Lasurit

Концептът Fiat Centoventi дава идея за евтин мултифункционален електромобил - видео

Концептът Fiat Centoventi дава идея за евтин мултифункционален електромобил - видео

Концептът Fiat Centoventi дава идея за евтин мултифункционален електромобил - видео

Реклама Honda ZR-V
Centoventi означава 120 на италиански – точно толкова, колкото е вече възраста на марката FIAT. За юбилея си компанията напомня за славните си времена, когато правеше евтини народни автомобили и виждаше в това своята социална мисия. С настъпването на новата епоха на електрификация в автомобилната история италианците искат отново да работят по същия начин и предложиха в Женева модулна концепция тип автомобил-конструктор.

Според замисленото от конвейера в завода слиза почти “бял лист” - нещо подобно на новогодишната елха преди да бъде накичена с играчките и светлините. В заготовката няма дори покрив, да не говорим за външен цвят на купето. Налице е обаче акумулатор осигуряващ пробег с едно зареждане от 100 км. От там нататък всичко зависи от купувача и неговите желания за използването на колата и нивото на доходите му. За доплащане например може да се постави по-мощен акумулатор, осигуряващ пробег вече от 500 км с едно зареждане.

Концептуалната разработка може да се разглежда и като предвестник на следващото поколение на бестселъра на компанията Fiat Panda. Моделът е вече доста стар по съвременните мерки - третото му и засега актуално поколение е на пазара от 2011-а година. Размерите на концептуалната машина потвърждават тази версия – габаритите й са 3680 х 1740/1846 с огледалата х 1527 мм, а междуосието е 2430 мм.

Вътрешните панели на вратите са “вдъхновени” от вратата на хладилника – имат минималистичен дизайн с голям брой джобове и отсеци за съхраняване на дребни предмети. Задната врата може да играе ролята на екран на който да се изписват съобщения или пък да играе ролята на билборд, който да се отдава под наем за реклами. Този дисплей, обаче, е активен само когато колата е в покой.

Свързаната с концепта програма 4U позволява на клиентите да избират между четири варианта на покрива /твърд и мек, със слънчев елемент/, на броните, джантите и облепването на купето с помоща на лепенки.

Отделен каталог на аксесоари подготвя дъщерната компания на FCA Mopar, в който ще има 120 позиции. Шест от тях ще се монтират само в дилърските центрове, останалите ще може да се монтират в собствения гараж или пък да се отпечатат на 3D-принтер, като стойката за чаши например. Бизнес-моделът поощрява препродажбата на аксесоари в Интернет за да се “възпита реално общество от поклонници на марката”.



Почти всеки елемент на интериора може да се премахне или замени – например вместо 20-инчовия екран да се остави личния смартфон. В предното табло има многобройни отвори за закрепване на аксесоари. Така хората на марката искат да “демократизират” всичко модно и интересно под лозунга - “Достъпно, но яко”. Под това прозира идеята, че за собствениците няма да има нужда да чакат нови специализирани варианти или фейслифт, защото сами ще могат да променят колата си така, както им се иска.

Босът на компанията Франсуа Оливие съобщи, че това е негов личен проект от три години насам и че колата ще влезе в производство до две-три години, за да се изпълни тази наистина благородна задача – осигуряване на хората възможност да притежават евтин, удобен и много функционален електроавтомобил. Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Официални вносители- новини Авто глобус Honda

Honda оглавява изложба по време на Седмицата на дизайна в Милано

Мар 29, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Техника /Technics Дизайн / Design Екология /Ecology BMW

BMW Vision New Class X - видео

Мар 28, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Авто глобус Citroen

Citroen атакува Индия и Южна Америка с Basalt (Видео)

Мар 27, 2024