Lasurit

Euro NCAP с първи тестове на актуалните системи за автоматизирано управление (Видео)

Euro NCAP с първи тестове на актуалните системи за автоматизирано управление (Видео)

Euro NCAP с първи тестове на актуалните системи за автоматизирано управление (Видео)

Реклама Skoda Kodiaq
Днес независимата организация Euro NCAP разкри резултатите от първите в историята си изпитания на актуалните системи за автоматизирано управление и асистенция на водача, които са в състояние да направят ситуацията по световните пътища значително по-безопасна.

Според потребителското проучване #TestingAutomation на Euro NCAP, Global NCAP и Thatcham Research, повече от 70% от водачите вярват, че вече е възможно да бъде поръчан автомобил, който да се управлява сам. От организацията обаче коментират, че резултати от допитването са в силен контраст н актуалните възможности на асистиращите и автоматичните системи, и подчертава сериозността на объркването, което съществува сред водачите когато се отнася за реалното приложение на автоматизираните и автономните технологии.

В първия по рода си тест, Euro NCAP залага на изпитване на системите за асистирано управление при движение по скоростен път, като е провел тестове с Audi A6, BMW 5 Series, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai NEXO, Mercedes-Benz C Class, Nissan LEAF, Tesla Model S, Toyota Corolla и Volvo V60.

След провеждането на изпитанията на т.н. Асистент за движение по високоскоростни пътища, включващ функции като адаптивен круз контрол, система за позициониране на превозното средство в средата на пътното платно, асистент за поддържане на скорост и други, от Euro NCAP правят следните изводи:
-Към момента на пазара няма автомобил, който да прадлага пълна автономност
-Актуалните предложения могат да предложат асистенция по време на управлението, но това не трябва да бъде бъркано с автоматизирано управление. Водачът трябва да бъде напълно отговорен за безопасното движение
-Правилната употреба на тези технологии може да подпомогне водача да поддържа безопасна дистанция, скорост и позиция в пътното платно
-Тези системи не трябва да бъдат използвани в ситуации за които не са пригодени и не трябва да се разчита на тях като алтернатива за безопасно и контролирано управление
-Различните производители използват различни начини на имплементиране на технологиите по отношение на нивото на асистенцията към водача

“Изводът от тези изпитания на Euro NCAP е ясен- автомобилите, дори тези, които разполагат с високотехнологични системи за асистиране на управление, се нуждаят от бдителни и внимателни водачи зад волана през цялото време”, коментира Михаел ван Ратинген, изпълнителен секретар на Euro NCAP. “Наложително е модерните сисетми за активна и пасивна безопасност да продължат да бъдат налични, като основен жизненоважен резервен вариант”






















Назад


Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Авто глобус

Автомобилният парк на Европа старее

Мар 28, 2024
Авто Новини Мотоциклети BG Авто Bentley

Настоящи и бивши шампиони от Италия – Ducati, Moto Morini и Moto Guzzi на Moto Expo 2024

Мар 28, 2024
Авто Новини Бизнес /Business Електромобили BMW Citroen Dacia Ford Peugeot Renault Skoda Tesla Toyota Volkswagen Volvo

Февруари 2024: Dacia Sandero е най-продаваната нова кола в Европа

Мар 28, 2024