Малкият “юнак” на Maserati - Tipo 6CM отбелязва 80-ата годишнина на тройна победа
Май 17, 2019
Малкият “юнак” на Maserati - Tipo 6CM отбелязва 80-ата годишнина на тройна победа
Maserati днес с гордост поглежда назад към годината 1939-а - преди 80 години, италианците печелят тройна победа в Targa Florio в Сицилия с Tipo 6CM, станал крайъгълен камък в конструкцията на състезателните автомобили.
За волана на един от автомобилите тогава е бил роденият в Милано Луиджи "Джиджи" Вилоресис. Със средна скорост от 141.908 км / ч и най-бързата обиколка на състезанието, той остави колегите си Пиеро Таруфи и Гуидо Франко Барбиери на второ и трето място – и двамата също с Maserati Tipo 6CM.
С този троен успех марката потвърждава претенциите си за лидерство в престижната надпревара, след като успява да я спечели последователно четири пъти - през 1937-а и 1938-а г. с тройни победи. А през 1940-а г., в последната надпревара преди войната, Луиджи Вилореси отново спечели - този път с Maserati Tipo 4CL.
Maserati Tipo 6CM е разработен от Eрнесто Maсерати през 1935 година. Едно от неговите акценти е бил новият шестцилиндров двигател. С два разпределителни вала и компресор Roots, той произвежда мощност до 175 к.с.
Едноместният състезателен автомобил се отличавал преди всичко от модерното си шаси с иновативно предно окачване, което му е осигурявало голямо предимство пред конкуренцията. Назад
За волана на един от автомобилите тогава е бил роденият в Милано Луиджи "Джиджи" Вилоресис. Със средна скорост от 141.908 км / ч и най-бързата обиколка на състезанието, той остави колегите си Пиеро Таруфи и Гуидо Франко Барбиери на второ и трето място – и двамата също с Maserati Tipo 6CM.
С този троен успех марката потвърждава претенциите си за лидерство в престижната надпревара, след като успява да я спечели последователно четири пъти - през 1937-а и 1938-а г. с тройни победи. А през 1940-а г., в последната надпревара преди войната, Луиджи Вилореси отново спечели - този път с Maserati Tipo 4CL.
Maserati Tipo 6CM е разработен от Eрнесто Maсерати през 1935 година. Едно от неговите акценти е бил новият шестцилиндров двигател. С два разпределителни вала и компресор Roots, той произвежда мощност до 175 к.с.
Едноместният състезателен автомобил се отличавал преди всичко от модерното си шаси с иновативно предно окачване, което му е осигурявало голямо предимство пред конкуренцията. Назад
Галерия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Automakers press releases
Официални вносители- новини
Ретро
DS
CITROËN ЧЕСТВА 90-ГОДИШНИНАТА НА ЛЕГЕНДАРНИЯ „АВТОМОБИЛ СЪС 100 ПАТЕНТА” ТRACTION AVANT - видео
Авто Новини
Automakers press releases
Ретро
Спорт
Mercedes-Benz
Състезателна кола-легенда на Mercedes за Targa Florio от 1924 г. се завръща на пътя
Авто Новини
Automakers press releases
Ретро
McLaren
Mercedes-Benz