Сензорите трябва да са чуствителни в мъгла и дъжд
Юли 23, 2019
Сензорите трябва да са чуствителни в мъгла и дъжд
Думата "сензор" звучи като чувствителност, усет. Но сензорите трябва да да са такива и при сложни метеорологични условия, особено при автономно шофиране. Центърът за информационни технологии на Mitsubishi Electrics в Япония е разработил нова сензорна технология, която дава възможност за прецизно покриване периметрите на превозните средства дори при гъста мъгла или силен дъжд.
Технологията е предназначена да осигури стабилна функция на автономни и подпомагани системи за управление дори при тежки климатични условия, при които точността на откриване на конвенционалните сензори намалява. Изследванията за сензори, използвани в автоматизираните системи за управление, продължават да се фокусират върху подобряването на точността на откриване.
Тези системи разчитат на различни типове сензори, които потвърждават позиции, скорости, величини и други на препятствия по пътя на превозните средства. Въпреки това, конвенционалните системи, които използват такива сензори, не успяват да осигурят надеждна работа, например в гъста мъгла или силен дъжд, тъй като при тези условия се влошава предаването на електрически и лазерни вълни и дори изображението на камерата.
Новоразработената нова технология на Mitsubishi Electric избира и комбинира данни от множество сензори на автомобила въз основа на тяхната надеждност. Данните от времеви редове, събрани от различни сензори (скорост, ширина, ориентация, разстояние и т.н.), се анализират в реално време, за да се предскаже колко надеждни ще бъдат данните за всеки сензор според климатичните условия. Чрез избиране и комбиниране на данни с такава висока надеждност, възможно е откриването на препятствия с висока прецизност дори при най-тежки климатични условия. Назад
Технологията е предназначена да осигури стабилна функция на автономни и подпомагани системи за управление дори при тежки климатични условия, при които точността на откриване на конвенционалните сензори намалява. Изследванията за сензори, използвани в автоматизираните системи за управление, продължават да се фокусират върху подобряването на точността на откриване.
Тези системи разчитат на различни типове сензори, които потвърждават позиции, скорости, величини и други на препятствия по пътя на превозните средства. Въпреки това, конвенционалните системи, които използват такива сензори, не успяват да осигурят надеждна работа, например в гъста мъгла или силен дъжд, тъй като при тези условия се влошава предаването на електрически и лазерни вълни и дори изображението на камерата.
Новоразработената нова технология на Mitsubishi Electric избира и комбинира данни от множество сензори на автомобила въз основа на тяхната надеждност. Данните от времеви редове, събрани от различни сензори (скорост, ширина, ориентация, разстояние и т.н.), се анализират в реално време, за да се предскаже колко надеждни ще бъдат данните за всеки сензор според климатичните условия. Чрез избиране и комбиниране на данни с такава висока надеждност, възможно е откриването на препятствия с висока прецизност дори при най-тежки климатични условия. Назад
Предишна статия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Техника /Technics
Камиони / Trucks
Електромобили
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Trucks: Зареждане с 1000 киловата!
Авто Новини
Мотоциклети
Техника /Technics
3-колесен верижен мотоциклет не се плаши и от най-жестокия терен!
Авто Новини
Тестове
Техника /Technics
Безопасност | Safety