Opel Stock

30 години Honda NSX – кошмарът на италианците - видео

30 години Honda NSX – кошмарът на италианците - видео

30 години Honda NSX – кошмарът на италианците - видео

Реклама Opel Stock
През този месец преди 30 години тълпи от зрители обграждаха щанда на японската компания на автосалона в Чикаго. А там беше изложен невиждан дотогава японски модел – концептуален, но много близък до серийното производство автомобил, който скоро щеше да притесни людете на Ferrari. Някои специалисти тогава обявиха, че серийното изпълнение ще предожи на купувачите си само малка част от това, което имаше концептът. Грешката си беше за тяхна сметка...

Феновете обаче не сбъркаха с адмирациите си за колата с име Honda NSX за Европа и Азия и Acura NS-X за Северна Америка и други пазари в света. Светът видя първият суперкар на японската марка, но дори и посрещнат с овации от феновете, никой не можеше да предвиди истинският му успех по-нататък. С влизането си в шоу-румовете на Honda моделът промени светът на автомобилите завинаги.

Защото NSX се оказа не само и просто един друг бърз автомобил на пазара. Японската инженерна мисъл създаде колата като оръжие срещу европейската доминация в света на суперколите, като в същото време предложиха функционален и издръжлив в експлоатацията си автомобил. Докато доста деликатните в експлоатацията си модели на Ferrari и Lamborghini прекарваха повечето си време в сервизите, NSX се оказа суперкар за ежедневна употреба без да създава главоболия на собственика си.

Honda’s NSX ( идва от New Sports car eXperimental) дефинира понятието “ежедневен суперкар”. С надеждността си, ниските разходи за сервизиране и подръжка, и прекрасна ергономия заложени в оригиналното ДНК на колата. Великолепен пример за това е интериорът й с вниманието към детайлите и невероятна видимост за шофьора, непостигната от нито един от автомобилите на конкуренцията. През 80-е години на миналия век да се вкара Ferrari на заден ход в гаража му, задължително изискваше да е налице “регулировчик” извън колата.



По принцип един суперавтомобил не впечатлява купувача си с обема на багажното си пространство, а с динамичните си качества и представяне на пътя. И в тази област NSX се представи наравно с конкуренцията си тогава с 275-е си к.с. осигурени от трилитровия, V6 VTEC двигател. Оборудван с петстепенна механична предавателна кутия колата осигуряваше ускоряване от място до 100 км/ч за 6 секунди – постижение равно на това на Ferrari 348, който беше с цели $40 000 по-скъпо!

NSX, обаче, винаги е давала нещо повече от просто невероятна динамичност на прав участък. Това беше първият автомобил използващ алуминиево монокок шаси, което осигуряваше ниска маса и висока здравина на купето. Във финалната фаза за развитие на автомобила беше привлечен и легендата от Формула 1 Аертон Сена, който спомогна много за окончателното оформяне на модела като истински “драйвър” кар.



Естествено, NSX се развиваше през 15-е години на производството си. Добавен беше по-голям, 3,2-литров мотор, правени бяха промени в шасито и окачването за достигане на още по-добро поведение в завоите и динамично поведение на пътя. Модификация на автомобила стана и първата носеща обозначението Type-R – през 1992-а година.

След спирането на прозводството през 2005-а година, за жалост Honda не предложи нов модел който да замести NSX. Трябваше да изминат още цели десет години преди моделът да бъде възроден. Паузата, обаче не попречи името Honda NS-X да се превърне в една от световните автомобилни легенди и икони. Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Ретро Lamborghini

Колата мечта Lamborghini 350 GT - видео

Мар 25, 2024
Авто Новини Automakers press releases Ретро Mercedes-Benz

Скулптура в ярко червено: Mercedes-Benz 500 K Special Roadster

Мар 13, 2024
Авто Новини Ретро Авто глобус Ferrari

Немски автомобилен музей представя колекция Ferrari

Мар 07, 2024