Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.01.2019 12:02 - Как да създадете супер успешен продукт
Автор: unblock Категория: Бизнес   
Прочетен: 1511 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 29.01.2019 12:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Перфекния продуктов лонч   Как да планирате перфектния продуктов старт.
  • Да имате страхотен продукт
  • да имате достатъчни количеста от продукта
  • да подготвите рекламната си кампания
  • да планирате постовете си в социалните мрежи
  • да осигурите добро обслужване преди и след покупката
  • да обучите консултантите си как да го продават

Това е възможно най-грубото и доста неточно, описание на един процес по пускане на нов продукт на пазара. Но дори да планираме нещата в детайли, въпроса, който си задавам е кое всъщност определя дали един продукт ще бъде успешен или не. 

  За да илюстрирам размислите си избрах един странен, противоречив и много шантав продукт, а именно ховърборда.  

Какво е ховърборд? Какво толкова харесват децата в ховърбордите?   

Преди години бяха истинска лудост. Ховърбордите имаха наистина огромна популярност и я постигнаха буквално за седмици. Една кратка справка с google trends e красноречива.

На тази графика извадена от статистиката за търсенията в Google се вижда рязкото повишаване на търсенията на думата ховърборд през средата на 2015 та.   

image

     
Но каква беше причината. Много просто.


Това е перфектното бизнес сътрудничество, win-win, синергия, симбиоза или прсто взаимна изгода. 

Сътрудничество между създателите на видео съдържание в youtube и производителите, които нямат собствена марка, която да популяризира продукта им.

В това сътрудничество имаха изгода и влогърите и производителите. Влогърите получаваха гледания, производителите продажби.

Тук изключвам онези влогъри, които са толкова известни, че дори получават пари за да рекламират даден продукт. Не, тук говоря за десетките хиляди световно неизвестни влогъри, които съставляват естествената екосистемата на youtube.

И най-якото беше, че участниците действаха инстинктивно, а не организирано.   Има три фактора, които изиграха ключова роля.  
  1. Влогърите се надпреварваха да правят щуротии с ховърборди във видеата си, защото така събираха много гледания, лайкове и споделяния. Колкото по-щуро беше видеото толкова повече провокира аудиторията.
  2. Евтина и ефективна реклама за производителите - те просто изпращаха безплатни продукти на влогърите и в замяна получаваха линк към онлайн магазините си.
  3. Има още един фактор обаче, без който тази ситуация щеше да е невъзможна. Ховърбордите, като продукт, обедияват в себе си някои неща които са характерни за всички съвременни успешни продукти.
Супер иновативни

  Най-накрая може би ще се върнем в бъдещето. Когато ховърбордите се появиха, те изглеждаха като естествено продължение на онази лавина иновации, наред с дроновете, електрическите скейтборди, екшън камерите и облачните приложения и хилядите други смарт джаджи, с които ни заливаха хай-тек компаниите от Силиконовата Долина до Хонг Конг. Производителите намериха начин дори да ги направят да изглеждат практични. Но обикновено пректичността е последното нещо, което гледаме при покупка на подобен продукт.

  Супер забавни

  Ако сте виждали ховърборд, първото нещо, което ви идва на ум е, как ли се движи това нещо. Любопитството е много интересна човешка черта. Желанието да изпробват тази джажа показва как опитването на продукта може да повлияе на неговата продажба. Обикновено търговците се опитват да ви накарат да опитате, да тествате техния продукт, така (статистиката показва), продажбите се увеличават значително. При ховърбордите няма проблем с това. Всеки, който го види иска да го изпробва. Веднъж свикнеш ли с него, втората мисъл, която ти хрумва е да се снимаш как го караш. Нататък нещата са ясни. Лавинообразно увеличаване на популярността от уста на уста и от видео на видео. Социалните мрежи свършиха работата безплатно. 

  Относително скъпи

  Когато не всеки може да си позволи даден продукт, той става още по желан. Въпреки, че в момента цените в България започват дори под 300 лв, това все още е скъпа играчка, особено предвид факта, че в момента е харесван най-вече сред децата на 6 до 12 г възраст.

В заключение

Интересът определено не е това, което е бил през 2015-2016 г., но все още го има. Дали ще станем свидетели на залеза на ховърбордите или те ще претърпят промени, които ще ги върнат в играта, това само времето може да покаже. 

За мен са ясни обаче следните неща.
  1. В основата на всеки успешен продукт стоят истински иновации.
  2. Успешните продукти провокират любопиството и емоционалността на потребителя, преди да провокират практичното му мислене
  3. Ако един продукт е достатъчно качествен, високата цена може да го направи още по-желан.

     
 



Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: unblock
Категория: Забавление
Прочетен: 68341
Постинги: 37
Коментари: 16
Гласове: 29
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930