Ограничаването на максималната скорост в Германия – за и против...
Яну 28, 2019
Ограничаването на максималната скорост в Германия – за и против...
Немското правителство създаде специална комисия с име Платформа за бъдещето на мобилността в търсене на начини за намаляване на въглеродните емисии в страната, за да се посрещнат новите ограничения в тази посока на Европейския съюз.
Резултатите от работата на комисията ще бъдат пубикувани в края на март тази година, но някои от предложенията на комисията бяха предоставени в петък на различните новинарски агенции. Публикуването им посреща яростна съпротива от шофьорите, индустрията и политиците, докато “зелените” им се радват.
Сред най-яростно оспорваните и защитавани мерки е тази за ограничаване на максималната скорост за движение по немските аутобани на 130 км/ч. Защитниците на тезата – зелените и полицията твърдят, че така ще се намали драстично изхвърлянето на вредности и ще намалеят смъртните случаи от катастрофи.
За шофьорите, обаче, в Германия и извън нея, неограничената максимална скорост е една от запазените марки на страната и е уникална в света. Транспортният министър Андреас Шойер дори отиде още по-далеч казвайки, че “идеята за ограничение на скоростта “противоречи на здравия разум”. Един от създателите на проектозакони за партията на зелените – Сем Йоздемир, защити ограничението като “акт със смисъл”.
Социологично проучване сред немците по въпроса сочи, че 38% поддържат предложението, 10% нямат мнение и 52% са против.
И в Германия си задават въпросите – Дали ограничението на скоростта на немските аутобани ще е полезно? Дали Германия трябва да го направи, за да намали въглеродните си емисии и да предотврати катастрофи?
Интересно е да проследим основните аргументи на двете спорещи страни.
ЗА – тоталното ограничаване на скоростта по немските автобани в 70% от които сега няма ограничение ще намали смъртността по пътищата.
ПРОТИВ: Tрудна е да се каже – днес аутобаните се смятат за най-безопасните пътища в Германия, като в същото време са и най-натоварените. Може само да се надяваме, че ограничението ще доведе до по-малко петепета. Като се казва най-безопасни това е на базата на изминати километри по тях. Според данни на Федералният институт за проучвания на аутобаните автомобилните пътувания по тях са една трета от всичките в страната. Но само един от осем смъртни случая при катастрофи се падат на аутобаните. От общо 409-е смъртни случая 181 са в инциденти при които е било карано прекалено бързо съобразно метеорологичните условия.
ЗА: Ограничението на скоростта ще е добро за защита на климата.
ПРОТИВ: Според данните на Федералната агенция за защита на природната среда при ограничение на скоростта на 120 км/ч, емисиите на CO2 (въглеродният двуокис) и HC (хидрокарбоните) се намаляват с 9%, а на NOx (азотните окиси) с 6 %. Съпоставено с общите емисии на вредности в Германия, положителният ефект от мярката е незабележителен. Очаква се “приносът” на новорегистрираните автомобили в страната в тази посока да спада постоянно, особено след като производителите сега трябва да мерят реалната горивна икономичност на моделите си по новия, много по-точен метод WLTP. От задействането на тази мярка вече се наблюдава намаление на вредните емисии. Назад
Резултатите от работата на комисията ще бъдат пубикувани в края на март тази година, но някои от предложенията на комисията бяха предоставени в петък на различните новинарски агенции. Публикуването им посреща яростна съпротива от шофьорите, индустрията и политиците, докато “зелените” им се радват.
Сред най-яростно оспорваните и защитавани мерки е тази за ограничаване на максималната скорост за движение по немските аутобани на 130 км/ч. Защитниците на тезата – зелените и полицията твърдят, че така ще се намали драстично изхвърлянето на вредности и ще намалеят смъртните случаи от катастрофи.
За шофьорите, обаче, в Германия и извън нея, неограничената максимална скорост е една от запазените марки на страната и е уникална в света. Транспортният министър Андреас Шойер дори отиде още по-далеч казвайки, че “идеята за ограничение на скоростта “противоречи на здравия разум”. Един от създателите на проектозакони за партията на зелените – Сем Йоздемир, защити ограничението като “акт със смисъл”.
Социологично проучване сред немците по въпроса сочи, че 38% поддържат предложението, 10% нямат мнение и 52% са против.
И в Германия си задават въпросите – Дали ограничението на скоростта на немските аутобани ще е полезно? Дали Германия трябва да го направи, за да намали въглеродните си емисии и да предотврати катастрофи?
Интересно е да проследим основните аргументи на двете спорещи страни.
ЗА – тоталното ограничаване на скоростта по немските автобани в 70% от които сега няма ограничение ще намали смъртността по пътищата.
ПРОТИВ: Tрудна е да се каже – днес аутобаните се смятат за най-безопасните пътища в Германия, като в същото време са и най-натоварените. Може само да се надяваме, че ограничението ще доведе до по-малко петепета. Като се казва най-безопасни това е на базата на изминати километри по тях. Според данни на Федералният институт за проучвания на аутобаните автомобилните пътувания по тях са една трета от всичките в страната. Но само един от осем смъртни случая при катастрофи се падат на аутобаните. От общо 409-е смъртни случая 181 са в инциденти при които е било карано прекалено бързо съобразно метеорологичните условия.
ЗА: Ограничението на скоростта ще е добро за защита на климата.
ПРОТИВ: Според данните на Федералната агенция за защита на природната среда при ограничение на скоростта на 120 км/ч, емисиите на CO2 (въглеродният двуокис) и HC (хидрокарбоните) се намаляват с 9%, а на NOx (азотните окиси) с 6 %. Съпоставено с общите емисии на вредности в Германия, положителният ефект от мярката е незабележителен. Очаква се “приносът” на новорегистрираните автомобили в страната в тази посока да спада постоянно, особено след като производителите сега трябва да мерят реалната горивна икономичност на моделите си по новия, много по-точен метод WLTP. От задействането на тази мярка вече се наблюдава намаление на вредните емисии. Назад
Галерия
Предишна статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Тестове
Техника /Technics
Безопасност | Safety
Проучване - ниско е доверието в автономното шофиране!
Авто Новини
Авто глобус
Безопасност | Safety
Електромобили
Tesla
Tesla намали двойно цената на системата си за автономно управление
Авто Новини
Официални вносители- новини
Авто глобус
Безопасност | Safety
Honda