Boeing признаха: Знаехме за проблема в самолетите

Преди година, че един от сензорите липсва в машините
7 май 2019 22:15, Нели Христова
26
Boeing признаха: Знаехме за проблема в самолетите
Снимка: Reuters

Няколко месеца след катастрофата на Етиопските авиолинии, в която се разби Boeing 737 MAX 8 и приземи всички машини от модела, от компанията признаха, че са знаели, че проблем със самолетите има, но не са съобщили за това.

Още по темата
Всъщност, от Boeing са установили проблема още през 2017 година, година преди да се случи първата трагедия с машина на Lion Air. Те признават, че по невнимание са направили един от сензорите - AOA (Разминаване на ъгъла на атака) незадължителен, тоест – той не е бил част от стандартния пакет и е липсвал в някои от самолетите. Разбират едва по-късно, че датчика не е част от стандартния им пакет, а бива включен в машините само ако от компаниите си го поръчат.

Неговата функция е да алармира, когато два различни сензора дават противоположни данни.

Не се знае, дали и за двете катастрофи, причината е точно този сензор. Според проучванията, които направили от Boeing, той не засягал безопасността на самолета, а те възнамерявали да компенсират липсата му с ъпдейт на софтуера. Това така и не се случило.

Boeing така и не уведомили Федералната авиационна администрация. Направили го месец след първата катастрофа. Макар проблемът да "не бил сериозен", той е можело да предотврати объркването у пилотите, а може би и самите катастрофи.

Едва 20% от всички 387 самолета Boeing 737 MAX имат сензор за  Разминаване на ъгъла на атака.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
13
 
! Отговори
Българин преди 4 години
Айде сега Бойнг-гейт!Да изплатят 10кратно на близките на жертвите, колкото сащ поискаха на VW за дизелгейт!!!
17
4
 
11
 
! Отговори
Иво преди 4 години
Подозирам, че пак Путин е виновен. ;)
16
7
 
5
 
! Отговори
Деян преди 4 години
Тази статия е пълна боза, както и познанията на автора в областта. Първо, не става въпрос за допълнителен сензор, а за допълнително известяване при различни показания на двата сензора за ъгъл на атака. То е опционално, защото при несъответствие на показанията излизат един куп други грешки, от които несъответствието става очевидно и без изрично показване на екрана. И второ - проблемът е изцяло софтуерен, а именно, че изобщо се допуска задействане на анти-стал системата при АОА несъответствие
15
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Колко ефимистично. Не било кой знае какъв проблем. Няколко стотин загинали. Но виж да е руски самолета, тогава е виновна цялата държава барбар с Путин.
14
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Можете ли да си представите след това признание колко обезщетения ще трябва да плащат... Вероятно ще фалират...
13
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не ги оптимизират инженерите а така наречените ефективни мениджъри които ги слагат вече навсякъде и които си мислят че всичко знаят , тея ш.и.бани дефективни мениджъри вече са закопали много фирми заради некомпетентност, страдат цели отрасли заради тази криворазбрана управленска пирамида , най често мениджъра не върши никаква работа освен да прави така че да си запазва местенцето и заплатката и прави всичко за да се харесва на шефа ,оптимизира, намалява разходи които са необходими и т.н.
12
2
 
17
 
! Отговори
До Гошу преди 4 години
Айде сега 100 милиарда глоба, заради тая *** къде я сковаха. Няма само краварите да глобяват.
11
22
 
8
 
! Отговори
Гoшу преди 4 години
Тия па бaлъци всичко признават. Я кажете, че ги е ударил гръм или е било пилотска грешка. Учете се от държавата на джуджето как се прави разследване и какви трябва да са отговорите!
10
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не са признали истинската причина , че на МАХ е изместен центъра на тежеста чрез преместване на двигателите, което кара в естествена ситуация носа да има тенденция да се вдига нагоре. Тези сензори го наведат надолу за заеме нормална позиция. Не е нормално да се разчита само на сензори при грешен баланс на самолета.
9
3
 
25
 
! Отговори
Марин преди 4 години
щом сте американци ви прощаваме. все пак сте велики енженери, оти сте знаели за проблема
8
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Няма обяснение защо досега са налетени стотици хиляди часове без проблеми. Ако това беше ужасният проблем, въпрос на няколко хиляди долара на машина е да се сложи такъв датчик или да се пренабие софтуера - досега да са го направили и да са литнали.
7
13
 
3
 
! Отговори
Сата НАТО преди 4 години
Някой, който търси слаби места, е намерил и измислил как да направи беля. Може би самият дклад, че системата има слабо място, е попаднал у когото не трябва и веднага о организиран саботаж.
6
12
 
3
 
! Отговори
Сата НАТО преди 4 години
Проблемът НЕ Е в самолета. Подбрани са и са повредени два точно такива самолета, които нямат датчик за сравнение. Самолетите могат да си летят и без такъв компаратор, докато някой не счупи основните датчици на системата.
5
2
 
29
 
! Отговори
АнонимеН преди 4 години
ВСИЧКИ ТУК КОИТО НАЙ-НАГЛО ОБЯСНЯВАХА КАК ПРОБЛЕМА НЕ Е В САМОЛЕТА СЕГА ДА СИ ПУСНАТ ПО ЕДИН КУРШУМ В ГЛАВАТА!!!ОСОБЕНО ТИЯ ДЕТО ОБЯСНЯВАХА КАК ЛАБОРАТОРИЯТА ВЪВ ФРАНЦИЯ КОЯТО ОНЕВИНИ БОЙНГ НЕ БИЛИ ПРЕСТЪПНИЦИ И ИЗМАМНИЦИ!!!!
4
0
 
8
 
! Отговори
Читател преди 4 години
До пецата 4пецата, по-точно и ясно не може да се каже, браво! В нашата майковина е същото.....
3
0
 
30
 
! Отговори
пецата преди 4 години
Не ги оптимизират инженерите а така наречените ефективни мениджъри които ги слагат вече навсякъде и които си мислят че всичко знаят , тея ш.и.бани дефективни мениджъри вече са закопали много фирми заради некомпетентност, страдат цели отрасли заради тази криворазбрана управленска пирамида , най често мениджъра не върши никаква работа освен да прави така че да си запазва местенцето и заплатката и прави всичко за да се харесва на шефа ,оптимизира, намалява разходи които са необходими и т.н.
2
7
 
17
 
! Отговори
V преди 4 години
И руснаците и американците са знаели за проблемите и не са ги отстранили. Не може самолет който вози толкова много хора да има толкова чупливи колела ;) Ако колесника беше с 5 килограма по тежък щеше да харчи с 10 лв повече на полет ,но нямаше да има толкова проблеми ;) Като почнат да оптимизират нещата ,,инженерите,, винаги се стига до тъжен край .И това засяга не само самолетите ,ами и колите и всичко друго .
1
1
 
31
 
! Отговори
Еми ... преди 4 години
Издръжливостта на една система се определя от нейното най-слабо звено .... Закон на дизайна - неспазен - жертви ...