Goodyear обедини автоколелото със самолетната перка – видео
Мар 12, 2019
Goodyear обедини автоколелото със самолетната перка – видео
Ако наистина искат да бъдат смятани за автомобили, летящите коли трябва да имат два задължителни компонента – колела, за да се движат по пътя, и перки, за да летят във въздуха. Известният производител на автомобилни гуми Goodyear предложи на автосалона в Женева оригинално решение на тази дилема, обединявайки в едно автомобилната гума и самолетната перка в концептуалната си разработка Aero.
На щанда на компанията в Женева беше демонстриран пълноразмерен прототип снабден с колела без използването на въздух за надуването им. Работата на въздуха по поемането на неравностите на пътя се извършва от специално конструирани пластмасови спици и джанти.
Tази идея не е нова, съществува още от зората на автомобилите. В прототипа обаче в нея е дабовена нова идея – докато колата е стъпила на пътя колелата й работят по конвенционалния си начин вертикално. Когато дойде време обаче за излитане две от колелата разположени по диагонал в двата ъгъла на автомобила застават хоризонтално, започват да набират обороти, а “спиците” им поемат ролята на пропелери, създаващи достатъчно голяма подемна сила за да вдигнат автомобила във въздуха. Вече във въздуха към тях се присъединяват и другите две колела в ролята си на пропелери, превръщайки машината в куатрокоптър. Постепенно те променят ъгъла си спрямо хоризонта и Aero може да се движи напред, настрани и назад при полета си във въздуха.
Понеже колелата трябва да се въртят много бързо във въздуха за дълъг период от време, е използвана система за магнитно задвижване с нулево съпротивление. В чудо-колелата са вградени сензори с оптична връзка за следене на пътните условия, износването на протектора и запазване цялосота на комплекса гума-пропелер. Данните от сензорите, от системите автомобил- автомобил /VtoV/ и автомобил-инфраструктура /VtoI/ се анализира постоянно от бордовия изкуствен интелект /AI/, който ще “съветва” дали превозното средство да се кара като автомобил или да лети в зависимост от условията. Назад
На щанда на компанията в Женева беше демонстриран пълноразмерен прототип снабден с колела без използването на въздух за надуването им. Работата на въздуха по поемането на неравностите на пътя се извършва от специално конструирани пластмасови спици и джанти.
Tази идея не е нова, съществува още от зората на автомобилите. В прототипа обаче в нея е дабовена нова идея – докато колата е стъпила на пътя колелата й работят по конвенционалния си начин вертикално. Когато дойде време обаче за излитане две от колелата разположени по диагонал в двата ъгъла на автомобила застават хоризонтално, започват да набират обороти, а “спиците” им поемат ролята на пропелери, създаващи достатъчно голяма подемна сила за да вдигнат автомобила във въздуха. Вече във въздуха към тях се присъединяват и другите две колела в ролята си на пропелери, превръщайки машината в куатрокоптър. Постепенно те променят ъгъла си спрямо хоризонта и Aero може да се движи напред, настрани и назад при полета си във въздуха.
Понеже колелата трябва да се въртят много бързо във въздуха за дълъг период от време, е използвана система за магнитно задвижване с нулево съпротивление. В чудо-колелата са вградени сензори с оптична връзка за следене на пътните условия, износването на протектора и запазване цялосота на комплекса гума-пропелер. Данните от сензорите, от системите автомобил- автомобил /VtoV/ и автомобил-инфраструктура /VtoI/ се анализира постоянно от бордовия изкуствен интелект /AI/, който ще “съветва” дали превозното средство да се кара като автомобил или да лети в зависимост от условията. Назад
Галерия
Предишна статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Нови Модели Коли
Бизнес /Business
Електромобили
Ford
GM
Tesla