Leica ще инвестира в изчислителната фотография и технологиите за смартфони

Leica ще инвестира в изчислителната фотография и технологиите за смартфони

Германската компания Leica ще продължи трансформацията си, като съкрати 100 от работните места в своята централа във Вецлар, което е около 8% от служителите й в глобален мащаб (1200). Информацията идва от германското бизнес издание Handelsblatt, което допълва, че заедно с това ще бъдат наети 40 "дигитални експерти", които имат за цел да подпомогнат работата по технологиите на компанията за смартфони и за изчислителна фотография.

Изпълнителният директор на Leica Матиас Харш изтъква, че се задава втората дигитална революция в бизнеса с фотоапарати и компанията не иска да я пропусне, както първата. Пренебрегването на дигиталните фотоапарати за малко да доведе до фалит на Leica, но с идването на инвеститора Андреас Кауфман германците успяха да се променят и да се върнат на пазара.

Според Харш промяната няма нищо общо с несигурностите около международния бизнес на Huawei, който е основен партньор на компанията при смартфоните. Китайците остават важен съюзник на Leica, а компанията е научила много от сътрудничеството през последните 4 години, което е технически и финансово успешно. Придобитият опит може да помогне за допълнителното развитие на класическите фотоапарати на Leica, изтъква Харш.

Според него бъдещите фотоапарати може да са снабдени с повече сензори, които ще се ползват за оптимизиране на снимките. "Вече не е необходимо да сте професионалисти, за да можете да направите добри снимки", допълва Харш. Той споделя, че бъдещето на компанията е свързано с оптимизирането на изображенията чрез алгоритми или т.нар. изчислителна фотография. Изкуственият интелект е гореща тема, а Харш смята, че той ще влияе върху фотографската индустрия още дълго време.

От известно време Андреас Кауфман има мечта за създаване на собствен Leica телефон, а според Харш това не е невъзможно. "Фотографските функции на смартфоните са основна част от нашето бъдеще," споделя Матиас Харш. Младото поколение започва да снима с телефоните си, а след това преминава към фотоапарати от по-висок клас. Ако потребителите вече познават марката на Leica, те ще създадат връзка с нея, смята Харш. В това отношение германците би трябвало да са особено доволни от работата с Huawei, защото покрай телефоните й мнозина свързват разширените им фотографски възможности с името Leica.

Източник: Handelsblatt


Втора употреба с гаранция