Lasurit

Ford ECOSPORT : Как се правят нещата (Видео)

Ford ECOSPORT

Ford ECOSPORT

Реклама Peugeot 408
При появата си на европейския пазар преди около 5 години, Ford ECOSPORT предизвика доста смесени потребителски реакции, породени основно от донякъде изненадващата му поява в портфолиото на европейското подразделение на марката. Дизайнът на колата не беше изпълнен изцяло според тогаващната стилистика на компанията, двигателната и модификационната гама не беше достатъчно разнообразна, сглобката на интериора търпеше критика.

Всички по-горни недостатъци на ECOSPORT вече са минало и то основно поради едно единствено, макар и нелеко като реализиране, решение от страна на Ford- да премести производството на модела на територията на Европа и в частност в модернизираният комплекс на марката в Крайова, Румъния.

Заводът на Ford в Румъния е част от семейството на фирмата на синия овал от 2008 година и в момента, и след обща инвестиция от над 200 млн евро, отговаря на всички глобални стандарти на компанията по отношение на производственото качество. През 2016 година там са сглобени около 40 000 представителя на модела B-MAX, а за 2018-а, от фирмата предвиждат слезлите от поточните линии на съоръжението представители на ECOSPORT да бъдат около 130 000.

Следващата стъпка в развитието на завода на Ford в Крайова, където се прави също така и международно признатият трицилиндров EcoBoost двигател (около 300 000 годишно), ще бъде въвеждането на втори модел до година и половина. За момента името му остава в тайна, но е ясно, че той ще доведе до увеличаване на капацитета на комплекса до ниво от 250 000 единици, а общата инвестиция до внушителните 1.5 млрд долара.

Актуалната, а и всички последващи инвестиции от страна на Ford в Румъния ще подобрят ефективността на завода й в Крайова, който дори в момента може да се похвали с високо ниво на автоматизация- само в цеха за сглобяване на грубата конструкция на автомобила 85% от работата е оставена в "ръцете" на роботи, а бояджийното използва технология "3 в 1" (3 WET), при която не се изисква съхнене на грунда и боята преди поставянето на лаковото покритие. В резултат на въвеждането на тази технология не само, че се скъсява сериозно времето за производството на една кола, но се намаляват и вредните емисии и общия отпечатък на завода върху околната среда в резултат на по-икономичния процес.



Друго, което прави впечатление в производствения комплекс на Ford в Крайова е това, че в продължение на целия производствен процес се правят многократни и точни проверки на качеството. Независимо дали става въпрос за момент преди напускането на сглобената груба конструкция на купето или след монтирането на интериорните елементи и осветителната система.

По отношение на завършената си продукция, от ръководството на завода на Ford в Румъния споделят, че ежедневно приемат доставки на части, елементи и възли от 250 камиона, а 2/3 от готовите продукти се изнасят с влакови композиции.

Говорейки за завършения продукт можем да кажем, че EcoSport е станал по-добър във всяко едно отношение. Със значително по-динамична и възмъжала визия, изцяло нов 1.5 литров EcoBlue дизелов двигател, въвеждане на интелигентна система за задвижване на четирите колела, добавените възможности за персонализация на екстериора, в това число и контрастно изпълнение на тавана, и интериора, както и лансиране в портфолиото на изцяло новото ниво на изпълнение на модела- EcoSport ST-Line. Последната се отличава от останалите представители на модела с уникални брони и странични престилки, по-спортно окачване, черни релси на тавана, 17-цолови алуминиеви джанти, спортен волан, частичен кожен салон и други.

EcoSport предлага и значително увеличено, в сравнение с предходната си версия, оборудване. Автомобилът разполага с 8-инчов чувствителен на допир екран, може да бъде екипиран с отопляем волан, луксозна аудиосистема B&O PLAY, бордовата инфо-комуникационна и навигационна система SYNC 3, адаптивен круз-контрол, камера за задно виждане и други. По отношение на пасивната и активната безопасност, дори базовата версия Trend разполага със спирачна антиблокираща система с електронно разпределение на спирачното усилие, електронна стабилизираща програма, спирачен асистент, подпомагане на потеглянето по наклон, шест предпазни въздушни възглавници, диодни дневни светлини и други.

Благодарение на новия 1.5 литров EcoBlue дизелов двигател, който генерира максимална мощност от 125 конски сили и максимален въртящ момент от 300 Нм, и шестстепенна механична предавателна кутия, новият ECOSPORT е в състояние да измине 100 километра с 4.5 литра гориво.

При тази версия на EcoSport откриваме и едно от основните преимущества на новата версия на модела, а именно възможността за интергиране на система за интелигентно задвижване на четирите колела. Тя следи за сцеплението на гумите с пътя и при необходимост, за по-малко от 20 милисекунди, е в състояние да подаде до 50/50 въртящ момент към предните и задните колела.

ECOSPORT се предлага също така и във версия с международно отличеният еднолитров EcoBoost бензинов двигател, като той е наличен в модификация със 140 и 125 конски сили, а от следващата година и в модификация със 100 конски сили. Тук избор съществува и по отношение на предавателната кутия- шестстепенна ръчна и също така шестстепенна автоматична.

Сериозното обновяване и ревизиране на EcoSport, както и стратегическото решение за прехвърлянето на производството му в Европа, явно работят, защото от Ford анонсират, че на традиционно силния си великобритански пазар моделът се радва на отличен потребителски интерес с ръст в продажбите от 56% от началото на годината. Новото ниво на оборудване ST-Line се доказва като отличен ход от страна на марката, като формира лидерските 41% от общата реализация на компактния SUV. Назад

Галерия



Реклама Ford Summer Sale
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Audi

Първа среща с прототипа Audi e-tron GT

Апр 19, 2024
Авто Новини Тестове Техника /Technics Безопасност | Safety

Проучване - ниско е доверието в автономното шофиране!

Апр 19, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове BG Авто Honda

Honda ZR-V : Когато разумът надделее (Видео)

Апр 17, 2024