Данък "стара кола", а пък удря новите возила. Що е то? България!

Експерт прогнозира, че ще се превърнем в световна автоморга
Обновена: 20 окт 2018 08:01 | 19 окт 2018 19:12,
108
Данък "стара кола", а пък удря новите возила. Що е то? България!
Снимка: Reuters

Собствениците на по-нови автомобили ще бъдат по-ощетени от поправките в закона, въвеждащи по-голям данък за по-старите автомобили. Това мнение изрази пред БНР Христо Христов, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили.

Според него новоприетите поправки няма да бъде постигната целта за ограничаване на старите возила.

"Ще има увеличение, но на фона на основата, върху която ще се увеличи, говорим ефективно за увеличение между 6 и 20 лева", посочи той.

По думите му е правилно общинските съвети да определят основата, защото във всеки град автомобилите са различни.

Още по темата

"За определен клас автомобили тя варира от 54 стотинки до 1,62 лева, което е 1,20 разлика и ако в един град основата се определя на 60 ст., в другия може да е 1,60 лв., тук се получава много голяма разлика", посочи той.

Христо Христов изрази опасения, че "при автомобилите, които се стремим да ограничим, едва ли ще има някаква промяна".

"За автомобилите от 15 до 20 години, базата, която определя Общинския съвет, се умножава по едно. Доколкото разбирам, няма да има промяна, защото умножаваме по едно. В същото време при автомобилите до пет години умножаваме по 2,3. Няма мотив и логика защо отново по-новите автомобили ще плащат по-голям данък при положение, че заявяваме цел да ограничаваме старите автомобили".

Христов предупреди водачите да погледнат талоните на автомобилите си за означена еврокатегория или липсваща такава, заместена от звездички: "Ако има звездички, с извинение пак гледаме небето. Ще ни таксуват като автомобил, който няма еврокатегория. И, за да се докаже еврокатегорията, трябва да отиде до официалния представител. Те ще ви издадат удостоверение за еврокатегорията, но там се заплаща минимум 50, 60, 80 лева и става така, че се обезсмисля това, което обясняват нашите народни представители - отстъпки еврокатегория. Именно тези, за съжаление, които са с по-старите автомобили, те ще бъдат засегнати от това, защото не се вписва еврокатегорията".

По данни на Пътна полиция около 60 на сто от автопарка у нас се състои от стари автомобили над 15 години, което е изключително висок процент.

Христов прогнозира, че броят на старите автомобили у нас до края на 2020 година ще се увеличи поне със 150 хиляди, а страната ни ще бъде автоморгата на Европа.

"Ще бъдем автоморгата на Европа, може би на света, поради две причини - данъчното облагане на превозните средства и екотаксата. Докато не се промени данъчното облагане и не отпадне екотаксата, ние ще бъдем автоморга, защото екотаксата е един билет за баня. Плащаш и замърсяваш колкото искаш", заключи той

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


108
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
102
0
 
7
 
! Отговори
един от всички преди 5 години
Много правилно си го е казал човека! Само прах в очите са новите промени! Тараляснаците пак ще се купуват и то все повече и повече! Как да си купиш нова като е 2-3 пъти по-висок данък!?
101
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
всеки реве как не било редно, един карал на метал, един на газ, втори на дизел, един 10 000км друг 50 000спокойно другари, то има и данък в горивата. Където е най-логично, ама понеже трябва ОЩЕ и ОЩЕ и трябва да се измисли нещо.Отделно вие докато се карате, кой какво краде е на заден план.Всичките данъци (акцизи) вече включени в горивата определят кое е по-добре да се ползва (газ/метан) , кой колко кара се взима в предвид и тн. и тн.само при нас таксуваме стоката по 3 пъти.
100
0
 
3
 
! Отговори
обективен преди 5 години
Правителството обеща на майките с увреждания 150 млн. Откъде да ги вземе - ами от хората,които нямат пари да си купят нова кола.
99
0
 
4
 
! Отговори
Всичко е за пари преди 5 години
До draganДраганчо, само богатите имат право да замърсяват, така ли излиза?Имам Волво 12г. в перфектно състояние с всички катализатори.По документи замърсява по-малко от ново дизелово БМВ Х5 с 380 кс., а аз имам и газова уредба. Айде сега Драганчо кажи, кой ти цапа въздуха повече? Данъка е само за прибиране на едни пари.Още една задачка: един стар автомобил изминава годишно 3000 км, а друг нов изминава 30000. Кой замърсява повече, а?
98
0
 
4
 
! Отговори
losHo преди 5 години
Ваичко при нас е наопаки. Аз съм ЗА вдигане на данъците на стари коли, които замърсяват, но да се прави какво трябва или по-добре да не се прави! В нашата държавица камерите за скорост на се слагат на места с висока концентрация на ПТП, а на места където бързо да пълнят хазната. Пример от вчера- мобилна камера на 10м от табелата за изход/ край на Варна - магистрала Хемус. Та... същата ражота и с тези нови данъци и още милион глупости ... скоро очаквам емиграция. Нека *** да плащат
97
2
 
6
 
! Отговори
Правилното решение преди 5 години
Данъкът на автомобилите, както застраховките (а защо не и винетките), трябва да зависят от годишния пробег - той се отчита на всеки годишен преглед ! Не е нормално някой, който навърта 2000км на година, да плаща колкото някой, който навърта 20 000км и повече !
96
5
 
2
 
! Отговори
Хм преди 5 години
Десет човека сме с три коли, верно хуба ви са, малката автоматик за жените, втората хибрид голям нов, третата джип извън С-я само.Не мога да разбера един човек в една кола и още три фирмени.Прави се график, пести се, съчетават се плановете.А и в С-я си е доста уреден транспорта. Сега като пуснат и метро. Защо трябва да се изнервяме в задръствания. На село ако живеех достатъчно ми е моторче с кош.Пък и сами трябва да си помогнем - било повече хора да ползват ван заедно на село и това е вариа
95
5
 
5
 
! Отговори
ЪХЪ преди 5 години
До АнонименСлед като ползваш кола само в събота или неделя, значи не ти трябва автомобил! Вземи си калкулатор и сметни разходите за застраховки и данъци и ще разбереш, че е по-изгодно да се возиш с такси! А през време на отпуск - Рента Кар.
94
13
 
10
 
! Отговори
Жоро комуниста преди 5 години
През така наречения лош строи преди демокрацията баща ми за старата кола плащаше 5 лв. за преглед и 5 лв. данък!Аз естествено бях против ком партията и скачах по площадите
93
9
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз например карам колата само събота и неделя за да си напазаря за седмицата продукти от веригите и пазара с обществения транспорт да мъкна торби не върви. И за това удоволствие плащам все повече. Знаете ли кога ще гласувам за тези които ми увеличават разходите?
92
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По въпроса с каруците които пречат на движението кога ще направите нещо!?
91
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Имам стара кола на Газ и веднъж на прегледа ми казаха да мина на Бензин защото уреда не отчита на Газ! Не я карам на Бензин защото Бензина е 2 пъти по скъп от Газа. Пред блока ми има много коли и повечето не се карат всеки ден. Хубаво е да имаш кола когато ти потрябва защото има много таксита с помпи и може да ти излезе солено.
90
4
 
20
 
! Отговори
Въпрос преди 5 години
20 годишен автомобил с газова уредба дали замърсява пове от нов на бензин?
89
0
 
23
 
! Отговори
Мнение преди 5 години
Винаги е било така. Взима се от този, който може да даде. На босия цървулите не можеш да вземеш... а целна е да се попълва бюджета, борбата със старите автомобили изисква друга политика.
88
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До draganа какво ще кажеш на парвенютата с нови коли? вместо да купуват по две-три коли в едно семейство - да ползват метрото и градския транспорт!
87
0
 
11
 
! Отговори
далавер-гиби преди 5 години
пара трябва на управляващите, ей! какво значи тук някакви си нови, или стари таратайки! а има и плюс - ще живне и бизнеса със старо желязо!
86
18
 
16
 
! Отговори
dragan преди 5 години
Едно нещо ще кажа на пробитаците със старите коли дето ревът че нямали пари да си купят по-нови, макар че е ясно че ще съм на -132432 за отрицателно време. Ами не е казано всеки да е с кола бе! Като нямаш пари, няма да караш - това не е право, гарантирано от конституцията .. айде цъкайте минуси
85
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В продължение на предишният коментар: По тази логика, сега електрокарчетата на Тесла (за които е доказано, че зимата не могат да изкачат един баир в Драгалевци, човек да се прибере от работа) - т.е. те са освободени като ел. мобили от данъци, екотакси и синя/зелена зона, но утре някой ще реши, че дава приоритет на водородните мобили например.Еми аз като съм си купувал електромобил, никой не ми е обяснил, че след 5-10 г. ще трябва да им сърбам попарата и аз да си имам едно на ум да не го купувам
84
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В продължение на предишния коментар: самият производител, примерно преди 20 г. за да произведете и стандартизира даден автомобил е заплатил данъци за да го пусне в продажби и експлатация и няма как 20 г. по-късни някой си да се сеща, че този тип автомобил одобрен и движел се по пътищата десетилетия наред изведнъж трябва да заплаща примерно 5-но.
83
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Напротив, има огромна логика и тя е досегашната логика - коли, които са стари, са изплатили в продължение на много години своя данък, че и много отгоре, докато новите коли нищо не са платили или инвестирали в бюджета на РБ.За най-лесно нека да не гледаме години и еврокатегории, а всеки да отиде в оторизиран пункт за годишен технически преглед с видеокамери, да му наденат маркуча отзад и колкото милиграма вредни вещества му покаже толкова да плаща, напр. 142 мг - 142 лв., 98 мг. - 98 лв./годишн