Бързи и яростни ли са? В Европа търсят решения за ел. скутерите

Скок към бъдещето или неудобство за пешеходци и шофьори?
17 авг 2019 14:35, Елка Василева
62
Бързи и яростни ли са? В Европа търсят решения за ел. скутерите
Снимка: архив, Reuters

Направо ги забранете. Налагайте глоби за превишена скорост. Накарайте ползвателите им да полагат изпит за правоуправление. От Париж до Берлин европейските градове търсят решения за двуколесното явление, което бързо преобразява градския пейзаж в световен мащаб: електрическите скутери.

Защитниците им ги наричат скок към бъдещето, освежаващ, основан на електронно приложение начин да профучиш от Лувъра до Айфеловата кула, без да произвеждаш замърсяване, което задавя планетата.

Глупости, казват критиците, като посочват растящия брой наранявания и дори смъртни случаи, в които са замесени електрически скутери. Те порицават това ново неудобство за пешеходците, колоездачите и шофьорите, които вече се борят за ограниченото пространство по градските улици, пише Асошиейтед прес.

От другата страна на океана американските градове също се борят да контролират компаниите, които дават под наем превозните средства и да опазят невредими водачите им. Ето какво правят някои европейски държави по въпроса:

Франция

В понеделник френското правителство, което подготвя нови правила, се срещна с жертви на инциденти със скутери. Само в Париж има повече фирми за скутери под наем, отколкото в целите Съединени американски щати, според юнско изследване, и най-малко 20 000 кръстосват по историческите му улици.

Още по темата
Повечето са наети чрез мобилно приложение скутери, които вземаш и оставяш, където пожелаеш и това е особено привлекателно за туристи и младежи. Но групи на пострадали от скутери казват, че тези ползватели не познават френските правила за движение по пътищата и не винаги могат да бъдат държани отговорни за инциденти. Тази година в Париж беше убит водач на скутер, а ранените са десетки.

Париж налага 135 евро глоба за каране на скутер по тротоара. Кметицата на града иска да ограничи скоростта на скутерите до 20 км/ч. в повечето райони и до 8 км/ч. в райони с натоварен пешеходен трафик. Тя планира да ограничи броя на операторите до три и да намали скутерите.

Новите правила, очаквани през септември, ще бъдат въведени и в други френски градове и ще включват потенциални глоби за превишена скорост до 1500 евро.

Германия

Берлин легализира преди два месеца електрическите скутери и бързо осъзна, че се нуждае от по-строги правила.

Миналата седмица служители в градския съвет в германската столица обявиха планове за зони за паркиране по улиците за задвижваните с батерии возила, които често са оставяни безразборно по тротоарите. Освен това берлинската полиция ще увеличи патрулите, за да предотврати незаконно поведение като возене на двама души на един скутер.

Германската полиция каза, че седем души са били сериозно ранени, а 27 са получили леки травми при инциденти със скутери от средата на юни, като посочи, че повечето са се дължали на безотговорно управление.

Великобритания

В Обединеното кралство е забранено електрическите скутери да се движат по тротоарите и е нарушение да се карат по пътното платно, защото не спазват законите, изискващи застраховка, данъци и изпит за правоуправление.

Застъпниците им протестираха с довод, че е време за промяна на правилата.

Телевизионната водеща и известна фигура в YouTube Емили Хартридж, на 35 години, стана първият човек във Великобритания, убит при управлението на електрически скутер, когато на 12 юли беше блъсната от камион в Южен Лондон. На следващия ден 14-годишно момче получи нараняване на главата, след като се блъсна в автобусна спирка в Югоизточен Лондон.

Испания

Електрическите скутери са осеяли урбанистичния пейзаж в големите испански градове, а официалният пътен регулатор е подготвил нови инструкции - но одобрението им зависи от испанските политици, които сформират ново национално правителство, след като изборите през април не доведоха до категорично парламентарно мнозинство на никоя партия.

Междувременно градовете въведоха всевъзможни ограничения. Каските са задължителни само в Мадрид за лица под 16 години. Но важат за всички в Барселона, където 92-годишна жена загина миналата година, след като беше блъсната от скутер. Водачът беше разследван за непредумишлено убийство, но накрая само беше глобен поради липсата на регламент.

В Мадрид градът изисква водачите на скутери да се движат единствено по пътища, които имат не повече от една лента за движение и е наложена максимална скорост от 30 км/ч.

Миналата седмица Севиля се присъедини към треската за споделено возене със скутери, но операторът, който дава под наем возила в този южен град, проучва как да самоограничава пътуването до и от определени частни места за паркиране.

Белгия

Брюксел - столицата на Белгия и на Европейския съюз е заляна от електрически скутери от миналата година.

Но всяка от 19-е общини, които образуват Брюксел, има свои собствени правила за возилата. Някои налагат глоби или ограничения в скоростта, докато други налагат ограничения за паркиране.

Регионът на Брюксел сега събира информация от всички общини, за да рационализира тези правила. Говорителка на градските власти каза, че досега е имало един фатален инцидент с участието на електрически скутер, а голяма болница съобщи, че лекува по двама ранени дневно, след инциденти със скутери.

Италия

Италианското министерство на транспорта миналия месец въведе нови правила за електрически скутери, сегуей ПТ, ховърборд и други електрически форми на транспорт.

Водачите на скутери могат да се движат по улиците, но не по-бързо от 30 км/ч. В пешеходци зони скоростта на електрическите скутери е ограничена до 6 км/ч. Сега е ред на италианските градове да обозначат райони, да поставят пътни знаци и да въведат правила в бизнеса за наем на скутери.

Балканските държави

В балканските държави електрическите скутери още се намират в сивата зона, с изключение на Словения, която работи върху законови правила, които ще ги ограничат в пешеходните зони и велоалеите.

Максималната скорост ще бъде ограничена до 25 км/ч., но в пешеходци зони електрическите скутери ще трябва да се движат със скоростта на пешеходец.

Те ще са обект на същите правила като велосипедите, което означава, че трябва да имат светлини, а каските ще са задължителни за малолетни водачи.

/БТА/
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


62
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
58
0
 
0
 
! Отговори
Алекс преди 4 години
Пешеходна и ,ако да то сигурно малко по надолу по същите правила може би е минал на червено на кръстовището с Цар Освободител.Велики умове измислиха велоалейте на раковска че велик електро колоездач да ги използва. Да не останете с впечетлението че се радвам от случилото се не не се защото осъзнавам че и камикадзето е оценило капацитетите на общината сътворили това уникално съоръжение на раковска ,а и аз карам колело ,но не в града.
57
0
 
0
 
! Отговори
Алекс преди 4 години
Доста акробатично прелитайки над предния ми капак вече без колело , нещо от рода на тройно салто мортале с двоен аксел придружен с пуловинт. Изправи се изтупа си и пъргаво се приближи към мен с псувни и обиди защо съм искал да го трепя ,а такова желание в мен не е имало просто екстремиста видимо не се чустваше учасник в движението не пропусна пешеходците провирайки се между тях със скорост и да неочакваше да ме срещне защото беше на вело алея ,но дава ли му право вело алеята да не спира на пешех
56
0
 
0
 
! Отговори
Алекс преди 4 години
Най-хубавата и добре измислена вело алея е тази на раковска. Един път движейки се с лек автомобил по ул.Иван Вазов (покрай сградата на БДЖ) трябваше да завия по раковска с ляв завой, от ляво има и пешеходна пътека, изчаквайки около минута минута и нещо се появиха пешеходци и колите от ляво ги спряха пресичащите, отдясно колегата ме видя и ми остави место пред пешеходната пътека, дотук добре ,но в момента който тръгнах напред колоездач с електричка връхлетя левия ми калник и направи нещо доста...
55
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Гадост! Управляващите надушват пари. Електрическите тротинетки им виновни. Това виждате ли били моторетки. Следва, дай пари, Книжка, каска, жилетка, на майка им п---ата. Ами тия тротинетки дето се бутат с крак, за тях какво. Ония са мотористи, а тия са пешеходци. Утре и пешеходците ще трябва да се движат по улиците със книжка за пешеходец. Годишен данък за да се движиш по улиците, Пълна глупост, невиждана алчност.
54
0
 
4
 
! Отговори
хахо преди 4 години
Не мога да разбера какво е туй повсевместно невежество.Това че нещо се задвижва с ток не значи,че си спестил замърсяването на планетата като цяло.За да се произведе акумулаторната батерия са използвани куп технологии замърсяващи околната среда,както и за производството на електроенергия също.Единствената полза е ,че не се замърсява въздуха в града и не се дишат изгорелите газове от автомобилите пряко от хората.Глобалното замърсяване на планетата ще ви връхлети под формата на т.нар. ПОТОП!
53
2
 
0
 
! Отговори
Без магия там преди 4 години
Магия тук Багаж, че положението е Октаво и без магия няма да се оправим. Всичко леко по-леко в сандъчето багаж да ми го връщаш ...
52
0
 
0
 
! Отговори
А това го можеш преди 4 години
Отличник си ти Багаж ... Събери им всички малки тайнички и предмети откраднати или подарени от мен без картините. Тичкай багаж ....
51
0
 
0
 
! Отговори
Багаж преди 4 години
Знам, че казват, че не си спомнят. Накажи ги още да си спомнят Багаж. Ще си кажат и майчиното мляко багаж просто трябва да си упорит ....
50
0
 
0
 
! Отговори
Багаж преди 4 години
Накажи всички, който ти пречат да се върнеш при тате .... Положението е много Октаво багаж ... Колко прекрасен е този Багаж, отговаря само на истинският си татко ...
49
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ок, малко от Дания:Скутерите са разрешени за каране само от лица, навършили 18 годишен възраст, освен, ако не са с придружите.Скутерите следват ите правила, каквито следва и велосипедите.Скутерите не трябва, да развиват над 20км/ч.Управляващите ги, трябва да имат предни и задни светлини, след като стане тъмно.Това бе гласувано, месеци, преди да станат достъпни на пазара, а ние не можем, да го измислим след години.Защо плащаме данъци?
48
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Скутер? На две колела? Има двигател? Малко коне?Ми чудесно, то си е уредено - попада в М категория. Каски, светлини, ГТП, ГО, пътен данък, книжка за М категория минимум. От там нататък не виждам какво неясно има.
47
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
действително всеки трябва да носи отговорност за инцидентите които причинява с безотговорно шофиране,независимо дали е с обикновен велосипед, електрически или просто бягайки блъсне някого,също така електричките които не подлежат на регистрация трябва да имат регламент до каква мощност се водят велосипеди и над каква като мотоциклети,за да знаят какви правила да спазват
46
4
 
14
 
! Отговори
Иван преди 4 години
Като започнат да си плащат данъци, застраховки и станат правоспособни т.е. имат книжки и знаят правилата за движение по пътищата, само тогава тия с тротинетките могат да имат искания. Другия вариянт е фирмите дет отдават под наем скутерите, те да ви правят път за тях. Нямат място сред пешеходци и автомобили!
45
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мноо са смотани нашите...
44
3
 
3
 
! Отговори
Абе преди 4 години
Има решение, забранява се движението по определени улици за мпс и те стават само за скутери, и обратното. Така е било в лондон при появата на автомобила, след това идват другите правила и регулации. Трудното не е лесно.
43
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До до до до до 25Ами май и ти самият не се разбираш. То в града основното движение трябва да е от тротинетки, за да се оправи въздуха. Как си го представяш това в София, например? Нали цялото платно трябва да е за тротинетки тогава. А и в екологията не си много силен. При производството на батериите се замърсява далеч не само въздухът. А за това, че замърсяването не е в двора ти, не се притеснявай. И до теб ще стигне. Не съм еколог, но ги разбирам тези неща изглежда по-добре от теб.
42
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Някой ше ми обясни ли, как толкова объркахте нещата, че качихте велоалеите на тротоара, а не направихте една маркировка на пътя? Защо изобщо се опитвахте, да създавате свои решения, на проблеми, решени от преди 50 години ?!?
41
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
сакън някой да не се забавлява и да не му е по-леко .... трябва на всишики, да им е зле.България in a nutshell....
40
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Либия, Сирия, Ирак, АфаганистаанПУ от ПУ ... то едни страни мааа ...
39
0
 
3
 
! Отговори
до до 32 преди 4 години
В момента, в който разсипаха държавата, по-точно.