Кросовърът Renault Arkana – “made in Russia”
Апр 21, 2019
Кросовърът Renault Arkana – “made in Russia”
Миналата година по време на международния автосалон в Москва през август Renault показа екстериора на новия си купеобразен кросовър от пазарния С-сегмент – Arkana. Тогава беше съобщено, че машината е развита на ново поколение платформа за модели SUV на базата на архитектурата на французите B0 но с 55% нови възли и компоненти и че е оборудвана с абсолютно нов силов агрегат. Пускането на автомобила на пазара се очаква към края на тази година.
Дизайнът на кросовъра ползва стилистиката на Renault Talisman, Megane и Koleos от последните им поколения. Отличителни белези на екстериора му са късите надвисвания, яките калници, 19-цоловите колела, високият пътен просвет, снижаващата се назад покривна линия, защитните елементи в долната част на купето, хромираните елементи и С-образните дневни светлини в стила на Renault Megane от четвъртото поколение.
Интериорът и техническите характеристики на колата не бяха разкрити, но се каза, че Arkana ще има изцяло ново кормилно управление, най-дългото в класа си междуосие и че ще се предлага във варианти с предно и пълно задвижване.
Renault Arkana се позиционира от френската марка като глобален модел, който ще се появи първо в Русия, а след това в Латинска Америка, Европа и Китай. В кросовърната гама на марката новият модел ще се разположи между Kaptur и Koleos. Към 2022-а година Renault има план да постигне глобални продажби от нивото до 5 милиона броя годишно и на новия кросовър е отредена ключова роля за достигане на тази цел.
Наскоро от Renault разкриха още технически подробности за новия си кросовър Arkana. Автомобилът е с дължина около 4.5 метра, в конструкцията на шасито му са използвани над 55% нови компонента в сравнение със сегашните кросовъри на марката на пазара, а останалите 45% конструктивно са унифицирани с автомобилите развити на платформата B0 на алианса Renault-Nissan - Duster, фамилията Logan и други модели.
При варианта със само предно задвижване отзад мостът е цял, а при този с пълно задвижване мултилинк /многовръзково/. Просветът на автомобила с пълно задвижване е 205 мм, трансмисията му е с три режима на работа – само предно - 2WD, пълно - 4WD и 4WD Lock – с принудителна блокировка на междинния междуосев диференциал. Renault Arkana ще има кормилното управление с електрическо сервоусилване, което намалява с 40% усилието за въртене на волана при ниски скорости и не му предава вибрациите от пътя при преминаване на неравности.
Съвершенно новият двигател на Arkana, за който казаха през миналия август на автосалона в Москва е 1.3-литровият турбомотор TCe 150 съвместна разработка на Renault-Nissan-Mitsubishi и Daimler. Бензиновият силов агрегат е с директно впръскване на горивото под налягане от 250 атмосфери и двойна система за променливи фази на газоразпределението. Мощноста му е 150 к.с., максималният въртящ момент е 250 Нм.
При пълноприводните версии двигателят TCe 150 ще работи с вариатор X-Tronic, имащ режим на имитация на работата на автоматична кутия D-Step със седем фиксирани степени. Заявеният разход на гориво на версията 4х4 с вариатора в смесен режим на движение е 7 литра на 100 км път.
Новият модел Arkana ще е “made in Rossia” - ще се произвежда в московския завод на Renault. Компанията планира производството на негови локални версии за Южна Америка, Европа и Азия. Назад
Дизайнът на кросовъра ползва стилистиката на Renault Talisman, Megane и Koleos от последните им поколения. Отличителни белези на екстериора му са късите надвисвания, яките калници, 19-цоловите колела, високият пътен просвет, снижаващата се назад покривна линия, защитните елементи в долната част на купето, хромираните елементи и С-образните дневни светлини в стила на Renault Megane от четвъртото поколение.
Интериорът и техническите характеристики на колата не бяха разкрити, но се каза, че Arkana ще има изцяло ново кормилно управление, най-дългото в класа си междуосие и че ще се предлага във варианти с предно и пълно задвижване.
Renault Arkana се позиционира от френската марка като глобален модел, който ще се появи първо в Русия, а след това в Латинска Америка, Европа и Китай. В кросовърната гама на марката новият модел ще се разположи между Kaptur и Koleos. Към 2022-а година Renault има план да постигне глобални продажби от нивото до 5 милиона броя годишно и на новия кросовър е отредена ключова роля за достигане на тази цел.
Наскоро от Renault разкриха още технически подробности за новия си кросовър Arkana. Автомобилът е с дължина около 4.5 метра, в конструкцията на шасито му са използвани над 55% нови компонента в сравнение със сегашните кросовъри на марката на пазара, а останалите 45% конструктивно са унифицирани с автомобилите развити на платформата B0 на алианса Renault-Nissan - Duster, фамилията Logan и други модели.
При варианта със само предно задвижване отзад мостът е цял, а при този с пълно задвижване мултилинк /многовръзково/. Просветът на автомобила с пълно задвижване е 205 мм, трансмисията му е с три режима на работа – само предно - 2WD, пълно - 4WD и 4WD Lock – с принудителна блокировка на междинния междуосев диференциал. Renault Arkana ще има кормилното управление с електрическо сервоусилване, което намалява с 40% усилието за въртене на волана при ниски скорости и не му предава вибрациите от пътя при преминаване на неравности.
Съвершенно новият двигател на Arkana, за който казаха през миналия август на автосалона в Москва е 1.3-литровият турбомотор TCe 150 съвместна разработка на Renault-Nissan-Mitsubishi и Daimler. Бензиновият силов агрегат е с директно впръскване на горивото под налягане от 250 атмосфери и двойна система за променливи фази на газоразпределението. Мощноста му е 150 к.с., максималният въртящ момент е 250 Нм.
При пълноприводните версии двигателят TCe 150 ще работи с вариатор X-Tronic, имащ режим на имитация на работата на автоматична кутия D-Step със седем фиксирани степени. Заявеният разход на гориво на версията 4х4 с вариатора в смесен режим на движение е 7 литра на 100 км път.
Новият модел Arkana ще е “made in Rossia” - ще се произвежда в московския завод на Renault. Компанията планира производството на негови локални версии за Южна Америка, Европа и Азия. Назад
Галерия
Предишна статия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Нови Модели Коли
Авто глобус
Електромобили
Volkswagen