Еврокомисията подгони за картел производители на предпазни колани и възглавници
Мар 12, 2019
Еврокомисията подгони за картел производители на предпазни колани и възглавници
В Европа назрява нов скандал свързан с автомобилната промишленост. Този път Еврокомисията обвинява в картеленсговор три производителя на елементи за автомобилна безопасност. Двама от тях ще бъдат глобени, а третият ще получи имунитет за съдействие в разкриване на сговора.
Разследване, проведено от Антимонополния комитет на Евросъюза, показа, че в периода 2007-а - 2011-а година три компании – Autoliv, TRW Automotive и Takata са влезли в картелен сговор за да станат монополни доставчици на елементите за автомобилна безопасност като предпазни колани и въздушни възглавници за два крупни автопроизодителя - Volkswagen Group и BMW.
За тази си противоправна деятелност компаниите Autoliv и TRW ще бъдат глобени от Еврокомисията на на обща сума от 368,3 милиона евро. Японският доставчик и трети участник в картела - концернът Takata, няма да бъде глобен заади предоставен му имунитет, получен в размяна на предоставянето на данни и детайли по сговора.
“Вече за втори път наказваме доставчици на елементи за автомобилна безопасност за картелен сговор” - заяви еврокомесараката по въпросите на конкуренцията Маргарет Вестагер. - “В този клучай тримата доставчици са се сговорили за да увеличат печалбите си от продажбите си на тези жизнено важни компоненти. Заради отсъствието на нормална конкуренция на пазара на продуктите за безопасност, са пострадали не само останалите производители на подобно оборудване, но и на първо място потребителите”.
Известно е, че картелния сговор на трите компани е работил от 2007-а до 2011-а година. Сега TRW Automotive, която беше закупена в 2015-а година от немската компания ZF Friedrichshafen, ще трябва да плати глоба в размер на 188 милиона евро, докато Autoliv ще трябва да се бръкне на сума от над 179 милиона евро.
Третият участник в картелния сговор – японската Takata едва не банкрутира миналата година заради скандала със взривяващите се въздушни предпазни възглавници, довел до най-голямата отзивна кампания за доставян продукт на автомобилната промишленост в историята. Ако не беше донесла на Еврокомисията за участието на другите две компани в сговора, би трябвало също да се бръкне със 195 милиона евро. Назад
Разследване, проведено от Антимонополния комитет на Евросъюза, показа, че в периода 2007-а - 2011-а година три компании – Autoliv, TRW Automotive и Takata са влезли в картелен сговор за да станат монополни доставчици на елементите за автомобилна безопасност като предпазни колани и въздушни възглавници за два крупни автопроизодителя - Volkswagen Group и BMW.
За тази си противоправна деятелност компаниите Autoliv и TRW ще бъдат глобени от Еврокомисията на на обща сума от 368,3 милиона евро. Японският доставчик и трети участник в картела - концернът Takata, няма да бъде глобен заади предоставен му имунитет, получен в размяна на предоставянето на данни и детайли по сговора.
“Вече за втори път наказваме доставчици на елементи за автомобилна безопасност за картелен сговор” - заяви еврокомесараката по въпросите на конкуренцията Маргарет Вестагер. - “В този клучай тримата доставчици са се сговорили за да увеличат печалбите си от продажбите си на тези жизнено важни компоненти. Заради отсъствието на нормална конкуренция на пазара на продуктите за безопасност, са пострадали не само останалите производители на подобно оборудване, но и на първо място потребителите”.
Известно е, че картелния сговор на трите компани е работил от 2007-а до 2011-а година. Сега TRW Automotive, която беше закупена в 2015-а година от немската компания ZF Friedrichshafen, ще трябва да плати глоба в размер на 188 милиона евро, докато Autoliv ще трябва да се бръкне на сума от над 179 милиона евро.
Третият участник в картелния сговор – японската Takata едва не банкрутира миналата година заради скандала със взривяващите се въздушни предпазни възглавници, довел до най-голямата отзивна кампания за доставян продукт на автомобилната промишленост в историята. Ако не беше донесла на Еврокомисията за участието на другите две компани в сговора, би трябвало също да се бръкне със 195 милиона евро. Назад
Предишна статия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Нови Модели Коли
Бизнес /Business
Електромобили
Dacia
Renault
Новата Dacia Spring е "ценова декларация"!
Авто Новини
Нови Модели Коли
Бизнес /Business
Авто глобус
Електромобили
Honda
Kia
NIO
Tesla
Volkswagen
Най-четеното от изминалата седмица (16/2024)
Авто Новини
Бизнес /Business
Електромобили