Мизерия: На дъното сме по нови коли на човек в Европа

На 1000 души има една 4 регистрирани нови автомобила
95
Мизерия: На дъното сме по нови коли на човек в Европа
Снимка: Reuters

България е на предпоследното място в Европа по показателя нови коли на глава от населението, съобщава AutoMedia.bg. По-зле от нас са единствено в Украйна, сочи статистиката.

Кои са държавите в Европа с най-много нови автомобили на глава от населението? Отговор на този въпрос дава руската агенция за проучвания на автомобилните пазари Autostat, която публикува резултати от свое изследване за 11 месеца (януари-ноември) на 2018 г.

Безспорен лидер по този показател е Люксембург, където живеят 602 00 души. При тях резултатът е 86 нови автомобила на 1000 човека население. Зад Великото Херцогство се нарежда друга държава с малко население – Исландия. Там жителите са дори по-малко – 335 000, като на 1000 души се падат 52 нови коли. На трето място е Белгия с 46 автомобила на 1000 човека, като кралството има далеч повече жители – над 11 млн.

Най-големият пазар в Европа – този в Германия, не успява да попадне в Топ 3, а заема четвърта позиция с 39 нови коли на 1000 души население. На свой ред Великобритания е на 7-о място с 34 на 1000, докато Франция е извън Топ 10 – 11-а позиция с 30/1000.

България заемо предпоследно място от изследвани общо 32 държави от Европа и последно в ЕС. Показателят за 11-те месеца на 2018 г. е едва 4 нови коли на 1000 човека. Непосредствено пред нас е Румъния с 6/1000, а зад нас е Украйна с 2/1000.

Къде са останалите изследвани страни вижте тук

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


95
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
87
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А някога да сме били най-отгоре в тази класация??? Какво се тръшкате днес? Колко години комунистите ни дърпаха назад от цивилизованите държави???
86
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
България не е държава, в която да си купиш нова кола, даже и да имаш парите за нея. Говоря за нова кола, а не за нова "кола от 10-30 хиляди лева. Значително по-добре е да се купи употребяван автомобил, който след няколко години ще е в по-добро състояние в сравнение с новата "кола" за 20 хиляди лева, която би могъл да купиш. Скъпа нова кола не е препоръчително да купиш по други причини - трябва то гараж, крадат се, подпалват ги, каското ти е в първите години поне 3000-4000 лева и т.н.
85
1
 
2
 
! Отговори
До 89 преди 5 години
В Центъра на София живея, кола има, на работа ходя пеша, в градски транспорт се качвам доста рядко. Никакви изцепки по отношение на колите не виждам. Виж в твоето село Горно нанадолнище и в съседното ти село Долно нанагорнище, може и така да се забавлявате - колите да са ви с износени гуми.
84
1
 
6
 
! Отговори
Боби преди 5 години
Аз имам 38 годишен москвич 412 ,гаражен в отлично състояние на почти 550 000 км.Нямам пари за нова кола.
83
3
 
3
 
! Отговори
До тоя доу слепия преди 5 години
Я сега, докато си се разхождаш пеша щото явно си пешеходец или живееш в някое село дето няма коли, когато отидеш в близкия град позагледай 10 скъпи коли с какви гуми карат.Повечето са летни, или зимни на по 10 сезона.Щото и този консуматив при тях е доста скъп а не влиза в графата с гъзареенето.Хахаххахаха
82
1
 
2
 
! Отговори
До 85 Геле преди 5 години
Къде ги намирате тези, които описвате? Аз само по сайтовете чета от такива като теб, че имало такива хора, но на живо никога не съм ги срещал.
81
1
 
2
 
! Отговори
Емо преди 5 години
А преди 1989г изпреварвахме по нови коли ГДР, Чехословакия, ПОлша ,Румъния,Унгария, а Югославия направо я слагахме в джоб.СССР не се пипаше.
80
0
 
6
 
! Отговори
kiki преди 5 години
НАПЬЛНИХА СТРАНАТА СЬС СТАРИТЕ КОЛИ НА ЕВРОПА-ПРИЛИЧА НА ГРОБНИЦА ЦЯЛАТА ДЬРЖАВА .ДОКОГА БЕ УПРАВНИЦИ-НАРОДА ВИ Е БЕДЕН, НО НЕ Е ***,КАКТО ГО СМЯТАТЕ ВИЕ.
79
1
 
4
 
! Отговори
Геле преди 5 години
До До двамата долутова е така вероятно, защото си си взел смислена кола, която да ти върши работа, а не за "гъзареене". В такъв случай хората избират точно такива мощни стари немски коли. В голямата си част те са и тунинговани по един или друг начин. Проблема също е и, че хората надскачат възможностите си и докато ти за нова част на Дачия, Рено, Opel и други в този ранг ще дадеш 100лв., то те трябва да се бръкнат в джоба с пъти повече и се прибягва до тези свински опашки. Важна си е гъзарията.
78
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
2 нови коли на 1000 човека, като повечето са таксита и служебни коли на фирми и ведомства, а една е на гражданин - на SS.
77
2
 
4
 
! Отговори
До двамата долу преди 5 години
Ето двама типични преставители на Бугарската раса.Колата ми е нова....втора ръка не съм купувал.И да, пълно е с такива опър де ни от италянците мерцедеси на по 3-4 години с навъртени 300 400 хиляди или 150 (казано по нашенски) километра.Защото хората ги взимат нови за да ги ползват а не да спират пред кварталната кръчма всяка вечер и да ги държат по гаражите щото харчат много.А като стане време за обслужване аде при бай пеша с MD40 и много свински опашки.СТАР Е ЕСТЕСТВЕНО
76
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не само, че не можем да си позволим нови коли, но даже и употребявани коли трудно може да си позволим. По брой лични коли на 1000 човека от населението, България е два пъти под средното за ЕС.
75
0
 
2
 
! Отговори
джо преди 5 години
До SS. Не си прав колега. Според" народното събрание " най-здравите автомобили са от марките БМВ и МЕРЦЕДЕС . Същите са с най - евтина поддръжка. Това е доказано от всички депутати, или ти ги обвиняваш в лъжа. Според мен хората нарочно не ги карат за да ползват Метрото и градския транспорт. Щото трафика е много кофти.
74
2
 
3
 
! Отговори
До 78 SS преди 5 години
Имаш ли си на идея какъв Мерцедес можеш да купиш за 40000 лева? Май нямаш. В общият случай купуваш Мерцедес на по-малко от 4 години, или под 10 години, ако е от по-висок клас. Явно за теб Мрецдес на 2-3 години е стар, много стар....
73
2
 
2
 
! Отговори
До 78 SS преди 5 години
Май само ти правиш това, което си написал, че правят другите. Досега не съм видял нищо подобно на това, което описваш.
72
3
 
12
 
! Отговори
SS преди 5 години
Естествено.Бугар дава 40 000 лева за стар мерцедес отколкото за нова кола.Нали е мерцедес а стандарта му не позволява за нов ама мерцедес да е.И след 1 месец ку рн ик пред блока щото обслужването му е 10 000.
71
0
 
9
 
! Отговори
джо преди 5 години
Достигнахме до велико прозрение. Къде са сега "Бек вокалите" да обяснят , как така отличниците на Европа с най-хубавите магистрали , не си купуват нови автомобили. Защо се стискаш народе ,затова ли вдигнахме пенсиите и заплатите на учителите? Още от февруари всеки , които има нова заплата, трябва да си купи нова кола. Какво толкова, за лизинг трябват около 350лв. Първо да си купим , ще ги караме след две три години на следващото увеличение на заплатите. Амин
70
1
 
9
 
! Отговори
Пешо преди 5 години
Абе с тези мизерни доходи и чорбаджии , за които "кризата" няма свършване - какви ти нови коли. то - заплатите малки , а данъци , такси , непрекъснато повишаващи се цени на каквото се сетиш - няма свършване тая скъпотия - само до нови коли опряхме...Да започнат да вдигат заплатите при непроменящи се цени - ще си купуваме нови коли , на кого му харесват стари дараци...да не сме мазохисти. Стандартът ни на живот - това е проблема...Къде са парите?
69
0
 
2
 
! Отговори
lelia преди 5 години
Ами ясно е че доходите у нас не са високи. Също така и много от българите работят в селището дето живеят. Нямат нужда от кола всеки ден да се придвижват за работа. Ние си купуваме само употребявани коли. Коли на по 5-10 години. От частни лица. Като видиш стопанина и ти е ясно как си гледа колата. И до сега не сме се лъгали. Веднъж си купихме почти нова кола от автокъща. Беше съвсем наред, Само екстрите й бяха "преджобени", в смисъл гуми стари, акумулатор, пукнато канче за чистачна течност.
68
0
 
14
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
Нова кола за българина - не и в този живот! Дори и да ни я подарят, средностатистическият сънародник не може да я кара и поддържа със смешния доход от 250 - 300 евро месечно!