Lasurit

Citroen SM - богатство от нови идеи, функции и решения

Citroen SM - богатство от нови идеи, функции и решения

Citroen SM - богатство от нови идеи, функции и решения

Реклама Skoda Stock
На 7 септември 1970 г. се появява новият флагман на Citroen – SM. Това е истински престижен автомобил, с напълно нова концепция, разработена на базата на серията DS. Неконвенционално проектиран за времето си, той обединява богатство от нови идеи, функции и решения, подкупва със своята аеродинамика, хидропневматичното окачване, кормилното управление с асистирано връщане, спирачната система с разпределител на спирачните сили, но и с неговият двигател Maserati със 170 к.с. Всички заедно също оправдават яката цена определяща го в категорията луксозен клас.

Много лекият и високоефективен за времето си двигател Maserati V6 - 2670 куб.см и 170 к.с. при 5500/мин и трите двойни карбуратора осигуряват максимална скорост от 220 км/ч, при стандартна консумация на гориво според фабричната спецификация 12,5 л на 100 км не е продукт на Citroen а на Maserati, един истински двигател Grand Tourisme, тестван на много състезателни писти по света. Той разполага с пета предавка, което позволява безопасното поддържане на максималната скорост за дълго време като круизна скорост.

Citroen SM отново е със задвижване на предните колела и осигурява безопасност при шофиране на високи скорости заради хидропневматично окачване, което би било немислимо при конвенционално шаси. Има и новоразработено кормилно управление с много директно съотношение на волана и различна според скоростта асистенцията на ъгъл на управление.

При неподвижен автомобил, предните колела автоматично отиват направо, когато двигателят заработи. С увеличаване на скоростта, помощта на волана намалява при движение направо и игнорира случайни движения на волана на водача. Въпреки това, при изпреварване или поради внезапно препятствие, той реагира по-бързо от която и да е друга тогавашна система за управление.

В допълнение към помощ за управление и всички нови елементи на пасивна безопасност (смачкващи се зони, предпазна кормилна колона и др.), хидропневматичното окачване представлява втората основа за оптимална безопасност на SM. Индивидуално окачените на люлеещите се рамена колела са на хидропневматични пружинни елементи, които работят със същата хидравлична система, която освен D моделите също получи Citroen със среден размер GS.

Най-забележителната характеристика на удължения корпус (с дължина 4,89 метра) е широката светлинна лента от шест фарове Jodo в носа, настанени под сводесто остъкление. Прожекторите са въртящи се в зависимост от завъртването на волана. Интериорът е луксозен и с вкус, контролите са по-богати. В допълнение към скоростомер, оборотомер и множество контролни инструменти има осветена кутия за ръкавици и лампа за четене без отблясъци.

Малкият овален спортен волан с подплатена спица е регулируем по височина и наклон, вградена е и регулируема облегалка за врата. Citroen SM е с багажник, в който плоско е монтирано резервното колело. Citroen SM предлага усещане за шофиране, което ви кара приемете автомобила като един от най-безопасните автомобили за времето си. Назад

Галерия



Реклама Ford Summer Sale
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Ретро Lamborghini

Колата мечта Lamborghini 350 GT - видео

Мар 25, 2024
Авто Новини Automakers press releases Ретро Mercedes-Benz

Скулптура в ярко червено: Mercedes-Benz 500 K Special Roadster

Мар 13, 2024
Авто Новини Ретро Авто глобус Ferrari

Немски автомобилен музей представя колекция Ferrari

Мар 07, 2024