Обновеният Jaguar XE – като котка на “нагорещен” асфалт, не на ламаринен покрив - видео
Апр 30, 2019
Обновеният Jaguar XE – като котка на “нагорещен” асфалт, не на ламаринен покрив - видео
Моделът XE на голямата английска “котка” беше лансиран преди четири години със сериозната заявка да е достоен противник на баварките. Проблемът на наистина красивия модел излязъл под ръцете на Ян Калъм беше донякъде вътрешното обзавеждане с неособено достойни за дизайна му материали. Това донякъде се отрази и на прогнозите за неговите продажби, които не достигнаха желаното предварително ниво. Естествено, това не можеше да не се отрази върху намеренията на компанията за модела, пък и по каноните на автомобилната промишленост на четири-пет години от съществуването на всеки подобен модел се налага освежавана.
Това и направиха от компанията предлагайки фейс-лифта на колата през тази година с по-тесни и елегантни светлини, по-широка, но по-ниска радиаторна решетка и нови брони. Новото, акустично оразмерено предно стъкло допринася за чуствителното обезшумяване на купето, създавайки непривично тиха обстановка в интериора.
По-важно е обаче повишаването на нивото на материалите в обзавеждането на купето и използването на новото организиране на таблото с двата екрана, взети на заем от електрическия I-Pace. Удоволствието от шофирането би трябвало да се подобри от използването на един и същ волан с I-Pace, прави впечатление и подмяната на изкачащият кръгъл селектор на режимите на движение с по-привичния SportShift, който можете да се използва и за ръчно превключване на предавките с помоща на хромираните лостчетата под волана. С това Jaguar призна, че не всички обичат въртящия се селектор и с новия превключвател се подчертава по-пълното съответствие със спортния характер на модела XE.
Сред новостите в колата е използването на същото електронизирано огледало в купето, както при фейс-лифта на Ranger Rover Evoque, осигуряващо благодарение на задната камера на колата по-широк обзор на пътя, без препречванията на погледа от задните колонки, подглавници и пътници. Ако тв-картинката в него ми пречи или дразни, то лесно с натискане огледалото предлага класическия си изглед. Приборното табло на водача е 12,3-инчов дисплей.
Инфотеймънт-системата Touch Pro Duo с двата си сензорни екрана разделяизползването на навигацията в горния екран, а останалите контроли са събрани в долния, положени са сериозни усилия от IT-специалистите на компанията за по-бързата им работа и за преодоляване на буферирането, което понякога се случваше в инфотеймънт системата на предишния модел. Седалките са достатъчно спортни и комфортни, имат отопление, но не и охлаждане.
Jaguar продължава да смята компактния си седан XE като конкурент на немските “отличиници” - баварския модел BMW 3 Series, Mercedes C-Class, Audi A4, но освен тях насреща му на пазара са редица други добри модели като се тръгне от Alfa Romeo Giulia и се стигне до Volvo S60.
За да видя докъде са стигнали с развитието на колата си, бях поканен директно от компанията да я покарам по прекрасните, изпълнени със интригуващи завои пътища между Ница и Сан-Тропе във Френската ривиера, някои от които използвани като специални етапи в прочутото рали Монте Карло. Честно да си призная – и с предишния модел и със сегашния се чуствах превъзходно на пътя, те се държаха наистина здраво и пъргаво на асфалта, който дори не е далечен роднина на нашия, подобно на прочутата котка от пиесата с нагорещениия ламаринен покрив, благодарение на лекото си алуминиево купе и идеалното разпределение на масата 50 на 50 по осите.
Колкото повече наближавах финала на първия ден от теста-драйва, толкова повече ми пасваше колата. От летището в Ница яхнах модела P250с 2.0-литровия турбомотор I-4, куплиран с осемстепенния автоматик на ZF. Стандартно 250-е “кончета” на модела отиват към задния мост, а пълното задвижване е опция. Моторът се представи отлично, независимо, че е с два цилиндъра по-малко отколкото предишния V-6. Звукът на двигателя няма нужда от изкуствен “глас”, отговорът му на педала на газта е типичния за марката плавен и мощен, динамичният режим на управление, направи нещата по-сериозни и реакцията на мотора по-енергична.
След като с колегата от Полша Степан Мрожек бяхме добре загрели с 250-е “кончета” седнахме във варианта P300, който според обозначението си предлага 50 “жребеца” повече и по-добър звук от ауспуха. Тук пълното задвижване е стандартно, но поведението на пътя на колата си остава същото, но чуството във волана е за по-голяма отзивчивост. Естествено, кефът от карането в този вариант е по-голям, спирачките са точно каквито трябва, без блокиране или закъснение, накланянията в завой се незабележителни. Стандартните джанти за модела са 18-цолови, но той изглежда по-добре с 20-цоловите, с тях се кара и по-добре.
Гамата двигатели е много широка – двулитровият дизел е с мощности 163, 180 и 240 к.с.Бензиновите предложения са са също двулитрови - 200, 250 и 300 к.с, като последният предлага впечатляващо ускоряване от 0 до 100 км/ч от само 5.7 секунди. Ценовият диапазон е доста разтворен – от 70 до 100 хиляди лева, като екстрите могат да ви натоварят и повече...
Основното предимство на модела според мен е че този който го предпочете, ще се откроява в немското “море” от подобни предложения на пазара, да не говорим и за азиатските предложения като Infiniti Q50 и Lexus IS. Може би защото все още не се срещат много ягуари на пътя, пък и има нещо по-специално когато караш английската голяма котка. Моденизираният XE е сериозно подобрен и има всички шансове да се класира напред в “уиш-листата” на купувачите търсещи нещо “по-така”. Пък и на негова страна е приказката за “деветте живота” на котката... Назад
Това и направиха от компанията предлагайки фейс-лифта на колата през тази година с по-тесни и елегантни светлини, по-широка, но по-ниска радиаторна решетка и нови брони. Новото, акустично оразмерено предно стъкло допринася за чуствителното обезшумяване на купето, създавайки непривично тиха обстановка в интериора.
По-важно е обаче повишаването на нивото на материалите в обзавеждането на купето и използването на новото организиране на таблото с двата екрана, взети на заем от електрическия I-Pace. Удоволствието от шофирането би трябвало да се подобри от използването на един и същ волан с I-Pace, прави впечатление и подмяната на изкачащият кръгъл селектор на режимите на движение с по-привичния SportShift, който можете да се използва и за ръчно превключване на предавките с помоща на хромираните лостчетата под волана. С това Jaguar призна, че не всички обичат въртящия се селектор и с новия превключвател се подчертава по-пълното съответствие със спортния характер на модела XE.
Сред новостите в колата е използването на същото електронизирано огледало в купето, както при фейс-лифта на Ranger Rover Evoque, осигуряващо благодарение на задната камера на колата по-широк обзор на пътя, без препречванията на погледа от задните колонки, подглавници и пътници. Ако тв-картинката в него ми пречи или дразни, то лесно с натискане огледалото предлага класическия си изглед. Приборното табло на водача е 12,3-инчов дисплей.
Инфотеймънт-системата Touch Pro Duo с двата си сензорни екрана разделяизползването на навигацията в горния екран, а останалите контроли са събрани в долния, положени са сериозни усилия от IT-специалистите на компанията за по-бързата им работа и за преодоляване на буферирането, което понякога се случваше в инфотеймънт системата на предишния модел. Седалките са достатъчно спортни и комфортни, имат отопление, но не и охлаждане.
Jaguar продължава да смята компактния си седан XE като конкурент на немските “отличиници” - баварския модел BMW 3 Series, Mercedes C-Class, Audi A4, но освен тях насреща му на пазара са редица други добри модели като се тръгне от Alfa Romeo Giulia и се стигне до Volvo S60.
За да видя докъде са стигнали с развитието на колата си, бях поканен директно от компанията да я покарам по прекрасните, изпълнени със интригуващи завои пътища между Ница и Сан-Тропе във Френската ривиера, някои от които използвани като специални етапи в прочутото рали Монте Карло. Честно да си призная – и с предишния модел и със сегашния се чуствах превъзходно на пътя, те се държаха наистина здраво и пъргаво на асфалта, който дори не е далечен роднина на нашия, подобно на прочутата котка от пиесата с нагорещениия ламаринен покрив, благодарение на лекото си алуминиево купе и идеалното разпределение на масата 50 на 50 по осите.
Колкото повече наближавах финала на първия ден от теста-драйва, толкова повече ми пасваше колата. От летището в Ница яхнах модела P250с 2.0-литровия турбомотор I-4, куплиран с осемстепенния автоматик на ZF. Стандартно 250-е “кончета” на модела отиват към задния мост, а пълното задвижване е опция. Моторът се представи отлично, независимо, че е с два цилиндъра по-малко отколкото предишния V-6. Звукът на двигателя няма нужда от изкуствен “глас”, отговорът му на педала на газта е типичния за марката плавен и мощен, динамичният режим на управление, направи нещата по-сериозни и реакцията на мотора по-енергична.
След като с колегата от Полша Степан Мрожек бяхме добре загрели с 250-е “кончета” седнахме във варианта P300, който според обозначението си предлага 50 “жребеца” повече и по-добър звук от ауспуха. Тук пълното задвижване е стандартно, но поведението на пътя на колата си остава същото, но чуството във волана е за по-голяма отзивчивост. Естествено, кефът от карането в този вариант е по-голям, спирачките са точно каквито трябва, без блокиране или закъснение, накланянията в завой се незабележителни. Стандартните джанти за модела са 18-цолови, но той изглежда по-добре с 20-цоловите, с тях се кара и по-добре.
Гамата двигатели е много широка – двулитровият дизел е с мощности 163, 180 и 240 к.с.Бензиновите предложения са са също двулитрови - 200, 250 и 300 к.с, като последният предлага впечатляващо ускоряване от 0 до 100 км/ч от само 5.7 секунди. Ценовият диапазон е доста разтворен – от 70 до 100 хиляди лева, като екстрите могат да ви натоварят и повече...
Основното предимство на модела според мен е че този който го предпочете, ще се откроява в немското “море” от подобни предложения на пазара, да не говорим и за азиатските предложения като Infiniti Q50 и Lexus IS. Може би защото все още не се срещат много ягуари на пътя, пък и има нещо по-специално когато караш английската голяма котка. Моденизираният XE е сериозно подобрен и има всички шансове да се класира напред в “уиш-листата” на купувачите търсещи нещо “по-така”. Пък и на негова страна е приказката за “деветте живота” на котката... Назад
Галерия
Предишна статия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Тестове
Audi