Нов тип спирачен диск предлага университетът в Щутгарт
Авг 12, 2019
Нов тип спирачен диск предлага университетът в Щутгарт
Концепция за нов тип спирачен диск на университета в Щутгарт скоро може да влезе в производство. Тези спирачки имат три предимства според Института за технология на производство на керамични компоненти (IFKB), защото са особено леки, показват по-добро спирачно поведение и са по-екологични, следователно могат да са особено привлекателни за електрическите превозни средства. Понастоящем употребата им в серийните автомобили се тества с немски автомобилен производител.
Особеността на новите спирачни дискове е в керамичното им покритие. "Повече от 50 процента от частиците, отделяни от превозните средства, идват не от изпускателната система, а от износването на гумите и спирачките", обяснява ръководителят на проекта Септимиу Попа. Това износване на спирачките може да бъде намалено от специалното керамично покритие.
В същото време изследователите успяха да оптимизират работата на спирачките. По-конкретно, това означава че при спиране, благодарение на термично разпръснатото керамично покритие, няма промяна в качеството на спиране в зависимост от температурата. Леките спирачни дискове също са много интересни за бъдещи хибридни и чисто електрически превозни средства.
Поради възстановяването /рекуперацията/ на спирачната енергия при тях механичната им спирачка се използва по-рядко. Конвенционалните спирачни дискове имат склонност към изразени корозионни ефекти, което може да доведе до критично за безопасността увреждане на спирачната функция. Този проблем е напълно решен от устойчивата на корозия керамична повърхност. Лекият конструктивен аспект също е много важен както за състезания, така и при нормалните автомобили. Назад
Особеността на новите спирачни дискове е в керамичното им покритие. "Повече от 50 процента от частиците, отделяни от превозните средства, идват не от изпускателната система, а от износването на гумите и спирачките", обяснява ръководителят на проекта Септимиу Попа. Това износване на спирачките може да бъде намалено от специалното керамично покритие.
В същото време изследователите успяха да оптимизират работата на спирачките. По-конкретно, това означава че при спиране, благодарение на термично разпръснатото керамично покритие, няма промяна в качеството на спиране в зависимост от температурата. Леките спирачни дискове също са много интересни за бъдещи хибридни и чисто електрически превозни средства.
Поради възстановяването /рекуперацията/ на спирачната енергия при тях механичната им спирачка се използва по-рядко. Конвенционалните спирачни дискове имат склонност към изразени корозионни ефекти, което може да доведе до критично за безопасността увреждане на спирачната функция. Този проблем е напълно решен от устойчивата на корозия керамична повърхност. Лекият конструктивен аспект също е много важен както за състезания, така и при нормалните автомобили. Назад
Предишна статия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Техника /Technics
Авто глобус
Безопасност | Safety
Keyless Go системи: покана за автокрадците
Авто Новини
Техника /Technics
Електромобили
Polestar
Polestar 5 презарежда от 10 до 80 % в рамките на десет минути! - видео
Авто Новини
Нови Модели Коли
Техника /Technics
Бизнес /Business
Audi