Нови времена: Автомобилната индустрия започна да затяга коланите

Брекзит, екологични стандарти и електомобилите притесняват производителите
24 мар 2019 14:20, Красимир Ангелов
58
Нови времена: Автомобилната индустрия започна да затяга коланите
Снимка: AutoMedia.bg

Най-голямото автомобилно изложение - това в Женева, завърши само преди дни. В него не взеха участие производители от ранга на Ford, Hyundai, Opel, Jaguar Land Rover и Volvo, а също така и някои по-малки брандове като PS Automobiles и Mini. Всички те пропуснаха събитие, което доскоро се смяташе за задължително. Тяхното отсъствие извади на преден план голямата тема за автомобилната индустрия за 2019 г., а именно - съкращаването на разходите, което вече стартира, пише в свой анализ AutoMedia.bg.

Дори печелевшите компании внимателно проучват своето участие в различните области, в това число и големите автомобилни изложения. Те се готвят за проблемите, които ги очакват в близко бъдеще. Основните от тях са три - новите законодателни ограничения на автомобилите, навлизането на нови технологии и световната търговия.

Автопроизводители като BMW, Daimler, Volkswagen, Porsche, Jaguar Land Rover, Ford, Renault-Nissan вече обявиха плановете си, които предвиждат спеставянето на милиарди долари през следващите няколко години. Те са тясно свързани с изискванията на законодателството, които предвиждат електрификация на моделната гама на всяка компания.

BMW, например, вече обяви, че ще ускорява плановете си за спестяване, за да компенсира въздействието от търговските конфликти и от увеличените разходи за електромобии. На свой ред Ford обяви съкращаването на 5000 работни места в Германия и на още няколко хиляди във Великобритания, което ще позволи на компанията да се върне към печалба в Европа. Подобен ход предприе и Volkswagen, където ще намалят броя на работниците си до 7000.

Президентът на Jaguar Land Rover - Ралф Шпет, също заяви, че заради сериозните промени в автомобилната индустрия, компанията му съкращана 4500 служители, което е 10% от нейния капацитет. Британците трябва да се борят с Брекзит, с падането на продажбите в Китай, с търговската война Китай-САЩ, с новите изисквания за вредни емисии и новите стандарти за тяхното измерване (протокол WLTP), както и с намалялото търсене на автомобили с дизеловите двигатели.

Именно двигателите с вътрешното горене носеха най-големи печалби на компаниите през последните години, тъй като автомобилите, на които се поставят, са свързани с огромна мрежа. В нея влизат заводите за производство, фирмите, които доставят оборудване, търговските центрове и сервизите. Сега обаче компаниите трябва да правят огромни разходи за батерии, а пазарът на електромобили все още е нестабилен и няма как да се направят точни прогнози за неговото развитие.

Всичко това кара дори големите компании да започнат да мислят за сливания или съвместни проекти. Ford и VW Group са един от примерите за това, като сътрудничеството между тях в областта на лекотоварните автомобили предстои да бъде разширено и при превозните средства на ток. Това би им позволило да спестяват по 500 млн. долара на година.

Експерти изчисляват, че най-големите разходи на VW Group са за материали - около 77%, докато за труд са едва 18%. И тъй като тези пари няма как да бъдат спестени, икономията на средства ще се отрази най-вече на доставчиците на допълнително оборудване. Особено на тези, които осигуряват компоненти за по-скъпите автомобили. Тези от тях, които разработват и доставят системи за подпомагане на водача, няма да пострадат, тъй като тези технолигии стават все по-търсени от клиентите.

Целият анализ четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
47
5
 
15
 
! Отговори
Стойчев преди 5 години
Аз мисля че новите коли просто не си струват. Купуват си ги разни псевдо баровци които не разбират нито от коли, нито от жени.
46
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До V"Водородни клетки в САЩ се произвеждат на конвейр от поне 15 години . Но се правят предимно за камиони ,щото там е по важна цената на горивото."Ама разбира се! За мен цената на горивото е от абсолютно никакво значене!!!! Мятам пари и си карам, ко да муйй ...Е ДА АМА НЕ!
45
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен"ами смешно вече изглежда ситуацията- изкуств. "интелект" вече е тук, а човека все още се "реди на опашка" пред луков-оил "да зареди 40 литра""На това, в гимназият му викахме шубан edgelord ...
44
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До КифладжиятаИ какво? Ще речеш, че няма еидн изгорял автомобил? Ами защо не сме ги забранили ... ААА, защото технологията се развива.Зорът обаче? Цепелини = Нацисти ... поне това изкача в акъла на повечето американци и британци ... Освен ако не са NewYear ...
43
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От 40 години слушам, как новите технолгии скапвали автомобилите, ама никой не му се кара 40 годишна кола, нали? Като ви харесват, вземете си такава, подържайте си я и си се кефете.
42
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Без остатъчна стойноЗнам, че в България е малко трудно за разбиране, защото нови коли се купуват само и единствено от престъпници, но когато хирата имат пари, колите се сменят на по 5-6, даже понякога и на по 3-4. То ти омръзва, да си все с дна и съща таратака, а няма нищо по хубаво от миризмата на ново кала ... Е може би голяма сума пари в банката де :)))
41
1
 
4
 
! Отговори
Без остатъчна стойно преди 5 години
За новите автомобили се очаква, че се сменят на не повече от 100 000км!!!:)Хибридните технологии, позволяват пробег до 300 000км, но те вървят с Азиат.ска гаранция, която е много неясна, като се опре до нея!!! Икономии при хибридните технологии се наблюдават само в градски условия, но те са толкова малки, че не си заслужава разликата в цената, ако не са забранени дизеловите им аналози...Хибридната технология вече е остаряла технология, което означава, че няма бъдеще след 3 години...:)
40
0
 
9
 
! Отговори
Минувач преди 5 години
За 10 години в Автомобилния сектор, оскъпяването на сегмента е с над 30%. При повишаването на цените, би трябвало да се вдига качеството, но се наблюдава обратния ефект(Картелно забогатяване). Всички производители са със сходни цени, което ако се комбинира с инфлацията за периода, означава че са понижени разходите за производство на частите на новите автомобили, които се компенсират с внедрените съвременни системи за безопасност, за щадене на автомобилите и успокояването на техните водачи!!!:)
39
0
 
12
 
! Отговори
Минувач преди 5 години
Системите за подпомагане на водача имат една, единствена цел: намаляване разходите за технологично оборудване на моделите, което е придавало качество, здравина и дълъг живот на авромобилите.С новите технилогии,съединителят е по-слаб, спирачките са по-неефективни при изключване на електрониките, полуоските са по-слаби, заради омекотеното ускорение с различните електронни режими на експлоатация и включени понижения на емисии и разход на гориво. Двигателите са по-крехки и чувствителни на горива...
38
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До FFЧеснто ли - можеш да си купуваш дялове от китайски кмпании. Прави гож - залагай и на двата обора и боли те оная работа, че едини я паднал и бил зле ;)
37
1
 
6
 
! Отговори
FF преди 5 години
Професорче... когато не само в Германия започне да изпостява бюджета..от не събран акциз и такси ше питаш за пенсиика.КАто се изсипят 200-300 хил души на борсата...пак. Тази псевдо евтиния на електричките ще ти излезне през г...ъ.Ама има време..
36
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Off topic?Братле, тоя закон го вкараха, защото всеки трети мъж забравяше да ги пусне при мъгли и лощо време, а всяка втора жена си караше без тях, стига уличното осветление, да е достатъчно добро. Докажи го това облъчване, покажи го и ще ти повярваме всички. Иначе останалото е "плоска земя", "деца индиго" и НЛО...
35
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Професор Тюхчеф"90% от батериите , автомобилите и компонентите се произвеждат в Китай"Странно ... не знаех, че последнит 700 000 Тесла автомобила са с китайски части и с сглбени в Китай. Може би е имало таен тунел от Калифорния до Китай...
34
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До VТо хубаво, ама добив не е евтин. Това винаги е било препятствието. Хей фотоволтаици и ватърни генератори има от 50 години насам. Можеше да минем само на тях и да правим огромни цинкови батерии, големи като многоетажни сгради, че да съхраняваме тока, но не гонаправихме, защото имахме алтернативи, котио са много по-евтини. Ако някой измисли метод, за добиване и съхранение на водород за стотинки, още утре си купувам водородна кола ... с автопилот.
33
2
 
3
 
! Отговори
Иво преди 5 години
*** не са дошли това е добре
32
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Ford, Hyundai, Opel ..." Все брандове, които всеки иска в гаража или паркирани пред офиса ....
31
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Някой производители като Опел и други по малки брандове като PS automobile. Ало автора PS automobile не само са няколко пъти по големи от опел, ами даже ги купиха
30
1
 
6
 
! Отговори
До 26 преди 5 години
Изкуствен интелект никога няма да ти продадат, като софтуер, нямаш и къде да го качиш. Изкуствения интелект е само да разнася реклами и простотия за пролите
29
3
 
7
 
! Отговори
Off topic? преди 5 години
Запалете си фаровете непременно през целия ден, и така целогодишно. Щото те фаровете са за да светят най-вече през деня, особено в центъра, където има най-много пешеходци! Особено моите модели са отвратителни, като светлинни оръжие са? Трябва да им издадат забрана да ги включват в не дъждовни и слънчево дни и глоби
28
7
 
2
 
! Отговори
Професор Тюхчеф преди 5 години
Още заводи и работни места ще затварят в Европа.Всички искат ел.автомобили, а 90% от батериите , автомобилите и компонентите се произвеждат в Китай, защото немските конгломерати си мислят, че щом са "гръбнакът" на икономиката и ще им се размине, ами не , господа, ще се усетите но е късно.