Lasurit

Новият Passat: най-успешният модел от среден клас в света ще бъде първият модел на Volkswagen предлагащ частично автономно движение

Новият Passat: най-успешният модел от среден клас в света ще бъде първият модел на Volkswagen предлагащ частично автономно движение

Новият Passat: най-успешният модел от среден клас в света ще бъде първият модел на Volkswagen предлагащ частично автономно движение

Реклама Skoda Kodiaq
• Предварителните продажби започват от май: значителни технически промени в най-продавания Passat1 отварят прозорец към бъдещето на продуктовата линия
• Световна премиера на Travel Assist: Passat ще бъде първият модел на Volkswagen предлагащ частично автоматизирано движение
• IQ.LIGHT: следвайки Touareg, Passat ще предлага LED матричните светлини IQ.LIGHT
• MIB3 в онлайн режим: новите модулни инфоразвлекателни матрични системи с интегрирана SIM карта ще направят своя дебют в Passat
• Нулеви емисии в града: електрическият пробег в града на новия Passat GTE2 е увеличен до около 55 км** в цикъла WLTP (прибл. 70 км** по NEDC)

По-комфортен, по-дигитален и с още по-разширена интеграция: авангардното осмо поколение на Passat отбелязва своя дебют в Женева. Според Ралф Брандщетер, изпълнителен директор на марката Volkswagen „през тази пролет поточната линия ще напусне 30-милионният Passat. Това го прави най-успешният модел от среден клас в света. Техническите промени ще утвърдят позициите му на един от най-добрите автомобили за бизнес.” За първи път в новия Passat ще бъде предлаган Travel Assist. „Passat винаги е бил отражение на техническия прогрес. И това поколение не прави изключение. Със световната премиера на новия Travel Assist, нашият бестселър ще стане първият автомобил на Volkswagen осигуряващ частично автономно шофиране в рамките на целия скоростен диапазон – това е истински крайъгълен камък по пътя към автономното движение“, отбелязва господин Брандщетер.

Travel Assist се задейства с натискане на бутон върху мултифункционалния волан. Заради правни и свързани с безопасността причини водачът трябва постоянно да следи системата. За да гарантира това Travel Assist (който се активира при скорост от нула до 210 км/ч) проверява дали водачът е поставил ръцете си на волана. Това е по-удобно в новия Passat от когато и да било преди и се дължи на първия капацитивен волан на Volkswagen. Той установява докосването от водача, осигурявайки интерактивен интерфейс към системи като Travel Assist. Всичко от което се нуждае е просто докосване до волана. Капацитивната повърхност след това установява дали водачът все още контролира автомобила (преди това, водачът трябваше да движи леко волана). Предупредителни сигнали (визуален, акустичен и движение на спирания педал) ще информират водача, ако той отдели ръцете си от волана за повече от десет секунди. Ако водачът не реагира, системата за аварийно спиране ще започне да намалява скоростта на Passat, до пълно спиране. 

За новия Passat се предлага пълната гама от системи за асистенция. Системата за завиване при аварийна ситуация, която подобрява безопасността при опасни маневри чрез интервенция с помощта на спирачната система, също прави своя дебют в Passat. Последното поколение адаптивен темпомат, ACC, е базиран на контрол на скоростта с предугаждаща функция. Използван преди само за контрол на разстоянието, ACC сега реагира на ограничения на скоростта, особености на местността, кръгови движения и кръстовища като адаптира скоростта на автомобила. Ако Passat е оборудван с DSG трансмисия, ACC се превръща и в асистент за движение в задръстване с автоматично потегляне и спиране.

Новата мултифункционална камера прави воденето в лентата за движение перфектно и сега вече разпознава не само граничните линии на лентите, но и затревените зони. Към нея се добавят системата за смяна на лентата Страничен асистент с предупреждение за трафик отзад, системата за аварийно спиране Преден асистент със следене на пешеходците, системата за маневриране с прикачен товар Trailer Assist, системата за паркиране Park Assist. Volkswagen значително усили действието на електромеханичното сервоусилване на спирачната система (eBKV). Сега тя е стандартна за цялата моделна линия, позволява по-бърза реакция и осигурява подобрени функции при асистирано шофиране. Адаптивният темпомат реагира по-комфортно тъй като спирачното действие може да бъде контролирано по-прецизно. В съчетание с Предния асистент със следене на движението на пешеходците, спирачната дистанция може да бъде значително скъсена в рамките на ограниченията на системата. Тези технологии са групирани под общия знак на IQ.DRIVE, новата обща марка за системите за асистенция на Volkswagen които подготвят пътя към автономното шофиране. Заедно със системите за асистенция, Passat е израз на най-авангардната версия на IQ.DRIVE използвана досега.

Преработен интериор и нов светлинен дизайн
Предната и задната броня, радиаторната решетка и логото на Passat, сега разположено централно в задната част са с променен дизайн. В допълнение, новите LED предни светлини, LED дневни светлини, LED светлини за мъгла и LED задни светлини осигуряват ярко изразен светлинен дизайн.

Ползите от IQ.LIGHT – LED матричните предни светлини включват интерактивен светлинен контрол, правещ пътуването през нощта по-безопасно и лесно. Две прожекционни LED системи осигуряват къси и дълги светлинни снопове. Светлините на мигачите, дневните светлини и страничните светлини също са базирани на LED технологии. LED елементите с техният „обточващ се“ ефект са аранжирани като тесни хоризонтални ленти в рамките на светлините и в горната им част. Същите играят ролята на дневни светлини когато не е задействан мигачът. LED елементите на дневните светлини формират страничните светлини със съответното насочване.

Водачът превключва автоматичните светлини с помощта на Динамичният светлинен асистент. Passat поема грижата за всичко останало: активиране на къси и дълги светлини, светлини за града, за магистрала и т.н. става автоматично.

LED са предпочитаният светлинен източник дори в базовите варианти. Късите и дългите светлини, както и дневните и страничните светлини са конструирани на базата на бели LED елементи в стандартните светлини. В допълнение, комбинираните светлини за мъгла и светлините за завой в бронята подобряват видимостта с използване на LED технология. Задните LED клъстерни светлини са базирани изцяло на LED елементи. Те са оборудвани също и с функция на „обточване“ във върховите варианти в моделната линия.

Привлекателен интериор
В интериора на Passat могат да бъдат открити нови материали и материи, променен дизайн, нов цвят на тапицерията, нови прибори и нов волан. Вместо аналоговия часовник е поставено стилно осветено от задната си страна лого на Passat. В горната част на централната конзола се помещава голямо, отворено място за предмети, опционално с индуктивен интерфейс за смартфони и USB-C връзка. Новият Дигитален кокпит включва три различни конфигурации на 11.7-инчовия дисплей, които могат да бъдат индивидуализирани с докосване на бутон на новия мултифункционален волан, освен това дисплеят е с още по-силен контраст. Клиентите могат да разчитат на звук от най-висока класа благодарение на датския hi-fi специалист Dynaudio, който прецизно е адаптирал 700-ватовата аудио уредба към спецификите на интериора в името на постигането на най-добрия звук, който може да бъде чут досега в Passat.

Винаги онлайн
Volkswagen осигурява широкомащабна дигитализация по отношение и улеснение на функциите и удобството на информацията в новия Passat. Съвместимите смартфони на Samsung се превръщат в мобилен ключ за отваряне и стартиране на Passat. Volkswagen App Connect – интерфейсът за интегриране на приложения на смартфони – предлага безжична интеграция на приложения за iPhone за първи път при Volkswagen, което означава че Passat може да бъде постоянно онлайн.

В съчетание с подобрените услуги свързани с навигацията с информация в реално време, това включва нови технологии и предложения, услуги за стрийминг на музика, интернет радио, естествен гласов контрол, обогатен с онлайн съдържание, безпроблемно използване на онлайн услуги, осигурени от Volkswagen We, както и бъдещи, базирани на облачна технология настройки на автомобила. radio.net сега позволява на водача и пътниците да се насладят на онлайн станции в допълнение към FM, AM, и DAB станциите от света. Пътниците могат също да свържат своите смартфони, таблети, устройства за четене на електронни книги или подобни устройства към интернет чрез Wi-Fi хотспот. Естественият гласов контрол също е наличен в Passat благодарение на онлайн връзката. “Хелоу Volkswagen” – това е всичко което водачът трябва да каже за да провокира Passat да реагира на командите му. Всички ключови навигационни, телефонни и радио функции могат да бъдат контролирани с глас. Например, просто произнесете, “Искам да отида в Хамбург,” за да активирате навигационната система. Друга полезна функция е възможността да диктувате текстови съобщения – освен това инфоразвлекателната система дори изчита получените съобщения.

Volkswagen We
Тази цифрова платформа обединява мобилни услуги от външни партньори. Volkswagen създава пространство за нови концепции като We Park (безкешово паркиране) и We Deliver (базирани на достъп до автомобила за сервизни партньори).

Нулеви емисии в града
Новият Passat GTE е оборудван с още по-голяма батерия, с капацитет увеличен от 9.9 кВтч на 13.0 кВтч – увеличени с 31 процента. С това по съответен начин е увеличен и пробегът. Сега той може да измине приблизително 55 км** измерени по новия WLTP цикъл, съответстващи на около 70 км** по цикъла NEDC. В допълнение, нова конфигурация на режимите позволява запазване на достатъчно голям резерв от капацитет за градско движение. Както и преди, Passat GTE може временно да бъда използван като автомобил с нулеви емисии и не подлежи на пътни такси в големи градове като Лондон. Същевременно с това, комбинацията от електрически мотор и двигател с принудително турбо пълнене (с обща системна мощност от 160 кВт/218 к.с.) означава че Passat GTE гарантира ползите на комфортно пътуване на дълги разстояния. Passat GTE покрива изискванията на стандарта за емисии Euro 6d, който става приложим за нови автомобили от 2021 година.

Зареждане от електрическата мрежа
Passat GTE2 е оборудван със система за зареждане с мощност от 3.6 кВт. При свързване с електрическата мрежа с напрежение 230 волта/мощност 2.3 кВт акумулаторната батерия – в случай че е напълно разредена може да бъде напълно заредена за шест часа и 15 минути. Времето за зареждане спада до четири часа с wall box или зарядна станция с 360 волта/3.6 кВт.


Стандартно с филтър за твърди частици
Новият агрегат 2.0 TDI Evo е основата на ново поколение дизелови двигатели – високо ефективни турбо дизелови машини с мощност от 110 кВт/150 к.с. отделящи 10 г/км** по-малко CO2 от съответния двигател на предшественика. Спектърът на задвижващи агрегати включва още и три бензинови мотора (TSI***) със 110 кВт/150 к.с., 140 кВт/190 к.с. и 200 кВт/272 к.с. както и три дизелови двигателя (TDI****). Последните са с мощност от съответно 88 кВт/120 к.с., 140 кВт/190 к.с. и 176 кВт/240 к.с. Всички TSI и TDI агрегати изпълняват изискванията на стандарта за емисии Euro 6d-TEMP. Независимо дали става дума за бензинов или дизелов мотор, новият Passat е оборудван с филтър за твърди частици.

Ниски оперативни разходи
С високо ниво на едросерийно производство, Passat е един от най-икономичните модели от среден клас по отношение на цялостните експлоатационни разходи (Cost of Ownership, CoO). Вземете като пример Passat 2.0 TDI SCR със 110 кВт/150 к.с.: неговите CoO са 17,3 цента на километър – или най-добрите сред директните конкуренти.

Нова структура на оборудването
Базовото оборудване е обозначено като “Passat”, след това е позиционирано “Business”, а най-високото ниво в бъдеще ще се нарича “Elegance”. Business и Elegance могат да бъдат поръчани опционално с индивидуализация R-Line. Представянето ще бъде съпроводено и с пускане на специална спортна серия ограничена до 2,000 броя: Passat R-Line Edition в ексклузивен цвят. Специалната серия ще се предлага с двата най-мощни двигателя (TDI със 176 кВт и TSI със 200 кВт) и стандартно със задвижване на четирите колела 4MOTION.

Passat Alltrack
Версията с постоянно двойно предаване на Passat комби е кръстоска между комби и SUV. Стандартното оборудване на Passat Alltrack включва брони адаптирани за офроуд шофиране със подподова защита, защита на праговете и солидни и издръжливи облицовки на арките на калниците. Благодарение на специалния офроуд режим, модифицираната ходова част с увеличен просвет (172 мм) и постоянното двойно предаване 4MOTION, Passat Alltrack се чувства у дома си при движение по пресечен терен иначе запазен само SUV.

Бележки:
1) Концептуален модел
2) Предстоящ за серийно производство концептуален модел
** Пробегът, разходът на гориво и данните за емисиите са прогнозни стойности
*** Всички TSI автомобили са оборудвани с бензинов филтър за твърди частици
**** Всички TDI автомобили са оборудвани с дизелов филтър за твърди частици и SCR каталитична система

*Източник: www.volkswagen.bg Назад


Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Техника /Technics Дизайн / Design Екология /Ecology BMW

BMW Vision New Class X - видео

Мар 28, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Авто глобус Citroen

Citroen атакува Индия и Южна Америка с Basalt (Видео)

Мар 27, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Авто глобус Renault

Новото Renault CAPTUR с премиера след седмица

Мар 27, 2024