Hyundai-KIA подготвят електрическа кола с нова платформа
Юли 09, 2019
Hyundai-KIA подготвят електрическа кола с нова платформа
Изданието Business Korea, базирайки се “източници в автоиндустрията”, съобщава, че Hyundai подготвя първия си компактен модел с новата модулна платформа E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Тя очевидно си намира в последен стадий от разработката си и се предвижда да стане аналог на платформата MEB на VW. Плановете са на нейна база корейците да развият към 2025-а година над 20 различни електромобила. E-GMP има интересна особенност - интегрирана задвижваща ос -IDA (Integrated Drive Axle).
IDA обединява в един възел вал и главина, позволявайки да се намали броят излишни връзки в конструкцията, да се повиши коравината на вала с 55% и и да се намали масата на възела с 10%. В същото време диаметърът на лагерите е увеличен с 40% за по-добра управляемост и надеждност.
Секретноят проект за електрокар с платформата E-GMP е обозначен с индекса NE. Към декември ще бъде готов прототип, а предсерийният вариант трябва да дебютира пред публика през юни 2020-а година. Масовото производство по план трябва да тръгне в началото на 2021-а. Моделът се определя като CUV (крос-хеч) с пробег поне 450 км. Навярно той ще има виртуален кокпит и дистанционна персонализация. В тази посока на корейците ще помага хърватската фирма Rimac. Не е ясно коя от двете корейски марки ще пусне първа модела, но по-активна в посока на електрификацията засега е KIA.
Концептът Kia HabaNiro подхожда може би най-добре за първия модел с новата платоформа. Има голямо междуосие от 2830 мм, снабден е с два електромотора – по един на ос, за него се обещава пробег с едно зареждане от 483 км и, може да се каже че е готов за серийно производство. Назад
IDA обединява в един възел вал и главина, позволявайки да се намали броят излишни връзки в конструкцията, да се повиши коравината на вала с 55% и и да се намали масата на възела с 10%. В същото време диаметърът на лагерите е увеличен с 40% за по-добра управляемост и надеждност.
Секретноят проект за електрокар с платформата E-GMP е обозначен с индекса NE. Към декември ще бъде готов прототип, а предсерийният вариант трябва да дебютира пред публика през юни 2020-а година. Масовото производство по план трябва да тръгне в началото на 2021-а. Моделът се определя като CUV (крос-хеч) с пробег поне 450 км. Навярно той ще има виртуален кокпит и дистанционна персонализация. В тази посока на корейците ще помага хърватската фирма Rimac. Не е ясно коя от двете корейски марки ще пусне първа модела, но по-активна в посока на електрификацията засега е KIA.
Концептът Kia HabaNiro подхожда може би най-добре за първия модел с новата платоформа. Има голямо междуосие от 2830 мм, снабден е с два електромотора – по един на ос, за него се обещава пробег с едно зареждане от 483 км и, може да се каже че е готов за серийно производство. Назад
Галерия
Предишна статия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Нови Модели Коли
Бизнес /Business
Електромобили
Ford
GM
Tesla