New Dacia Duster

Ограничаването на максималната скорост в Германия – за и против...

Ограничаването на максималната скорост в Германия – за и против...

Ограничаването на максималната скорост в Германия – за и против...

Реклама Skoda Monte Carlo
Немското правителство създаде специална комисия с име Платформа за бъдещето на мобилността в търсене на начини за намаляване на въглеродните емисии в страната, за да се посрещнат новите ограничения в тази посока на Европейския съюз.

Резултатите от работата на комисията ще бъдат пубикувани в края на март тази година, но някои от предложенията на комисията бяха предоставени в петък на различните новинарски агенции. Публикуването им посреща яростна съпротива от шофьорите, индустрията и политиците, докато “зелените” им се радват.

Сред най-яростно оспорваните и защитавани мерки е тази за ограничаване на максималната скорост за движение по немските аутобани на 130 км/ч. Защитниците на тезата – зелените и полицията твърдят, че така ще се намали драстично изхвърлянето на вредности и ще намалеят смъртните случаи от катастрофи.

За шофьорите, обаче, в Германия и извън нея, неограничената максимална скорост е една от запазените марки на страната и е уникална в света. Транспортният министър Андреас Шойер дори отиде още по-далеч казвайки, че “идеята за ограничение на скоростта “противоречи на здравия разум”. Един от създателите на проектозакони за партията на зелените – Сем Йоздемир, защити ограничението като “акт със смисъл”.

Социологично проучване сред немците по въпроса сочи, че 38% поддържат предложението, 10% нямат мнение и 52% са против.

И в Германия си задават въпросите – Дали ограничението на скоростта на немските аутобани ще е полезно? Дали Германия трябва да го направи, за да намали въглеродните си емисии и да предотврати катастрофи?

Интересно е да проследим основните аргументи на двете спорещи страни.

ЗА – тоталното ограничаване на скоростта по немските автобани в 70% от които сега няма ограничение ще намали смъртността по пътищата.

ПРОТИВ: Tрудна е да се каже – днес аутобаните се смятат за най-безопасните пътища в Германия, като в същото време са и най-натоварените. Може само да се надяваме, че ограничението ще доведе до по-малко петепета. Като се казва най-безопасни това е на базата на изминати километри по тях. Според данни на Федералният институт за проучвания на аутобаните автомобилните пътувания по тях са една трета от всичките в страната. Но само един от осем смъртни случая при катастрофи се падат на аутобаните. От общо 409-е смъртни случая 181 са в инциденти при които е било карано прекалено бързо съобразно метеорологичните условия.

ЗА: Ограничението на скоростта ще е добро за защита на климата.

ПРОТИВ: Според данните на Федералната агенция за защита на природната среда при ограничение на скоростта на 120 км/ч, емисиите на CO2 (въглеродният двуокис) и HC (хидрокарбоните) се намаляват с 9%, а на NOx (азотните окиси) с 6 %. Съпоставено с общите емисии на вредности в Германия, положителният ефект от мярката е незабележителен. Очаква се “приносът” на новорегистрираните автомобили в страната в тази посока да спада постоянно, особено след като производителите сега трябва да мерят реалната горивна икономичност на моделите си по новия, много по-точен метод WLTP. От задействането на тази мярка вече се наблюдава намаление на вредните емисии. Назад

Галерия



Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Тестове Техника /Technics Безопасност | Safety

Проучване - ниско е доверието в автономното шофиране!

Апр 19, 2024
Авто Новини Авто глобус Безопасност | Safety Електромобили Tesla

Tesla намали двойно цената на системата си за автономно управление

Апр 14, 2024
Авто Новини Официални вносители- новини Авто глобус Безопасност | Safety Honda

5-звездна безопасност за Honda CR-V!

Апр 12, 2024