Euro NCAP с първи тестове на актуалните системи за автоматизирано управление (Видео)
Окт 18, 2018
Euro NCAP с първи тестове на актуалните системи за автоматизирано управление (Видео)
Днес независимата организация Euro NCAP разкри резултатите от първите в историята си изпитания на актуалните системи за автоматизирано управление и асистенция на водача, които са в състояние да направят ситуацията по световните пътища значително по-безопасна.
Според потребителското проучване #TestingAutomation на Euro NCAP, Global NCAP и Thatcham Research, повече от 70% от водачите вярват, че вече е възможно да бъде поръчан автомобил, който да се управлява сам. От организацията обаче коментират, че резултати от допитването са в силен контраст н актуалните възможности на асистиращите и автоматичните системи, и подчертава сериозността на объркването, което съществува сред водачите когато се отнася за реалното приложение на автоматизираните и автономните технологии.
В първия по рода си тест, Euro NCAP залага на изпитване на системите за асистирано управление при движение по скоростен път, като е провел тестове с Audi A6, BMW 5 Series, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai NEXO, Mercedes-Benz C Class, Nissan LEAF, Tesla Model S, Toyota Corolla и Volvo V60.
След провеждането на изпитанията на т.н. Асистент за движение по високоскоростни пътища, включващ функции като адаптивен круз контрол, система за позициониране на превозното средство в средата на пътното платно, асистент за поддържане на скорост и други, от Euro NCAP правят следните изводи:
-Към момента на пазара няма автомобил, който да прадлага пълна автономност
-Актуалните предложения могат да предложат асистенция по време на управлението, но това не трябва да бъде бъркано с автоматизирано управление. Водачът трябва да бъде напълно отговорен за безопасното движение
-Правилната употреба на тези технологии може да подпомогне водача да поддържа безопасна дистанция, скорост и позиция в пътното платно
-Тези системи не трябва да бъдат използвани в ситуации за които не са пригодени и не трябва да се разчита на тях като алтернатива за безопасно и контролирано управление
-Различните производители използват различни начини на имплементиране на технологиите по отношение на нивото на асистенцията към водача
“Изводът от тези изпитания на Euro NCAP е ясен- автомобилите, дори тези, които разполагат с високотехнологични системи за асистиране на управление, се нуждаят от бдителни и внимателни водачи зад волана през цялото време”, коментира Михаел ван Ратинген, изпълнителен секретар на Euro NCAP. “Наложително е модерните сисетми за активна и пасивна безопасност да продължат да бъдат налични, като основен жизненоважен резервен вариант”
Назад
Според потребителското проучване #TestingAutomation на Euro NCAP, Global NCAP и Thatcham Research, повече от 70% от водачите вярват, че вече е възможно да бъде поръчан автомобил, който да се управлява сам. От организацията обаче коментират, че резултати от допитването са в силен контраст н актуалните възможности на асистиращите и автоматичните системи, и подчертава сериозността на объркването, което съществува сред водачите когато се отнася за реалното приложение на автоматизираните и автономните технологии.
В първия по рода си тест, Euro NCAP залага на изпитване на системите за асистирано управление при движение по скоростен път, като е провел тестове с Audi A6, BMW 5 Series, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai NEXO, Mercedes-Benz C Class, Nissan LEAF, Tesla Model S, Toyota Corolla и Volvo V60.
След провеждането на изпитанията на т.н. Асистент за движение по високоскоростни пътища, включващ функции като адаптивен круз контрол, система за позициониране на превозното средство в средата на пътното платно, асистент за поддържане на скорост и други, от Euro NCAP правят следните изводи:
-Към момента на пазара няма автомобил, който да прадлага пълна автономност
-Актуалните предложения могат да предложат асистенция по време на управлението, но това не трябва да бъде бъркано с автоматизирано управление. Водачът трябва да бъде напълно отговорен за безопасното движение
-Правилната употреба на тези технологии може да подпомогне водача да поддържа безопасна дистанция, скорост и позиция в пътното платно
-Тези системи не трябва да бъдат използвани в ситуации за които не са пригодени и не трябва да се разчита на тях като алтернатива за безопасно и контролирано управление
-Различните производители използват различни начини на имплементиране на технологиите по отношение на нивото на асистенцията към водача
“Изводът от тези изпитания на Euro NCAP е ясен- автомобилите, дори тези, които разполагат с високотехнологични системи за асистиране на управление, се нуждаят от бдителни и внимателни водачи зад волана през цялото време”, коментира Михаел ван Ратинген, изпълнителен секретар на Euro NCAP. “Наложително е модерните сисетми за активна и пасивна безопасност да продължат да бъдат налични, като основен жизненоважен резервен вариант”
Назад
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Мотоциклети
BG Авто
Bentley
Настоящи и бивши шампиони от Италия – Ducati, Moto Morini и Moto Guzzi на Moto Expo 2024
Авто Новини
Бизнес /Business
Електромобили
BMW
Citroen
Dacia
Ford
Peugeot
Renault
Skoda
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo