България и Турция - фаворити за завода на Volkswagen

Германска делегация е посетила София в началото на април
12 апр 2019 13:18, Бойчо Попов
95
България и Турция - фаворити за завода на Volkswagen
снимка: Ройтерс

Германският автомобилен концерн Volkswagen напредва с процеса на избор на местоположението за новия си завод в чужбина. Според информация на Deutsche Presse-Agentur в шортлистата на кандидатите остават България и Турция. Въпреки това все още не е взето решение – по темата трябва да заседава и Надзорният съвет на своето заседание след Великден. Състезанието е отворено и нищо не е решено, поясняват пред DPA добре информирани източници.

И в двете страни разходите за персонал са много по-ниски, отколкото в Германия, а самата инвестиция е за около 1 млрд. евро. Компанията не коментира темата.

По-рано за плановете на VW за новото вложение алармираха Работническия съвет: служителите се притесняват за капацитета на съществуващите фабрики и призовават вместо да се правят нови инвестиции, да се използва един от съществуващите обекти.Това може да бъде една от фабриките за двигатели в Салцгитер, в Полковице в Полша или в Гьор (Унгария). Според наличната досега информация окончателното решението за нов завод следва да се взема при следващия кръг на планиране на заседание на Надзорния съвет през ноември.

Според DPA България продължава да има добри шансове за вложението. В деня преди посещението на федералния президент на Германия Франк-Валтер Щайнмайер в София в началото на април група мениджъри на Volkswagen е разгледала немскоезична детска градина в столицата. Това също е едно от условията, които се преглеждат от Volkswagen - автомобилопроизводителят не иска да остави нищо на случайността при избора на бъдещото си местоположение.

Предвид големите инвестиции в електромобилността заводите за двигатели на автомобилния гигант са подложени на особен натиск. Електрическите двигатели изискват според предишни изявления на изпълнителния директор на VW Херберт Дийс с 30% по-малко работа. Това вероятно ще повлияе на броя на служителите, но Дийс подчерта, че Volkswagen ще се ориентира по демографската крива и просто няма да удължава наемането на нови хора на мястото на пенсиониращи се служители.

 

Целия анализ четете в Investor.bg!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


95
Още по темата: Volkswagen
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
80
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 71"Еврооа" е съюз с 500 милиона души. Едн компания решава, че ще и вестира там и изведнъж, поставяме под съмнение всичко.
79
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 87Няклй има нахалството, да не ми хареса коме нтара? Доказателство, че сме произлезли от мaймунките и не всички са се развили добре....
78
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 85С оглед на сегашна политическа ситуация, факта, че скоро Ердоган или ще падне, или ще започне нова вълна от репресии, както и статута на Турция, като страна извън ЕС, мога д кажа, че изборът не е токова елементарен.
77
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 86Ти, като не си евтина работна ръка, за тебе все тая, но има хора, които биха се възползвали от тая работа. Същото така се създава ти рбот и места за специалисти, които придобиват опит и е възмож о, да го приложат яког в свое производство. А и това, че има заводи на подобни компании в страната, винаги звучи по-добре от "няма един завод на една компа ия в България"...
76
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дано да е в Турция, аз не съм евтина работна ръка за някой конвейер. Какво ако е тук и заплатата пак е 500лв, поне в Стара Загора е толкова като изключица тема и рудника които чиатачките им взимат по 1500-2000 лвЗатова да си отиват в Турция там ще им работстъпка на 3 смени за по 400- 500 лв
75
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Изборът е много лесен. Замислете се вие ако имахте 1 млрд за инвестиране къде щяхте да го инвестирате? Разбира се, че в Турция...
74
1
 
1
 
! Отговори
Дурхан преди 5 години
В Турция ще е ..Имат 80 милиона население ..и допреди една година почти 1 милион продажби на коли
73
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако става въпрос за електромобили, България е мястото.
72
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Стискам палци да е у наше село. Баба ви Пена от кога иска втора работа че с 206лв пенсия не е живот. Ухаааа, искам да съм трета смяна на поточната линия ...БГ е слагат за да имитират избор, вече се знае къде ще е ... Турция много ясно.
71
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дано да е в Турция! Не заслужава тоя народ тук такива хубави неща. Ще принудят управлението да наема хора само гербери и от дпс. И HR-ките в България не са научени кой какъв трябва да е в един завод. За монтажник наемат фризьори, за шлосер наемат бармани, за охрана наемат инженери, за инженер наемат икономисти, ей такива неща.
70
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нас са ни сложили колкото да се каже, че все пак е имало избор. В Турция вече се знае мястото на завода.
69
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Важното е че не са сърбите.
68
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Едва ли има нормален инвеститор който да предпочете нас пред турците
67
6
 
7
 
! Отговори
Waffen SS преди 5 години
Колко и да ми се иска този завод да бъде в България, трябва да призная,че шансовете са повече от скромни.Нито инфраструктура,нито квалифицирана работна ръка.Та нали през последните 25 години ударно се произвеждаха,юристи,икономисти,психолози,ПР,е те не са за такова производство.Тъй като България,беше тотално деиндустриализирана,то и обучението на такива кадри необходими в автомобилостроенето, беше тотално занемарено .Така,че сбогом желание за производство на български автомобили.
66
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Турция има директен газопровод и ще спечели. Ха на бас!
65
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тука не само, че има много по-малко немскоговорящи, но и проблема е че няма кадри, защото те са в Германия, и отделно пазара на балканите си е жалък, много немски коли, но над 20 годишни.
64
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това ще е голямо постижение, първо 2 милярда инвестиция и държавата ще печели по 1000 евро на кола. Дано да стане.
63
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И победителят е.... Турция. Защото и другите части се правят там. Купете си новата шкода фиба.
62
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В Европа се говори постоянно как Турция погазва човешките права...,и после пак говори за инвестиции там...Смешно е....
61
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Кой ще работи в този завод, наба Пена на 71г ли? Ахахахаха. Държавата цирк и всички е заобикалят.