Lasurit

Елкарите не са от вчера - прототипът Peugeot 205 Electrique

Елкарите не са от вчера - прототипът Peugeot 205 Electrique

Елкарите не са от вчера - прототипът Peugeot 205 Electrique

Реклама Nissan X-Trail
Френската група PSA, тогава Peugeot-Talbot-Citroen, демонстрира много още в средата на 80-е години на миналия век - на 20-и юни 1984-а, как в в сравнително малък автомобил - Peugeot 205, може да се приспособи цялостно технологията за електрическо задвижване. В основата на Peugeot 205 Electrique е новата тогава никелова батерия, разработена в сътрудничество с френския производител на батерии Saft.

Със същите размери и тегло, този тип батерия предлагатогава около два пъти по-голям капацитет в сравнение с конвенционалните акумулатори. При тегло 25 kg налице са 230 Амперчаса. В електрическия 205 12 такива батерии са комбинирани в тежащ 72-килограма комплект.

Електромоторът работи на 68 волта DC с мощност от 8 или максимум 17,5 кВт, което съответства на 11 или 24 к.с. Силовият блок тежи заедно с редуктора и управляващата електроника 70 кг, така че 205-Electrique е с маса от 850 кг., от която 690 кг се падат на предния мост, който, разбира се е подсилен. При постоянна скорост от 40 км/ч, постигнатият тогава пробег с едно зареждане е 200 км, при 60 км/ч намалява до 160 км и при скорост от 80 к/ч до 110 км. Потреблението в градския трафик е 107 Ватчаса на километър. Батериите са можели да се презаредят напълно в рамките на 10 часа, а животът на акумулаторния блок е бил изчислен за пробег от около 250 000 км.

Колата, както и съвременните елмобили има само два педала – с този за “газта” се регулира подавният към двигателя ток и съответно скороста на движение. Налице е и типичният днес режим на рекуперация - когато педалът се освободи, електромоторът едновременно действа като генератор и спирачка на превозното средство и връща в батериите ток с оползотворяването на мощноста на кинетичната енергия.

Педалът на спирачката работи на два етапа при натискане - в първата част на хода на педала само електрическият двигател действа като спирачка, докато само във втората част се включва конвенционална спирачна система с механично хидравлично задействане. По този начин се запазва по-дълъг живот на спирачните накладки, а енергията, консумирана в първата спирачна фаза, се възстановява под формата на електричество за батериите. Назад

Галерия



Реклама Ford Summer Sale
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Ретро Авто глобус Porsche

Porsche празнува „50 години Turbo“

Апр 16, 2024