Lasurit eshop

Нива прекроената! Или как на Запад модифицираха руската легенда…

Нива прекроената! Или как на Запад модифицираха руската легенда…

Нива прекроената! Или как на Запад модифицираха руската легенда…

Реклама Nissan X-Trail
Лада Нива е може би най-уникалният и известен руски автомобил. Той стана предтеча на цял един нов клас автомобили - всъдеходите със самоносеща каросерия и се задържа в производство непроменен вече почти половин век. Машината направи сериозен пробив и зад т.н. “желязна завеса” и беше изнасяна в доста страни от света. Намери и многобройни фенове, най-вече в Европа – във Финландия, Франция, Германия, Италия и даже на други континенти - в Канада и Австралия. Там доста бързо започнаха да го прекрояват и модифицират. Колата печелеше заради добрата комбинация от достъпна цена, достатъчно качество, комфорт и високи офроуд възможности за времето си.

Зад границата почти веднага след старта на продажбите започнаха да приспособяват автомобила към различните пазарни сегменти – като плажен автомобил и други открити варианти. Най-лесното е било да се добави люк в покрива, както това прави през 1981-а година компанията Deutsche Lada във версията NIva California. Той е бил огромен и се е затварял с платнен гюрук. С леки промени тази версия е предлагана във Федералната република чак до 2009-а година!

Тази трансформация, обаче не превръщала Нива-та в плажен автомобил, затова някои дилъри на марката със собствени сили започват да модифицират купето на машината като кабриолет, ландо или файтон и да ги кръщават Niva-Kazbek или Niva-Lando.

Най-яките модификации на руската Нива прави компанията Poch, занимавала се с продажба на руските автомобили във Франция и станала известна с победите на фирмените си състезатели в ралито Париж-Дакар. Компанията Poch първа се сеща да показва автомобили в супермаркетите, а преустройването на купетата се извършвала от френските каросеристи. Кабриолетите с име Plein Soleil (под слънцето) излизат на пазара в началото на 80-е години на миналия век и са се правили по проста технология – отрязвали задната част на покрива, а за да компенсират отслабената конструкция на самоносещото купе добавяли усилвания в него.

Интересен детайл били новите външни огледала Vitaloni baby tornado, които се монтирали още на суперкара Lamborghini Countach! Машината се предлагала с два варианта на гюрука – тъмен многослоен за зимата и тънък светъл за лятото. До 1989-а година са реализирани над 1000 кабриолета Lada Niva Plein Soleil от Poch. Френската компания е предлагала и специален пластмасов външен кит, който превръщал колата във варианта Lada 4x4 Niva St-Tropez.

В края на 1983-а немският вносител на автомобилите ВАЗ - Deutsche Lada Automobil GmbH представил нов вариант за кабриолет на базата на Нива, разработен по поръчката му от каросеристите GWS от Фолксинген. Кабриолетът доста приличал на френския, но за усилването на купето се използвала пространствена тръбна рама. Напълно била променена задната част на колата, където се появил малък багажник с отделна вратичка, а задните светлини били от ВАЗ-2101.
В салона се монтирали доста по-спортни седалки, а по-ефектният външен вид се подчертавал от пластмасови раздувки на калниците в цвета на автомобила, както с по-широките гуми и алуминиеви джанти. Всички немски преработки носели обозначението Lada Niva Cabrio, но били доста по-скъпи от френските.

От 1985-а до началото на 1990-е години се предлагал по-прост вариант, направен от бременската компания Thiele Spezialfahrzeugbau GmbH. Кабриолетът им имал две модификации - Cabrio UT и Cabrio L. Първата била без задна седалка с преграда зад предните и като опция с пластмасова надстройка капак отзад. Втората имала четири места и по-добро оборудване, включващо чистачки на фаровете, усилвател на волана, спортен кожен волан, седалки Recaro, раздувки на калниците, лебедка и други.

В 1987-а във Великобритания предлагали Lada Niva Cossack с допълнително оборудване - люк в покрива, лети джанти, раздувки, но със стандартния двигател 1.6 л, 75к.с., но в предавателната кутия била добавена пета предавка.

На пазара в Северна Америка – в Канада също са се предлагали открити версии с име Lada Niva Cabriolet. Те се различавали от европейските доста, защото купето било преработено не като кабриолет, а като тип ландо – със срязана задна част, покривана при лошо време от гюрук и оставен твърд покрив над предните пътници, но с вграден люк. Аеродинамичният пластмасов кит бил на италиано-испански продавач на Нивите – Martorelli, а джантите BSA.

За две години в периода от 1992-а до 1993-а в Канада са направени и няколко десетки пикапа от предприятието Halifax Autoport от провинция Нова Шотландия. Там Лада Нива “оженвали” с леген от пикап на Chevrolet и в резултат се получил интересен хибрид на руския всъдеход и типичния американски пикап. Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Automakers press releases Официални вносители- новини Ретро DS

CITROËN ЧЕСТВА 90-ГОДИШНИНАТА НА ЛЕГЕНДАРНИЯ „АВТОМОБИЛ СЪС 100 ПАТЕНТА” ТRACTION AVANT - видео

Апр 25, 2024
Авто Новини Automakers press releases Ретро Спорт Mercedes-Benz

Състезателна кола-легенда на Mercedes за Targa Florio от 1924 г. се завръща на пътя

Апр 25, 2024
Авто Новини Automakers press releases Ретро McLaren Mercedes-Benz

Retro Classics 2024 – Силно представяне от Mercedes-Benz

Апр 24, 2024