада на продажбите на Nissan в САЩ, Япония и най-много в Канада. Показателно е, че Renault се опитва да съживи преговорите за сливане с италианския Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Съобщава се, че бракът на стойност 35 милиарда долара може да зависи от френския производител на автомобили, който ще намали дела си в Nissan, перспектива, която не е спечели френското правителство, което притежава акции в Renault.

4. General Motors - 8,7 милиона
В исторически план General Motors беше безспорен гигант на индустрията, благодарение отчасти на своите филиали в Германия (Opel), Великобритания (Vauxhall), Австралия (Holden), Швеция (Saab) и Южна Корея (Daewoo). Но след фалита и спасяването през 2009 г. GM евтаназира някои от своите национални марки, включително Pontiac, Saturn и Hummer, и продаде Opel/Vauxhall, на PSA през 2017 г. Днес GM разполага с Chevrolet, Buick, Cadillac и GMC Truck в портфолиото си в Северна Америка, както и Holden в Австралия. Той си партнира с Ravon, Wuling и Baojun, когато заложи силно на китайския пазар - добра стратегия, докато нещата не започнаха да потъват напоследък.

5. Hyundai Motor Group - 7,5 милиона
Hyundai Motor Group стана основен световен играч, когато най-големият автомобилен производител в Южна Корея, Hyundai, закупи контролен интерес във втория по големина производител в страната, Kia, по време на азиатската финансова криза през 1998 г. Поглъщането доведе до полезни взаимодействия между двата автомобилни производителя, като споделяне на задвижвания, платформи и свързани технологии. Наскоро обединението породи луксозната марка Genesis, която вече печели известност и заслужено внимание. Hyundai Group има значителен растеж, но някои нови модели не оправдаха очакванията. 2017 година не беше добра по отношение на глобалните продажби, неуспех, който сега се коригира.

6. Форд - 5,7 милиона
Някои могат да са изненадани от толкова ниското класиране сред най-големите автомобилни производители в света. В края на краищата Хенри Форд постави индустриалния стандарт, като въведе конвейера и ефективните практики за управление на труда преди век. Запазената марка на Синия овал, обаче продължава да украсява коли и камиони във всяка страна на планетата. В миналото Ford имаше чуждестранни придобивкия като Jaguar и Land Rover, но днес е останал със само две марки: Ford и Lincoln. Ford се превърна в синоним на пикапите и джиповете в Северна Америка, а сега стигна дотам, че обявява там намаляване производството си на автомобили. На други места хечбекът Fiesta е един от най-продаваните автомобили в света. Въпреки това продажбите на Ford намаляват значително през тази година, особено на пазари като Китай и Великобритания.

7. Honda Motor Group - 5,2 милиона
По един показател Honda е най-големият производител на двигатели в света - ако броите всички мотоциклети, морски двигатели и косачки, които произвежда, в допълнение към автомобилите и леките си камиони, маркирани както Honda, така и Acura в зависимост от пазара. Нейният Civic и кросовърът CR-V спечелиха легиони на феновете за Honda с надеждност и лекота на управление, а хечбекът Jazz е основен продукт на много от автомобилните пазари в света. За разлика от някои японски автомобилни производители, Honda направи голям напредък на китайския пазар и отбелязва ръст през тази година, докато отбелязва рязък спад в продажбите в Индонезия.

8. Fiat Chrysler - 4,8 милиона
Серджо Маркионе организира спасяването на боледуващата компания Chrysler по време на Голямата рецесия от 2009 г., проектирайки поглъщането на базираната в Детройт компания, когато тя излезе от защитата от фалит от Fiat. Двете компании завършиха сливането си под ръководството на Marchionne през 2014 г. Днес това е амалгама от няколко марки, включително Chrysler, Dodge, Ram, Jeep, Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Lancia и Maserati. Подобно на Ford, операциите на FCA в Северна Америка до голяма степен разчитат на непрекъснато разширяващата се гама пикапи и джипове, като същевременно оттеглят неконкурентните си автомобили. Ключова сила е Jeep, който е надежден източник на печалба. Цял съспенс се изви около опитът FCA да се слее с Renault - история, която завършва пълен кръг, след като Chrysler закупи остатъците от American Motors от Renault през 1987 година.

9. Groupe PSA - 4,1 милиона
С амалгама от базираните във Франция Peugeot, Citroen и DS, както и новите попълнения Opel и Vauxhall (преди това на General Motors), PSA формира третия най-голям производител на автомобили в Европа и извършва бизнес в почти всяка страна на земята с изключение на САЩ и Канада. Това може да се промени през следващата година, когато PSA влезе обратно там след десетилетия отсъствие. Интересното е, че PSA продължава да произвежда модели на Opel, които се продават като Buick в Северна Америка. Известен с дизеловите си задвижвания и елегантните и с отличе френски дизайн модели, PSA се бори да запази присъствието си сред 10-те най-големи автомобилни производители в света. PSA има ръст на продажбите си в части на Европа, които упорито приемат дизели, като Испания и Италия, докато китайците привидно са загубили апетита си към тях.

10. Suzuki - 3,2 милиона
Подобно на Honda, Suzuki е бил производител на мотоциклети, преди да се нанесе на автомобилния пазар. Неговият компактен автомобил Suzulight от 1955 г. включва задвижване на предните колела, независимо окачване и на четирите, иновации, които не бяха обичайни дори десетилетия по-късно. Suzuki също беше и ранен асистент на прощъпулника на задвижването на четирите колела. Suzuki Automobiles напусна канадския и американския пазар преди няколко години поради свитите продажби, но остава основен автомобилен производител в други части на света, особено в Азия. Индийската Марути се счита за негов ключов партньор на растящия пазар в Южна Азия. Глобалните продажби на автомобили и кросовъри на Suzuki се покачиха с 5 на сто през 2018 г. Назад

Галерия



Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Електромобили Ford GM Tesla

Още един сериозен играч в класа на EV-пикапите - GMC Sierra EV - видео

Апр 26, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Renault

Renault Captur facelift: с ново лице и Google

Апр 26, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Техника /Technics Бизнес /Business Mazda Toyota

Новата Mazda2 Hybrid 2024 - видео

Апр 26, 2024